2015-11-30 14:20:44
Renault Mégane
Renault Mégane
Zdroj: Renault

FOTO Renault Mégane detailne. Aj bi-turbo nafta, atmosférický motor a 4Control

Renault ukázal špecifikácie Méganu. Nový model si môžete pozrieť na novej sérii fotografií.

Renault Mégane sa oficiálne predstavil na autosalóne vo Frankfurte. Dnes Renault ukazuje nielen novú sériu fotografií, ale najmä technické špecifikácie vozidla.

Po dohadoch a odhadoch je jasné, že benzínovú ponuku budú tvoriť motorizácie TCe 100, SCe 115, TCe 130, TCe130 EDC a TCe 205 EDC.

Pod označením Energy TCe 100 sa skrýva štvorvalcový priamovstrekový benzínový prepĺňaný motor s objemom 1,2 litra, s maximálnym výkonom 74 kW (100 k) (4500 ot/min) a maximálnym krútiacim momentom 176 Nm pri 1500 ot/min.

Skratka SCe 115 patrí výkonnejšiemu atmosférickému motoru s objemom 1,6 litra s nepriamym vstrekovaním a maximálnym výkonom 81 kW (115 k) a max. krútiacim momentom 156 Nm pri 4000 ot/min. Tento motor je ako jediný spriahnutý iba s päťstupňovou manuálnou prevodovkou. Ako jediný motor v ponuke nemá systém štart/stop

Aj pod označením Energy TCe 130 sa skrýva maloobjemový štvorvalec 1,2 naladený na 97 kW (130 k) a 205 Nm pri 2000 ot/min. Motor možno podobne ako slabšiu verziu kombinovať s manuálnou šesťstupňovou prevodovkou, alebo tiež s automatickou sedem stupňovou dvojspojkovou EDC prevodovkou.

Zdroj: Renault

EDC teda len pre TCe 130 a pre verziu GT, kde je zároveň jedinou možnosťou. Najvýkonnejšia verzia GT má Podkapotou 1,6 litrový prepĺňaný agregát s priamym vstrekovaním. Tento motor má maximálny výkon 151 kW (205 k) a maximálny krútiaci moment 280 Nm pri 2400 ot/min.

Verzia GT bude mať okrem najvýkonnejšieho motoru, dizajnovému paketu a luxusnej výbavy tiež systém smerového riadenia všetkých kolies 4Control, vďaka ktorému bude auto nielen obratnejšie meste, ale najmä ostrejšie v zákrutách.

Zaujímavá je aj naftová ponuka motorizácií. Tá okrem štandardných verzií dCi 90 a dCi 110 ktoré predstavujú naftový motor s objemom 1,5 litra naladený buď na 66 kW (90 k) a 220 Nm, alebo na 81 kW (110 k) a 260 Nm, zahŕňa aj naftovú „jednapäťku“ s dvojspojkovou 6-stupňovou prevodovkou EDC. V takom prípade má verzia dCi 110 maximálny výkon nezmenený 81 kW (110 k) avšak krútiaci moment je znížený o 10 Nm na 250 Nm pri rovnakých otáčkach 1750 ot/min.

Ďalšou možnosťou je novší agregát s objemom 1,6 litra a výkonom 97 kW (130 k), s krútiacim momentom max. 320 Nm pri 1750 ot/min. Najsilnejšia motorizácia s objemom 1,6 litra je vďaka dvojitému prepĺňaniu schopná dosiahnuť až 118 kW (165 k) a 380 Nm. Zatiaľ pritom nie je jasné čo tento silný agregát urobí s ľahkým Méganom, pretože daná motorizácia tak ako i verzia SCe 115 podliehajú práve homologizácii. 

Zdroj: Renault

Dôležitou súčasťou balíčka zvaného Mégane je okrem motorizácií taktiež vzhľad automobilu. Prednej maske dominuje veľké logo značky na čiernom podklade a výrazné svetlomety s jedinečným svetelným podpisom. Fotografie naznačujú, že aj Mégane bude mať k dispozícii full-LED svetlá tak ako Talisman. No podobnosťou vo svetelnom podpise a dizajne to nekončí. Mégane totiž v najvyšších výbavách ponúkne množstvo najmodernejších bezpečnostných asistentov i infotainment s 8,7 palcovým displejom so systémom R-Link 2,0.

Zdroj: Renault

Automobil však ponúkne aj viac priestoru pre pasažierov i batožinu. Auto si polepšilo napríklad pri priestore pre kolená zadných pasažierov, kde je v základnom nastavení k dispozícii 179 mm.  K tomu treba prirátať 1390 mm priestoru v oblasti ramien pre zadných pasažierov, či 866 mm priestoru od sedáku po strechu, čím vyhovie aj vyšším pasažierom. Zaujme tiež rozmer kufra 384 dm3 a rozmer priestoru pod prvou podlahou veľkosti 44 dm3 podľa VDA, resp. celkovo 434 litrov (záleží od spôsobu merania).  Za zlepšenie vnútorných rozmerov vďačí Mégane väčším vonkajším rozmerom i prechodu na novú platformu CMF C/D, ktorá automobilu umožnila zvýšiť bezpečnosť bez zvýšenia hmotnosti a zmenšenia vnútorného priestoru. Mégane je medzigeneračne o 6,4 cm dlhší a má o 2,8 cm väčší rázvor. Má tiež sebavedomejší posed na ceste. Rozchod kolies je o 4,7 resp. v prípade zadných kolies o 3,9 cm širší. Pre lepší aerodynamický koeficient odporu vzduchu je Mégane o 2,5 cm nižší.

Predaj by sa mal začať v januári 2016. Množstvo nových fotografií nájdete v galérii. Nižšie tiež nájdete video z výroby tohto nového modelu.

 

jh
ZDROJ: Renault

Komentáre k článku


Stream naživo