2016-06-15 09:25:00
Mercedes GLC F-CELL
Mercedes GLC F-CELL
Zdroj: Mercedes

Mercedes GLC F-CELL je prvé auto na vodík a plug-in hybrid v jednom

Mercedes pri svojom novom eko aute namiesto benzínu a elektriny skombinoval vodík a elektrinu.

Mercedes GLC F-CELL automobilka pripravovala už nejaký ten piatok. Jeho cena sa pri prvých zmienkach o vozidle odhadovala na vyše 70-tisíc eur, čo je takmer o polovicu viac ako základná cena vozidla. Mercedes zatiaľ cenu neodhalil, odhalil však niekoľko zaujímavých technických informácií.

GLC F-CELL teda kombinuje pohon získavajúci silu z vodíka prostredníctvom palivových článkov so „zástrčkovým“ elektromobilom s vlastnými batériami. Ide tak o vôbec prvé vozidlo s hybridným pohonom tohto typu. Mercedes tvrdí, že automobil vďaka tomu spája to najlepšie a najpraktickejšie čo v ponuke ekologických pohonov je k dispozícii. Vďaka tejto kombinácii sa užívatelia nemusia obávať toho, že keď im dôjde vodík, budú musieť auto odstaviť. Automobil tak využíva jednak rozširujúcu sa sieť vodíkových čerpacích staníc a zároveň už pomerne širokú sieť rýchlodobíjacích staníc (na západe).

Automobil má maximálny dojazd 500 kilometrov (NEDC), z čoho 50 km je výhradne na elektrinu. Za to môžu 9 kWh batérie zabudované v podvozku vozidla a zároveň dve veľké karbónové nádrže na vodík umiestnené taktiež v podvozku.

Zdroj: Mercedes

GLC F-CELL teda poháňa jeden elektromotor získavajúci energiu buď z vodíka alebo z batérií. Jeho výkonové parametre nie sú zatiaľ známe.

Mercedes pri GLC F-CELL prvýkrát použil nový systém palivových článkov, ktorý je o 30 % kompaktnejší ako v modeli B Fuel Cell. Vďaka tomu sa celý systém palivových článkov zmestil do motorového priestoru. Elektromotor spolu s batériami sú umiestnené v zadnej časti vozidla.

Mercedes sa okrem palivových článkov zaoberá aj výhradne elektrickými vozidlami. Na Parížskom autosalóne na jeseň by mal predstaviť elektromobil s dojazdom okolo 400 km, ktorý by mal byť nasadený ako priamy konkurent Tesle Model X. V súčasnosti pritom je Mercedes vo fáze testovania modelu a ten by mal byť nasadený na trh do konca desaťročia. Viac informácií by sme sa mali dozvedieť na spomínanom autosalóne.

Zdroj: Mercedes

 

jh
ZDROJ: Mercedes

Komentáre k článku


Stream naživo