17.10.2015

Elektrický Aston Martin Rapide S bude mať viac ako 1000 koní a dojazd 320 km!

Andy Palmer, šéf značky Aston Martin oznámil, že prvý plne elektrický Aston bude Rapide.

Takmer najväčší Aston Martin známy pod označením Rapide S sa do roku 2017 dočká elektrickej verzie. Tá bude mať 1000 koní, pohon 4x4 a dojazd minimálne 320 km. Tak vidí budúcnosť značky jej šéf.

Znamená to, že aj Aston Martin chystá konkurenta pre Teslu, i keď je pravdepodobné, že Tesla bude v tom čase predsa len o kus ďalej ako je dnes, Rapide môže zaujať. Na druhú stranu tak Aston Martin získa prvé plne elektrické auto v portfóliu, ktoré mu umožní splniť špecifické požiadavky zákazníkov najmä na strednom a ďalekom východe a aj tých v Amerike. Popri tom dokáže automobilka čeliť sprísňujúcim sa emisným normám bez toho, aby musela vyradiť svoju motorovú pýchu V12 z výroby.

Zdá sa, že budú všetci spokojní, takže prečo nie. Cena modelu sa má pohybovať okolo 270-tisíc eur, i keď je možné, že vplyvom postupného znižovania cien batérii ešte klesne. Už teraz vypracúvajú inžinieri štúdiu realizovateľnosti a Palmer tiež predstavil zopár technických detailov.

Okrem faktu, že auto má mať minimálne 1000 koní a dojazd minimálne 320 km (ktorý môže byť ešte väčší v závislosti od aktuálneho stavu vývoja batérií v danom čase), auto by nemalo byť ťažšie ako súčasný Rapide S. Nuž našťastie, lebo Rapide S s hmotnosťou necelé dve tony by ťažší naozaj byť nemusel. Mohutnú V12-tku Podkapotou tak nahradia batérie, ktoré budú tiež strategicky rozmiestnené po celej úctyhodnej dĺžke auta (5020 mm). Výkonne elektromotory budú umiestnené nad jednotlivými nápravami – čím logicky vznikne 4x4 pohon.

Palmer pre Autoexpress vysvetlil, že auto síce nebude mať zvuk famóznej V12, avšak do vienka dostane niečo, čo má možno ešte bližšie k luxusu ako silný motor – ticho a samozrejme presvedčivý výkon.

Informácia o novej verzii modelu Rapide S prichádza v tom istom čase ako tá ohľadom prepúšťania spoločnosti. Automobilka Aston Martin plánuje dať výpoveď takmer trom stovkám zamestnancov, čo je približne 15 percent z celkového počtu ľudí pracujúcich pre Aston. Tento krok je však spolu s novým elektrickým modelom jedným z krokov v pláne záchrany automobilky. Aston Martin dlhodobo vykazuje stratu a za rok 2014 ju vďaka zvolávaniu a poklesu dopytu v Číne strojnásobil (stratu).

jh
ZDROJ: Autoexpress

Komentáre k článku