Bentley plánuje plug-in hybrid. Nie ako dočasné riešenie ale najlepšiu verziu
Bentley vidí svoju budúcnosť v plug-in hybridných riešeniach. Nechce ich mať len ako dočasné riešenie.
Pohľad mnohých automobiliek na hybridné pohony kombinujúce spaľovací motor s elektrickými naznačuje, že viac než ako budúcnosť to vidia ako dočasné riešenie, kým elektromobily, či nebodaj vodíkové automobily nebudú dostatočne prístupné a efektívne na to, aby sa mohli posunúť k nim.
Šéf automobilky Bentley Wolfgang Duerheimer to vidí inak, ako uvádza Automotive News. Skôr než dočasnú alternatívu vidí v hybridoch „to najlepšie z dvoch svetov.“
Zdieľa tak skôr pohľad výrobcov superšportových áut než masových výrobcov automobilov, čo je dobré, keďže Bentley vlastní Volkswagen. Odlišnosť pohľadu na hybridnú technológiu spočíva v odlišnej adaptácii samotnej technológie.
Plug-in hybridné automobily od Bentley, ktoré sa na trh dostanú v nasledujúcich rokoch, budú prioritne naďalej využívať spaľovací motor, elektromobil však poskytne užívateľom možnosť vojsť do centier miest, ktoré autá so spaľovacími motormi v dohľadnej budúcnosti úplne vylúčia. Majitelia si tak nebudú musieť lámať hlavy s tým, kde odparkovať svoje silné benzínové, či naftové Bentley a kde si požičať nejakú elektrickú škatuľu, či si zobrať elektrický taxík. Jednoducho prepnú (alebo sám systém podľa údajov z navigácie prepne) režim na elektrický a v rámci mesta sa budú môcť pohybovať výhradne na elektrinu. Po odchode z ekologicky cítiacej metropoly opätovne prepnú na spaľovací pohon a budú si môcť vychutnávať dlhé trasy bez obáv o stratu času na dobíjacich staniciach, či bez obáv o priveľmi skrátený dojazd v prípade „oduševnenej“ jazdy so silným Bentley.
Majitelia vozidiel značky Bentley totiž autá využívajú práve na veľmi dlhé trasy, pri ktorých vyžadujú ako maximálny komfort, tak bezstarostnosť a rýchlosť – Grand touring.
Hybridizácie by sa mala dočkať aj Bentayga. Konkrétne v roku 2018. Prvým plug-in hybridom však bude nová generácia modelu Continental GT, a to krátko po premiére s motorom W12 (ešte pred príchodom verzie s motorom V8). Hybridný model Continental GT bude mať motor V6 doplnený elektrickým agregátom (jedným či viacerými) a celkový systémový výkon bude na úrovni verzie s motorom V8.
ZDROJ: ANE
Komentáre k článku