06.03.2016

Aston Martin DB11 – nový dizajn, nový interiér, nová bi-turbo V12 s výkonom 600 k

Aston Martin predstavil svoje nové GT. Nástupca DB9 prináša množstvo zmien.

Aston Martin prešiel z DB9 na DB11. Nový model ukazuje akým smerom sa bude v budúcnosti vyvíjať dizajn vozidiel značky. Zároveň ide o prelomový model ponúkajúci výrazne inovovanú techniku.

Najlepším dôkazom je okrem dizajnu nový motor. Pre uspokojenie európskych byrokratov, no nielen pre nich Aston Martin upravil svoju V12-tku. Zmenšil objem, no zachoval počet valcov a navyše pridal dve turbodúchadlá tak, aby vo výsledku nič nestratil, naopak ešte získal. Svedčí o tom maximálny výkon 600 koní a maximálny krútiaci moment 700 Nm.

Vďaka novej verzii V12-tky dokáže DB11 zrýchliť z pokoja na 100 km/h za 3,9 sekundy, pričom výrobca udáva maximálnu rýchlosť 322 km/h.

Nový motor je spojený s novou (pre Aston) automatickou 8-stupňovou prevodovkou s hydrodynamickým meničom. Prevodovka pochádza od nemeckého výrobcu ZF a nájsť ju môžete (v inej úprave) v mnohých moderných BMW.

Vodič môže ponechať radenie na prevodovke, alebo môže meniť prevody podľa vlastného uváženia prostredníctvom pádiel pod volantom. Nová rýchlejšia a úspornejšia prevodovka automobilke chýbala. Omnoho viac ako turbodúchadlá, i keď by sa v nasledujúcich rokoch bez nich nezaobišla.

DB11 je postavený na novej ľahšej a tuhšej celohliníkovej platforme, ktorá autu zabezpečuje výrazne lepší pomer medzi hmotnosťou a výkonom. Automobil disponuje viacerými jazdnými režimami - GT, Sport and Sport Plus, ktoré upravujú účinnosť elektrického riadenia, menia charakteristiku tlmičov, odozvu motora i nastavenie systému vektorovania krútiaceho momentu medzi poháňanými kolesami.

Interiér automobilu prešiel výraznými zmenami. Bielo čierna kožená kombinácia je doplnená novými vzormi i novým vzhľadom sedadiel a palubnej dosky. Analógové ukazovatele vystriedali digitálne, zobrazované prostredníctvom 11 palcového displeja v kaplnke prístrojov. Druhé veľké 8 palcové zobrazovadlo bude umiestnené na stredovej konzole.

Zvonku je rozdiel medzi DB 9 a DB 11 vidieť na prvý pohľad, i keď treba povedať, že zadná časť vozidla pôsobí pokrokovejšie než predná. Pohľad spredu prezrádza, že Aston Martin chcel zachovať dizajn prednej časti aspoň na takej úrovni, aby bolo každému, že ide o auto tejto značky už z diaľky. Efekt je zvýraznený za tmy, auto za to vďačí svetelnému podpisu LED svetiel spredu i zo zadu.

 

jh
ZDROJ: Aston Martin

Komentáre k článku