22.12.2015

Niva novej generácie prichádza. Unikli prvé obrázky!

Patentové obrázky k Chevroletu Niva unikli na internet. Vďaka tomu môžete vidieť nástupcu Nivy.

Chevrolet Niva je automobil založený na technike takmer štyridsať rokov starej Lady Nivy, ktorá sa predáva ešte stále a nedávno prešla jemnou modernizáciou zahŕňajúcou príchod klimatizácie. Nový Chevrolet Niva však od pôvodnej Lady odchádza, jej rokmi overenú, no zastaranú techniku necháva v minulosti a v budúcom roku príde do predaja úplne nový Chevrolet Niva pre ruský trh.

Ako vidieť z patentových skíc a obrázkov, Niva preberá dizajnové znaky moderného Chevroletu a viac než offroad je model SUV i keď so slušnými jazdnými vlastnosťami podporenými vyššou svetlou výškou a menšou dĺžkou - 4,3 metra. Pritom ale má byť vozidlo poháňané benzínovým motorom od PSA s objemom 1,8 litra, ktorý sa už dnes vyrába pre ruský trh v Rusku. Motor zatiaľ neupresneného výkonu (cca 135 k) má byť spriahnutý výhradne s manuálnou päťstupňovou prevodovkou a pohonom 4x4. Či sa objavia aj iné alternatívy je zatiaľ otázne, Chevrolet však pri vývoji vozidla stavil najmä na šetrenie zbytočných investícií, preto nie je pravdepodobné uplatnenie naftového motora, ani alternatív s automatickou prevodovkou. Výroba bude prebiehať v spoločnom závode Togliatti.

Označovanie tohto modelu menom Niva je mierne zmätočné. V Rusku totiž jedna Niva je, model, ktorý všetci poznáme a ktorý sa za dobu svojej existencie stal legendou. Súčasná generácia Lady Niva sa však volá Lada 4x4. S Chevroletom Niva je totožná technicky, no vzhľad je úplne iný. Zdá sa tak, že Niva je meno Chevroletu, a Lada bude 4x4. Bude teda nový model Lada 4x4 modifikáciou tohto SUV?

Lada v súčasnosti chystá vlastné crossovery v spolupráci s vlastníkom automobilky AutoVAZ značkou Renault, terénnejšie ladené SUV by sa jej ale v portfóliu mohlo hodiť. Spolupráca medzi AutoVAZ a Chevroletom naďalej pretrváva a tak je celkom možné, že takéto vozidlo bude uvedené aj pod značkou Lada.

Isté je, že Chevrolet Niva sa na rozdiel od modelov Lada nemá šancu dostať na európske trhy a zostane iba pre Rusko a prípadne Áziu Chevrolet kontinentálnu Európu opustil a návrat neplánuje. Lada do EÚ dovážať chce, no chýba jej k tomu plnenie aktuálnych emisných noriem. Musela by tak modifikovať vlastnú benzínovú motorizáciu, alebo využívať pohonné jednotky Renaultu - napr. 1,2 turbo, to sú všetko náklady, ktoré by vedenie nemuselo schváliť. Navyše Renault lacnú automobilku v EÚ má - Daciu. Lada i Dacia by teoreticky mohli koexistovať. Svedčiť o tom majú modely Vesta a Xray, ktoré sú postavené na tom istom technickom základe ako modely Dacia, resp. zdieľajú platformu s modelmi aliancie Renault-Nissan, s modifikáciou Ladou a využitím domácich komponentov. Nižšie vidíte aktuálny Chevrolet Niva, teda retušovanú Ladu 4x4. V galérii nájdete ďalšie patentové obrázky, i vzhľad modelu Xray stojaceho na základoch Sandera a tiež Vestu geneticky spojenú s modelmi aliancie Renault-Nissan.

jh
ZDROJ: Autoevo

Komentáre k článku