08.02.2018

V Ženeve sa ukáže nová Mazda 6 Wagon, Skyactiv-X, Kai a Vision Coupe

Mazda uvedie na autosalóne v Ženeve facelift modelu 6 vo verzii Wagon. Najviac pozornosti bude pútať Skyactiv-X.

Mazda privezie na nadchádzajúci 88. ročník autosalónu v Ženeve faceliftovaný model Mazda 6 Wagon. Spoločnosť jej budú robiť krásne koncepty KAI a Vision Coupe. Najzaujímavejší však bude nepochybne motor Skyactiv-X – prvý benzínový motor spájajúci vznetovú a zážihovú technológiu.  

Mazda6 má po facelifte ponúknuť zákazníkom hneď niekoľko zlepšení, ktoré by mali zvýšiť hodnotu modelu v každom ohľade. Dizajn síce neprešiel revolučnými zmenami, ale to nepotrebuje žiadna Mazda. Jemne upravené krivky zovňajšku dopĺňajú vkusné úpravy interiéru. V kabíne novej šestke dominujú nové sedadlá. Vozidlo získa silnejšie motorizácie Skyactiv. Technici zapracovali na odhlučnení, jazdných vlastnostiach, znížili vibrácie prenášané do kabíny a doplnili nové funkcie do balíku i-Activsense: napríklad 360° view monitor a inteligentný obmedzovač rýchlosti.

Mazda VISION COUPE, nedávno ocenená ako najkrajší automobilový koncept roka, vychádza zo základnej formy štvordverového kupé. Upúšťa od rytmického pohybu, ktorý predchádzajúce vývojové fázy dizajnového smeru KODO naopak zdôrazňovali, a podľa zásady „menej je viac“ sa zbavuje všetkých nadbytočných prvkov. Na tvarovanie karosérie bolo vynaložené obrovské množstvo úsilia a času, čo sa prejavuje jemnou hrou svetla na jej povrchu.

Slovo „Kai“ znamená v japončine priekopník. Štúdia kompaktného hatchbacku Mazda KAI Concept ukazuje ďalšie smerovanie v budúcom vývoji dizajnu značky Mazda. Spája budúcu generáciu prelomových technológií Mazda a najnovšiu evolúciu dizajnového jazyka KODO. Nová generácia konštrukcie SKYACTIV-VEHICLE ARCHITECTURE naplno využíva vrodené ľudské schopnosti, aby vytvorila dokonalé spojenie medzi vodičom a autom. O pohon sa stará revolučný motor.

Unikátna pohonná jednotka Mazda SKYACTIV-X prináša revolučný spôsob spaľovania pomenovaný Spark Controlled Compression Ignition (SPCC). Bude prvým komerčne ponúkaným benzínovým motorom, ktorý zákazníkom prinesie výhody kompresného zapaľovania. SKYACTIV-X spája výhody zapaľovania sviečkami pri zážihových motoroch, teda čistejšie emisie a väčšiu rozpínavosť zapálenej zmesi vo vysokých otáčkach, s prednosťami vznetového zapaľovania známeho z dieselových motorov – rýchla počiatočná reakcia a nízka spotreba s vyššou účinnosťou v nižších otáčkach. Spojením týchto princípov vznikol motor, ktorý ako jediný ponúkne výhody oboch druhov spaľovacích motorov.

Viac informácií o „posilnených“ motoroch nového kombi sa dozvieme až v nasledujúcich týždňoch. Či nová šestka ponesie aj v Európe prepĺňaný štvorvalec s objemom 2,5 litra, je zatiaľ otázne. Daný motor totiž zdobil verziu sedan pri nedávnej premiére v USA. 


AUTOR: © Zoznam/jh
ZDROJ: Mazda

Komentáre k článku