2016-10-31 13:00:53
Volkswagen Atlas a CrossBlue
Volkswagen Atlas a CrossBlue
Zdroj: VW

Volkswagen Atlas: Veľký crossover pre Ameriku, Rusko, Čínu. Európu v atlase nemá

Volkswagen zobral do rúk Atlas a vytvoril rovnomenné auto pre svetové mocnosti. Okrem Európy.

Nový veľký crossover bol vytvorený pre USA, Rusko (a priľahlé krajiny), no a samozrejme pre Čínu. Prečo nie Európa? Skôr znie otázka: prečo áno...?!

Volkswagen Atlas vychádza z dávneho konceptu VW CrossBlue. Model sa mal pôvodne volať Teramont, no značka ho vyškrtla a nazvala ho o kúsok príznačnejšie – Atlas. Skôr než by crossover bojoval s terénom (terra - zem), je určený primárne na prekonávanie veľkých vzdialeností. V Číne ale pritom meno Teramont zostáva...

Neporiadok s menami je ale len detail vzhľadom na fakt, že VW konečne vytvoril model, ktorý najmä v USA potrebuje. Aj keď sú prvé reakcie amerického publika na dizajn vozidla rozpačité (nám predná časť pripomína Daciu Duster), Atlas odpovedá na otázky, ktoré americký zákazník dlho bezútešne kládol.

Potreba veľkého SUV pre viac ako 5 pasažierov je v USA veľmi veľká, VW sa tak konečne zaraďuje medzi značky, ktoré dokážu v segmente veľkých crossoverov dodať vhodný produkt. Automobil nielenže ponúkne miesto pre 7 pasažierov, i v tomto usporiadaní disponuje slušným batožinovým priestorom. Vozidlo tak kombinuje SUV s MPV.

I keď je rozmerovo Atlas väčší než Tuareg, v skutočnosti bude stáť pod ním. Dôvodom bude nižšia cena Atlasu i výsostná pozícia Tuaregu ako prémiového SUV.

Zdroj: VW

Atlas má na dĺžku 5037 mm, na šírku 1979 mm a 1767 mm na výšku. Ide tak o najväčší automobil aký kedy Volkswagen v USA ponúkal.

Dôvod, prečo do Európy nepríde je okrem iného fakt, že nedisponuje žiadnym naftovým motorom, bez ktorého by sa na Starom kontinente nezaobišiel, hlavne však ide o rozhodnutie od stola. Podkapotou modelu Atlas sú výhradne benzínové agregáty. Ponuka štartuje na dvojlitrovom prepĺňanom motore 2,0 TSI s maximálnym výkonom 175 kW (238 k). Druhý motor je silný atmosférický šesťvalec VR6 s objemom 3,6 litra s maximálnym výkonom 206 kW (280 k).

Zdroj: VW

Oba motory sú spojené výhradne s 8-stupňovou automatickou prevodovkou. Poháňaná je buď predná náprava, alebo obe s využitím pohonu 4MOTION výhradne pre silnejší motor VR6.  

Automobil môže disponovať 12,3 palcovým dotykovým stredovým displejom a hŕbou asistenčných systémov ako adaptívny tempomat, asistent jazdy v pruhoch, núdzové brzdenie a iné.

Zdroj: VW

Predaj začína na domácej pôde vozidla v USA, keďže sa auto vyrába v závode VW v meste Chattanooga spolu s americkým Passatom. Tento model bude predávaný od konca budúceho roka i v Rusku a na Strednom východe. Sesterský VW Teramont pre Čínu sa bude vyrábať v závode v meste Šanghaj a k dispozícii bude s dvoma variantmi motora 2,0 TSI, alebo s V6 s objemom 2,5 litra. O prenos sily motorov na kolesá sa v tomto prípade stará 7 stupňová dvojspojková prevodovka DSG.

Atlas bude mať svetovú premiéru na autosalóne v Los Angeles o niekoľko týždňov a Teramont sa jej dočká na Guangzhou Auto Show.

Nám sa zdá, že čínsky Teramont vyzerá o kus lepšie ako americký Atlas, čo vy na to? V galérii nájdete aj fotografie pôvodného konceptu Cross Blue. 

Zdroj: VW

jh
ZDROJ: VW

Komentáre k článku


Stream naživo