2016-05-12 09:25:00
Honda CR-V
Honda CR-V
Zdroj: Honda, Autoexpress.co.uk

Nová Honda CR-V výrazne narastie. Bude mať aj 7 miest a nové motory

Nová generácia modelu CR-V by mala na trhy prísť do dvoch rokov. Prinesie množstvo zmien.

Honda CR-V je jedno z najpopulárnejších SUV nielen v USA. Súčasná faceliftovaná generácia ponúka päť miest a dostatok priestoru pre piatich a ich batožinu. Nové CR-V by však malo narásť a ponúknuť dokonca 7-miestne usporiadanie s aspoň zvyškovým batožinovým priestorom.

Nová generácia CR-V sa má dostať na trhy po svete najskôr na prelome rokov 2017 až 18.  Automobil bude vychádzať z platformy nového Civica, ktorý bude k dispozícii o rok skôr, konkrétne by mal doraziť vo februári budúceho roka.

CR-V piatej generácie už testujú v poriadnej kamufláži, avšak i z maskovaného automobilu vidieť, čo sa zmení a čo naopak nie.

Badať zväčšenie vozidla rozmerovo. Podľa Autoexpressu by sa mohlo auto predĺžiť o 50 mm, pričom rázvor by sa mohol medzigeneračne zväčšiť o 80 mm. To znamená jednak viac miesta pre posádku a batožinu, no tiež zmenšenie previsov karosérie.

Aj dizajn automobilu bude odlišný, avšak nie revolučne, skôr evolučne. Predĺžené línie prednej masky a s tým súvisiace „dlhšie“ a užšie LED svetlomety. Zo záberov vidieť taktiež zmenené tvary zadnej časti vrátane svetlometov. Vzhľadom na zdieľanú techniku s modelom Civic (ktorý taktiež rozmerovo narastie) budú modely okrem blízkej vizáže spájať najmä motorizácie.

Zdroj: Honda, Autoexpress.co.uk

Podkapotou novej CR-V by sa v európskej špecifikácii mal objaviť nový benzínový prepĺňaný motor s objemom 1,5 litra disponujúci výfukovým turbodúchadlom a pokrokovou technológiou i-VTEC. Asistovať by mu podľa niektorých informácií mohol v pozícii vrcholnej motorizácie benzínový motor s objemom 2,0 litra, skloňuje sa turbodúchadlo. Zotrvanie atmosférického dvojlitrového štvorvalca v európskej ponuke nevidíme príliš reálne, potenciál prežiť aj na Starom kontinete má v prípade uvedenia plug-in verzie, kde by mohol zohrávať neoddeliteľnú súčasť benzínovo-elektrickej motorizácie. Naftu bude dozaista zastupovať výhradne 1,6 litrový naftový motor, či už vo verzii s jedným, alebo dvoma turbodúchadlami. Na iných trhoch je využitie väčších benzínových motorov reálnejšie. Okrem benzínového dvojlitra by sa Podkapotou CR-V mohla objaviť aj aktuálne využívaná 2,4 litrová verzia atmosféricky plneného štvorvalca s modernizovanou technikou, taktiež uplatnenie benzínového dvojlitra s turbodúchadlom pôsobí reálnejšie.

Zdroj: Honda, Autoexpress.co.uk

Prevodovky by mala naďalej zastupovať šesťstupňová manuálna a deväťstupňová automatická avšak využitie CVT pri benzínových motorizáciách bude závisieť od konkrétneho trhu. Automobil bude v ponuke buď s predným alebo pohonom všetkých kolies.

Okrem zmeny platformy, motorov a modifikácie dizajnu by mal automobil priniesť viac luxusu na palubu. Ten nebudú zastupovať len modernejšie technológie, či vylepšený infotainment ale tiež kvalitnejšie materiály a lepšia zvukova izolácia kabíny. Na tú sme sa sťažovali už pri prvej jazde s modernizovanou CR-V a taktiež v teste.

CR-V by tak malo  (bude chcieť) konkurovať prémiovým vozidlám ako Land Rover Discovery Sport a podobne. 

jh
ZDROJ: Honda, autoblog, Autoexpress

Komentáre k článku


Stream naživo