01.03.2016

Fiat Tipo hatchback a kombi odhalené. Octavia kombi, Astra i Mégane majú problém!

Fiat Tipo sedan dostane v Ženeve brata a sestru - hatchback a kombi verziu. Tie posúvajú auto vyššie.

Klasická hláška prevzatá z amerických filmov „Houston máme problém“ môžeme zmeniť na viacero aktuálnych európskych mutácii – „Mladá Boleslav, máme problém“, „Wolfsburg, máme problém,“ či „Paríž, máme problém.“ Ten problém prichádza z najmenej očakávaneho miesta – z Turína a zároveň z Turecka.

Prichádzajú Fiat Tipo hatchback a Fiat Tipo kombi. Nevieme síce, či sa vo finále nebudú volať inak, no veľmi pravdepodobné to nie je (ide však o Taliana, takže aj nepravdepodobné môže byť realitou). Na toto konštatovanie nám stačia obrázky od Fiatu a vedomosti o ponuke výbav a motorizácii Fiatu pri modeli sedan.

Ak často cestujete po slovenských cestách, určite narazíte na kamión plný Fiatov Tipo. Kamióny sa preháňajú Európov, aby dokázali do showroomov doviesť dostatok daných áut. Keď však príde hatch a kombi, môže to byť ešte zaujímavejšie.

Octavia kombi s cenou Rapida? Práve v tejto vete je ukrytý problém, ktorý Tipo predstavuje nielen pre Škodu, ale aj pre Volkswagen, SEAT, Opel, Peugeot, Citroen a Renault. Progresívna cenová politika a zaujímavá ponuka výbavy a motorizácií, to je spolu s dizajnom a priestrannosťou najsilnejšia stránka nového modelu z Talianska.

Obe nové verzie vyzerajú veľmi kompaktne a robustne. Síce predpokladáme, že realita bude odlišná a že autá nebudú kusy ťažkej ocele ako to evokuje dizajn, očakávať, že získajú menej než 4 hviezdy z crash testov by bolo veľmi trúfalé. Pohľad na hatchback by bez znaku Fiat na kapote nijako neprezrádzal, že skutočne ide o Fiat. Na karosérii sme pri pohľade zo všetkých smerov narátali minimálne 4 konkurenčné modely, ktoré nám Tipo pripomína. Hajteri na to síce budú nadávať, ale kombináciou prvkov a pridaním svojich vlastných vzniká pekné a dostatočne jedinečné a zároveň konzervatívne auto na to, aby dokázalo získať zákazníkov na svoju stranu. Kombi okrem kompaktnej elegancie a spomínanej robustnosti pridáva kľúčovú vlastnosť – batožinový priestor s rozmerom presahujúcim 500 litrov. Iste, na Octaviu kombi s najväčšou pravdepodobnosťou nebude mať, tak ako na ňu nebude mať v doplnkovej výbave, výkone. Zato ju ale môže výrazne tromfnúť pri cene a stať sa akousi racionálnou voľbou.

Tvrdíme to aj s ohľadom na ponúkané motorizácie. Sedan totiž ponúka výhradne 1,4 alebo 1,6 litrový atmosférický benzínový štvorvalcový motor s výkonmi 95 alebo 110 koní. Zároveň má obstojnú ponuku naftových motorov – 1,3 litrový Multijet doplnený o plnohodnotný 1,6 litrový Multijet s výkonom 120 koní. Neskôr (s príchodom druhej verzie prísnych emisných noriem Euro 6) môžeme očakávať, že sa ponuka rozšíri aj na prepĺňanú 1,4 litrovú verziu benzínového motora, či najmä pri hatchbacku možno očakávať 0,9 litrový dvojvalec. Zatiaľ čo neskoršie motory očaria nízkou papierovou spotrebou, gro ponuky tvoria takpovediac ľudové motorizácie. Jednoduché na údržbu s adekvátnym výkonom s dobrou cenou a spoľahlivosťou (čo tam nie je, to sa nepokazí). Naftová 1,6-tka je zas výbornou firemnou voľbou pre dosahovanie vysokých fleetových predajov.

Doslova nám to pripadá akoby sme sa vrátili späť v čase k Octavii druhej generácie – aj touto ponukou motorov i predpokladaným priestorom v interiéri. Všetko sú to však len dohady, Tipo má v týchto verziách rozhodne našliapnuté k úspechu zákazníkov uvažujúcich o novom aute v segmente C, doteraz zvanom segment Golf. Čo poviete na Tipo, sú vysoké očakávania prehnané, alebo naozaj má šancu uspieť?

jh
ZDROJ: Fiat

Komentáre k článku