2016-06-07 14:55:00
Mercedes-Benz triedy E kombi
Mercedes-Benz triedy E kombi
Zdroj: Daimler

Svetová tenisová hviezda odhalila novú hviezdu - kombi verziu Mercedes-Benz triedy E

Ak by sme to prispôsobili tenisovému prostrediu, v ktorom sa svetová premiéra konala, znelo by to: Výhoda Mercedes.

Svetová premiéra novej triedy E kombi sa udiala včera počas Mercedes Cup v Tennis Clube Weissenhof v Stuttgarte. Domáci výrobca s hviezdou bol na podaní so svojim ďalším esom. Svoju kariéru odštartovalo na svetovej premiére nové kombi triedy E v prítomnosti Rogera Federera v rámci ATP World Tour Masters. Aby sme to ešte „doťukli“ tenisovou terminológiou: Nový Mercedes je víťazná loptička pre inteligentné využitie priestoru.

Hra, set a priestor

Veľkým bonusom pri debute T modelu šiestej generácie novej triedy E je jeho dynamika, akú majú tenisoví profesionáli a priestrannosť, akou disponujú tenisové dvorce. Inovatívne technológie a presvedčivý priestorový koncept sú najšikovnejšou kombináciou pre Mercedes Benz všetkých čias. Svoju javiskovú premiéru mal súčasne aj model Mercedes AMG E 43 4MATIC.

Z hľadiska ponuky priestoru je kombi triedy E naďalej jedným z najväčších vo svojom segmente. Má objem nákladového priestoru 670 až 1820 litrov a napriek oveľa športovejšej línii strechy je v parametroch priestor nad hlavou a na kolená na zadných sedadlách zase najlepšie v tejto triede. Koncom roka 2016 bude kombi k dispozícii s tretím radom skladacích lavíc pre deti.

Zdroj: Daimler
Zdroj: Daimler

„Nové kombi je tak dynamické, ako modely značky Mercedes-Benz a priestranný, ako očakávajú naši zákazníci. Inteligentné funkcie umožnia lepšie využitie priestoru, ktorý využíva zvýšenú nosnosť auta,“ uviedol Ola Källenius, člen predstavenstva spoločnosti Daimler zodpovedný za marketing a predaj. „A čo viac, kombi verzia má samozrejme k dispozícii všetky inovácie novej triedy E - najinteligentnejšej limuzíny na svete.“

Je inak zaujímavé, že Mercedes si pripísal na svoje konto už 39 mesiacov, v ktorých predáva viac a viac. V poslednom mesiaci to bolo o 12,9 %.No a ešte viac zaujala informácia, že predaj modelov SUV vzrástol o 49,8 %.

Zdroj: Daimler
Zdroj: Daimler

Inteligentný batožinový priestor: veľký, variabilný a využiteľný

Štandardom je Cargo funkcia zadného sedadla: operadlo je možné o 10 stupňov strmšie. To poskytuje dodatočný objem 30 litrov s pritom plnú použiteľnosť auta ako päťmiestneho.
Okrem toho, zadné sedadlá majú tiež štandardný pomer delenia 40:20:40, čo vytvára mnoho príležitostí pre individuálne rozdelenie medzi prepravnú kapacitu a miesta. Pre uvoľnenie operadla á auto elektrické spínače umiestnené v batožinovom priestore vpravo a vľavo vedľa operadiel. Osobitnú pozornosť kládli vývojári na praktické rozmery a inovatívne využitie nákladového priestoru: nová trieda E kombi je jeden z mála modelov automobilov, v ktorom sa dá odviezť europaleta. S minimálnou šírkou box medzi podbehmi 1100 mm, bola zachovaná veľmi dobrá úroveň predchádzajúceho modelu.

Zdroj: Daimler

Späť na palube je osvedčená variabilita  a vďaka elektrickému pohonu, sa kryt otvoru batožinového priestoru automaticky vysunie smerom nahor. Pre ľahké nakladanie a vykladanie slúži štandardný EASY-PACK, vďaka ktorému sa dajú dvere batožinového priestoru ľahko otvárať a zatvárať elektromechanicky stlačením tlačidla. Vyklopené veko sa pritom zdvíha vysoko a zmestí sa tam aj dvojmetrový človek – odskúšané na vlastnej koži. Aby sa zabránilo poškodeniu pri náraze do strechy garáže, dvere sa môžu zastaviť v akejkoľvek polohe obmedzením uhla ich otvorenia. Na požiadanie bude k dispozícii aj verzia otvárania s funkciou Keyless-Go, kde zostanú voľné ruky.  Otváranie a zatváranie zabezpečí kopnutie pod zadný nárazník. Voliteľný set EASY-PACK umožňuje variabilne a bezpečne používať nákladový priestor. Inteligentné riešenie pre správu batožinového priestoru obsahuje lišty v podlahe, spojovacie materiály, teleskopickú tyč a batožinový držiak.

Zdroj: Daimler
Zdroj: Daimler

Pri uvedení na trh bude nové kombi k dispozícii vo verzii modelu E 200 s benzínovým štvorvalcovým motorom (135 kW/184 k) spolu s E 220d (143 kW/194 k). Vďaka úplne novo vyvinutým štvorvalcovým dieselovým motorom, bude mať E 250 155 kW (211 k) a 350 Nm krútiaceho momentu. Vo štvrtom štvrťroku 2016 príde verzia E 200d s výkonom 110 kW (150 k) sprevádzaná E 350d, ktorá má dieselový šesťvalcový motor a E 400 4MATIC, ktorý bude mať šesťvalcový benzínový motor, ktorý generuje 245 kW (333 k) a 480 Nm krútiaceho momentu. Pri uvedení na trh sú všetky modely štandardne vybavené novou 9G TRONIC deväť-stupňovou automatickou prevodovkou.

Mercedes-Benz E kombi – základné technické údaje zážihových motorov

Verzia

E 200

E 250

E 400 4Matic

AMG E 43 4Matic

Prevodovka/pohon

9A/zadný

9A/ zadný

9A/4x4

9A/4x4

Zdvihový objem [cm3]

1991

1991

3498

2996

Počet valcov/ventilov

4/4

4/4

6/4

6/4

Najväčší výkon [kW/min]

135/5500

155/5500

245/-

295/6100

Krútiaci moment [N.m/min]

300/1200-4000

350/1200-4000

480/-

520/2500-5000

Maximálna rýchlosť [km/h]

231

243

250

250

Zrýchlenie 0-100 km/h [s]

8,1

7,2

-

4,7

Kombinovaná spotreba [l/100 km]

6,2

6,2

7,9

8,4

Zdroj: Daimler
Zdroj: Daimler

Svoje prvé uvedenie má za sebou aj Mercedes AMG E 43 4MATIC kombi, ktorý bude tiež k dispozícii od štvrtého štvrťroka. S výkonným 3,0 litrovým V6 biturbo motorom s 295 kW (401 k), 9G TRONIC automatickou prevodovkou so skráteným časom radenia, AMG Performance 4MATIC pohonom všetkých kolies a špecifickým športovým podvozkom dodáva toto riešenie AMG punc športových jazdných výkonov a zvýšenú obratnosť.

Mercedes-Benz E kombi – základné technické údaje vznetových motorov

Verzia

E 200 d

E 220 d

E 350 d

Prevodovka/pohon

9A/zadní

9A/zadní

9A/zadní

Zdvihový objem [cm3]

1950

1950

2987

Počet valcov/ventilov

4/4

4/4

6/4

Najväčší výkon [kW/min]

110/3800

143/3800

190/3400

Krútiaci moment [N.m/min]

360/1600-2800

400/1600-2800

620/1600-2400

Maximálna rýchlosť [km/h]

-

235

250

Zrýchlenie 0-100 km/h [s]

-

7,7

6,2

Kombinovaná spotreba [l/100 km]

4.2

4,2

5,4

Zadné vzduchové odpruženie má automatické nastavovanie výšky podvozka, čo sa prejaví pri naložení batožinového priestoru. Kombi vždy zostane vo vodorovnej polohe, aj po naložení až 745 kg v závislosti od modelu, alebo pri využití ťažnej kapacity auta (až do 2100 kg). Všestranné vzduchové odpruženie AIR BODY CONTROL je k dispozícii ako voliteľná výbava.
Zaťahovacie ťažné zariadenie so stabilizáciou prívesu ESP® a bočného vetra Assist (výbava na želanie) tiež ponúka vysokú úroveň každodenného úžitku. Ak nie je potrebné, ťažné zariadenie zmizne za zadným nárazníkom. Zapriahnuť príves alebo namontovať stojan bicykla je jednoduché pomocou elektrických ovládacích prvkov. Ovládacie prvky sú umiestnené v zadných dverách alebo vo dverách vodiča.

Zdroj: Daimler
Zdroj: Daimler

Dizajn exteriéru: dynamické proporcie, silná zadná časť

Nové kombi je moderné, elegantné a dynamické, vyzerá pritom až po B stĺpik ako limuzína. Dizajn žiadnym veľkým prekvapením nie je, v sa Mercedes stále držia spodnej línie okien, ktorá smerom dozadu najskôr stúpa, ale potom v závere naopak klesá. Rovnako ako línia strechy. Niekomu sa to môže páčiť, iný ohŕňa nosom. V poslednom čase cítiť v Mercedese príklon ku klasike, no ak sa pamätáte na obrovské okná, aké mal kombík série 124, to je už dávno pasé. Bol z nich výborný výhľad smerom von. Pravda je, že aj dnu. Bonusom sú strešné lyžiny, za ktoré sa už nemusí ani v základe platiť. Zadné svetlá majú oveľa štíhlejší tvar ako má sedan, nad nimi sa nachádza strieborný pás. Celkovo päťdverový model pôsobí fotkách výrazne elegantnejšie, naživo je to minimálne rovnako dobré. Zostávajú aj štyri možnosti vzhľadu prednej masky: základná a Exclusive s malým znakom na chladiči, respektíve Avantgarde a AMG-Line s veľkou hviezdou uprostred.

Zdroj: Daimler
Zdroj: Daimler

Interiérový dizajn: syntéza emócií a inteligencie

Novinka môže ponúknuť dva displeje s uhlopriečkou 12,3 palca v interiéri plnom kože a dreva. Ďalej je k dispozícii celý rad elektronických vychytávok a asistentov vrátane samočinného parkovania pomocou mobilu (zatiaľ len pre Apple iOS) a poloautomatického riadenia Drive Pilot. Ovládacie prvky sú k dispozícii v podobe touchpadu s ovládacím členom v stredovej konzole, ktorej horná časť rozpoznáva povely písané rukou. Okrem toho je k dispozícii LINGUATRONIC hlasové ovládanie systému. K dispozícii sú tiež priamo ovládané tlačidlá pre ovládanie klimatizácie a pre pohodlnú aktiváciu a deaktiváciu niektorých systémov podpory pri riadení.

Vysoko kvalitné materiály definujú štýl interiéru. Patria medzi ne pravé drevené obklady v jachtárskom vzhľade s plynulými líniami a nové kovové tkaniny. Využitie autentických materiálov pokračuje v poprípade kožený dverí a pásov. Ďalším charakteristickým znakom Mercedes je jasne viditeľný vysoko kvalitný vzhľad a pocit vytvorený starostlivou pozornosťou k detailu a remeselným spracovaním. Rovnako starostlivo zložené do harmonického celku sú materiály a farby interiéru s rôznymi odtieňmi hnedej, vrátane zaujímavých farebných kombináciách, ako macchiato béžová/espresso macchiato. Pre zlepšenie nálady v interiéri je k dispozícii 64 farieb. Preto ponúkajú veľa možností pre individuálne nastavenie.

Keď hovoríme o sedadlách, ich ergonomickú, sochársku formu navrhol Mercedes Benz ako najvhodnejšiu na dlhé cestovanie. Kombinuje ju s rafinovaným, športovým vzhľadom a jedinečným dizajnom. Ďalšie nové funkcie v tomto segmente sú balíček tepelnej pohody, vrátane vyhrievaných lakťových opierok vo dverách a na stredovej konzole a rýchlo reagujúce vyhrievanie sedadiel Plus.

Jozef Vydra

Komentáre k článku


Stream naživo