2016-07-16 04:00:00
Toyota 86 redizajn
Toyota 86 redizajn
Zdroj: Toyota Motor Corporation

Redizajn modelu Toyota 86 sa inšpiroval športom

Žiadna uhorková sezóna sa nekoná - Toyota predstaví v strede prázdnin novinku.

Bude to síce iba v sieti predajcov v Japonsku, no je tu nádej, že sa vynovená 86-ka objaví neskôr aj na európskom trhu.

Čiastočne prepracovaný model „86“ ponúka inovácie a vylepšenia. Má napríklad lineárny nárast krútiaceho momentu od nízkych otáčok motora, zdokonalenie sania a výfukovej sústavy a taktiež zlepšenú stabilitu vďaka prepracovanej konštrukcii ventilov v tlmičoch. Model sa vďaka tomu môže pochváliť zlepšenou jazdnou charakteristikou, ktorá ťaží z poznatkov získaných počas účasti na najrôznejších automobilových súťažiach, vrátane vytrvalostných pretekov 24 hodín na Nürburgringu.

Zdrojom inšpirácie, ktorá má prebudiť v ľuďoch nadšenie zo šoférovania, je motoristický šport. Skúsenosti z pretekárskeho tímu Toyota GAZOO Racing sa automobilka snaží premietnuť do vývoja nových automobilov. Dizajn exteriéru modelu kladie väčší dôraz na aerodynamiku po celej dĺžke vozidla, v interiéri auta je historicky najmenší volant Toyoty. Novinkou je tiež nový farebný multi-informačný TFT displej.

Model „86“, prvýkrát predstavený v roku 2012, sa už objavil na mnohých motoristických podujatiach, vrátane vytrvalostných pretekov 24 hodín Nürburgringu a špecializovaných pretekárskych súťaží a rely, v ktorých súťažia priamo majitelia automobilov 86/BRZ. Auto už dokázalo vyčariť úsmev mnohých vlastníkov.

Zdroj: Toyota Motor Corporation
Zdroj: Toyota Motor Corporation

Toyotu 86 navrhli ako výnimočný automobil s pohonom zadných kolies s intuitívnym ovládaním, ktorý predstavuje čistú radosť z jazdy. Vozidlo ponúka ako jediné na svete motor s protibežnými piestami D-4S2 (je to skratka pre „Direct injection 4-stroke gasoline engine Superior version“ - štvortaktný benzínový motor s priamym vstrekovaním paliva, zdokonalená verzia)  a ultra-nízke ťažisko v kombinácii s pohonom zadných kolies. Toto spojenie prináša celkom iné potešenie z jazdy ako ponúkajú existujúce športové vozidlá. Model 86 sa teší obľube automobilových nadšencov, sprostredkuje takú priamu spätnú väzbu, aké riadenie auta môže ponúknuť.

Cieľom čiastočných úprav dizajnu Toyoty 86 bolo rozvinúť športovosť tohto vozidla. Toyota vytvorila automobil, ktorý kladie ešte väčší dôraz na jazdné vlastnosti, a tak získava stále väčší počet automobilových priaznivcov.

Zdroj: Toyota Motor Corporation
Zdroj: Toyota Motor Corporation

Jazdné vlastnosti

K evolúcii motora D-4S s protibežnými piestami prispeli zdokonalené komponenty systému sania a výfukovej sústavy (verzia s manuálnou prevodovkou), teda sacie a zberné výfukové potrubie. Maximálny krútiaci moment motora je k dispozícii v širokom spektre otáčok. Rovnako sa zlepšil krútiaci moment pri nízkych otáčkach.

Výsledkom zlepšeného zavesenia kolies a vyššej tuhosti karosérie vďaka hustejším bodovým zvarom na zadných stĺpikoch sú vynikajúce reakcie riadenia a mimoriadne jazdné pohodlie. K dokonalejším reakciám riadenia a vyššiemu pohodliu prispievajú tlmiče SACHS dodávané na želanie.

Zdroj: Toyota Motor Corporation

Dizajn exteriéru zameraný na aerodynamiku

V rámci zlepšovania rôznych prvkov kládli dôraz na dokonalejšiu aerodynamiku pozdĺž celého vozidla, vrátane najmenších detailov. Výsledkom snaženia konštruktérov je dizajn exteriéru, ktorý podporuje mimoriadnu jazdnú stabilitu a skvelé správanie pri prejazde zákrutami. Súčasťou štandardnej výbavy verzie GT Limited je pevné zadné krídlo, ktoré tiež prispieva k výnimočnej aerodynamike a jazdným schopnostiam.

Zdroj: Toyota Motor Corporation
Zdroj: Toyota Motor Corporation

Toyota 86 pri pohľade spredu zdôrazňuje nižšiu prednú časť a širší horizontálny otvor masky chladiča v porovnaní s predchádzajúcou verziou. V štandardnej výbave všetkých verzií sú Bi-LED svetlomety. Verzie GT Limited a GT majú štandardne predné hmlové LED svetlá a 17" zliatinové disky so strojovo opracovanými povrchmi a lakom v modrosivom metalickom odtieni. Dizajn tenkých skrútených lúčov liatych diskov zdôrazňuje dynamiku vozidla pri pohľade z boku. Pri pohľade zozadu zaujme rozšírený čierny diel zadného nárazníka. Zadné skupinové svetlá sú teraz typu LED.

Zdroj: Toyota Motor Corporation
Zdroj: Toyota Motor Corporation

Ideálny kokpit pre športové vozidlo

Toyota 86 používa volant s priemerom len 362 mm, čo je najmenší rozmer použitý pri všetkých doterajších modeloch Toyota, s prierezom zaručujúcim optimálne držanie a vďaka tomu aj výbornými manévrovacími schopnosťami a pohodlím pri riadení.

Trojicua kruhových ukazovateľov má veľký centrálny otáčkomer (štandardne pre GT Limited a GT) upravený tak, aby v najvyššom bode otáčkomera bola hodnota 7000 ot./min., čo sú otáčky, za ktorých motor poskytuje najvyšší výkon. Vozidlo je vybavené multi-informačným TFT displejom s uhlopriečkou 4,2" (štandardne pre verzie GT Limited a GT). Okrem aktuálnej spotreby paliva a dojazdu zobrazuje v reálnom čase aj mnoho ďalších presných údajov, ako napr. sily bočného zrýchlenia, krivky výkonu/krútiaceho momentu, alebo stopky.

Zdroj: Toyota Motor Corporation
Zdroj: Toyota Motor Corporation
Zdroj: Toyota Motor Corporation

Na prístrojovom paneli a vo výplniach dverí Toyoty 86 je štandardne pre verziu GT Limited použitý materiál Grand Luxe. Okrem kvalitnejšej textúry zamedzuje prípadnému oslneniu odrazeným svetlom zvonka. Interiér je v harmonickom odtieni čiernej.

Zdroj: Toyota Motor Corporation

Štandardne pre verziu GT Limited a GT zvýrazňujú dojem kvality dekory okolo spínačov vo dverách a na paneli ovládanie klimatizácie s rastrom uhlíkových vlákien v podobe motívu T a sedadlá potiahnuté perforovaným materiálom Alcantara.

Jozef Vydra
ZDROJ: Toyota Central Europe - Slovakia

Komentáre k článku


Stream naživo