2018-04-10 04:25:00
Luka EV MV Motors
Luka EV MV Motors
Zdroj: MV Motors

Luka EV: reálny elektromobil od českého výrobcu. Retro dizajn, moderná technika

Luka EV je elektromobil od firmy MV Motors sídliacej na českom vidieku v dedinke Štěnovice.

Aj keď sme to pôvodne brali ako aprílový žart, zdá sa, že Luka EV je reálny automobil od reálnej firmy, ktorý reálne vznikol a reálne sa bude vyrábať.

S elektromobilmi sa roztrhlo vrece. Zmena, ktorá v nasledujúcich rokoch čaká celý automobilový priemysel praje začínajúcim spoločnostiam. Vďaka úplne novému typu pohonného ústrojenstva sa do vývoja automobilov a automobilovej techniky a technológie môžu pustiť aj tí bez mnohoročných skúseností. Často stačí dobrý nápad, presvedčenie a schopnosť zabezpečiť úvodné financovanie. Ako ukazuje Tesla, kým sa ale startup stane veľkosériovým výrobcom schopným čeliť konkurencii automobilových gigantov, trvá to. To však neznamená, že dobré malosériové elektromobily nemôžu vzniknúť hocikde. Aj na českom vidieku.

Zdroj: MV Motors

Príkladom je Luka EV. Ide o prvý počin spoločnosti MV Motors sídliacej v dedinke Štěnovice neďaleko Plzne, približne 100 km juhozápadne od Prahy.

Luka EV je zaujímavý ako miestom pôvodu, tak koncepciou, ktorá je na míle vzdialená od elektromobilov, ktoré dnes prezentujú veľkí výrobcovia. Luka EV totiž pristupuje k elektromobilite s riadnym kusom racionality. Namiesto extrémne veľkých batérií uprednostňuje nízku hmotnosť, namiesto extrémne výkonných motorov uprednostňuje nízku spotrebu a namiesto futuristického dizajnu uprednostňuje retro. Výsledkom je vozidlo, ktoré nezaujme ani vysokým výkonom, ani vysokou kapacitou batérií.

Zdroj: MV Motors

Luka EV by mal mať podľa výrobcu priemernú spotrebu iba 6,8 kWh na 100 km. To je takmer o polovicu menej než majú dnešné malé elektromobily. Maximálna kapacita batérii je 21,9 kWh. Pri takejto spotrebe vystačí kapacita batérie na približne 300 kilometrov jazdy na jedno nabitie. Batérie sú uložené v podvozku. Motory sú v nábojoch kolies. Sú kompaktné, ľahké a majú výkon 12,5 kW, čo dáva celkový výkon 66 koní. Luka EV je teda štvorkolka s pohotovostnou hmotnosťou iba 815 kilogramov a s dvojicou batožinových priestorov. Štvorica motorov má dosť síl na to, aby Luka EV dosiahol maximálnu rýchlosť 145 km/h a z 0 na 100 km/h zrýchlil za 9,6 sekundy.

Luka EV je kompaktné dvojmiestne, dvojdverové kupé s rázvorom 2300 mm a s celkovou dĺžkou 4060 mm. Šírka je 1620 mm a výška len 1220 mm. Automobil je kategórie M1, má ešte podliehať testom pre typové schválenie.

Zdroj: MV Motors

Ľahkosť autu zabezpečujú ako malé motory v nábojoch kolies a menšie batérie, taktiež pomáha celohliníková konštrukcia a viacero karbónových prvkov. V štandardnej výbave vozidla je infotainment, elektrické okná, centrálne zamykanie, klimatizácia, ABS a mnohé ďalšie prvky, bez ktorých si súčasné vozidlo nevieme predstaviť. Kabíne vládne účelnosť, jednoduchosť, koža a karbón. 

Vo výsledku tak máte ekologické kupé na príjemné vozenie počas víkendov i na dennodenné dochádzanie v štýlovom vozidle s dostatočným výkonom, nízkou hmotnosťou a slušnou výbavou. Úvodná cena za retro elektrické kupé s mimoriadne zaujímavou karosériou je 30 000 eur bez dane. To je pre auto s predbežne malosériovou výrobou doslova zázračná cena. 

 


AUTOR: © Zoznam/jh

Komentáre k článku


Stream naživo