Honda CR-V 2017: Piata generácia prichádza s benzínovým turbomotorom
Honda si pripravila premiéru evolučne postaveného modelu CR-V celkovo už piatej generácie.
Honda stavila namiesto v revolúciu v evolúciu tak ako je to v súčasnosti zvykom. Nový automobil má však noviniek až-až, napriek tomu menej než sme pôvodne predpokladali.
Automobil má nový dizajn, ktorý si zobral časť riešení z predchádzajúcej po-faceliftovej verzii a samozrejme pribral imidž nového Civicu. Auto pôsobí väčšie a ešte robustnejšie.
Honda zverejnila informácie o novom modeli CR-V výhradne pre americký trh. Na detaily ohľadne motorizácií, výbav a pohonov si tak my Európania budeme musieť ešte chvíľu počkať. Čo-to sa ale dá vytušiť, navyše spoločných prvkov je viac než dosť. Najmä preto, lebo nové CR-V je postavené na novej platforme spájajúceho ho s novým Civicom.
Tak ako sme predpokladali, nový model je väčší než súčasná generácia CR-V. Poskytne viac miesta pre pasažierov vzadu a tiež ponúkne väčší batožinový priestor. Očakávali sme aj sedemmiestnu verziu, o tej sa ale súčasné tlačové materiály nezmieňujú.
Napriek tomuto „sklamaniu“ pre väčšie americké rodiny ale väčšina z uniknutých informácií z vývoja vozidla zostáva zachovaná. Podkapotou automobilu sa prvý-krát predstaví benzínový turbo motor s objemom 1,5 litra, ktorý bude poháňať aj nový Civic. Motor vyprodukuje 193 koní a 243 Nm krútiaceho momentu. V USA je kombinovateľný s CVT prevodovkou a to buď s pohonom všetkých kolies, alebo iba s predným náhonom. Pre tých vyznávajúcich atmosférické riešenia zostáva v ponuke motor s objemom 2,4 litra. Tento štvorvalec disponuje maximálnym výkonom 187 koní a maximom krútiaceho momentu na úrovni 245 Nm pri vyšších otáčkach. Jemné odlišnosti medzi motormi zvýrazní rozdielna spotreba a emisie. Aj tento štvorvalec je kombinovateľný s pohonom všetkých kolies.
V Európe môžeme očakávať verzie motora 1,6 i-DTEC kombinovateľné so 6. stupňovou manuálnou, alebo 9-stupňovou automatickou prevodovkou.
Nové CR-V sa môže popýšiť väčšími vonkajšími rozmermi, ktoré zatiaľ zastupuje iba o 41 mm väčší rázvor. Vďaka väčšiemu rázvoru ponúkne CR-V o 53 mm viac miesta pre nohy pasažierov vzadu. Batožinový priestor sa mal zväčšiť tiež, z amerických údajov vyplýva že veľmi mierne, očakávať môžeme dosiahnutie až prekročenie hodnoty 600 litrov.
Kľúčovými zmenami je priestrannejší interiér, vyššia pasívna i aktívna bezpečnosť vďaka využitiu moderných materiálov v konštrukcii (vysokopevnostné ocele) a vďaka asistenčným systémom. Výraznou modifikáciou prešli i materiály v kabíne. Cieľom bolo zvýšiť ich kvalitu a vzhľad.
Nová je i palubná doska i keď ani na nej nemožno badať dramatické zmeny. 7 palcový dotykový displej zobrazuje informácie infotainmentu, ktorý dokáže spolupracovať aj s Apple CarPlay a Android Auto.
Na americké cesty sa nový model dostane na jar 2017, Európa by mala mať tú česť koncom roka 2017.
Komentáre k článku