2015-07-31 10:10:00
BMW 7 šiestej generácie
BMW 7 šiestej generácie
Zdroj: BMW AG

BMW chystá quad-turbo naftový trojliter. Má mať vyše 400 koní a 800 Nm

BMW by malo už koncom budúceho roka predstaviť model 750d. Podkapotou má mať úplnú novinku.

Keď začneme hovoriť o BMW, mnohým ako prvé napadnú slová podobné týmto: luxus, pocit z jazdy, športovosť, ladvinky, status. Faktom je, že síce sa BMW väčšine z nás spája s logom s vrtuľkou, s Bavorskom, s prémiovým pocitom, s typickým vzhľadom a s radosťou zo športovej jazdy, automobilka má v porovnaní s konkurentmi najväčší náskok v motorovom priestore.

Nielenže dokáže zväčša ponúknuť odolné, výkonné a užívateľsky príjemné motory, vývojovo jej vedia konkurovať jedine nemeckí prémioví konkurenti Audi a MB. Jednou z tých najmarkatnejších oblastí, kde je BMW silné, sú práve naftové motory. Nová generácia dvojlitrových naftových agregátov je jednoducho výborná. Nová generácia naftových trojlitrov je tiež vynikajúca a nebyť prítomnosti naftových 1,5 litrových trojvalcov v ponuke, nikto by automobilke nemal čo vytknúť. Ale aj tie môžu byť časom lepšie.

Zatiaľ čo niektoré značky opúšťajú vývoj veľkých naftových motorov a zmenšujú objemy i valce, značky ako BMW, Audi, Mercedes ale tiež VM Motori pokračujú vo vývoji ďalej. Najsilnejší naftový trojlitrový šesťvalec má jednoznačne BMW. Radový 3,0 litrový turbodiesel je už dva roky k dispozícii aj vo vrcholnej tri-turbo verzii. Jeho schopnosti sme si vyskúšali v BMW X5, ktorá vďaka nemu popiera fyzikálne zákony a tvári sa ako podstatne menšie auto.

Vývoj však pokračuje ďalej a podľa zdrojov Bimmer Today Bavori pracujú na Quad-turbo šesťvalci, ktorý by mal nahradiť práve vyššie spomínaný motor. Ten aktuálne poháňa výhradne vrcholné verzie vlajkových lodí vo výbavách M Performance a rovnako by to malo byť aj v prípade nového motora.

Triturbo má maximálny výkon 280 kW (381 k) a maximálny krútiaci moment 740 Nm. Nový motor by podľa informácií Bímmeristov nemal znamenať výkonnostnú revolúciu, skôr posun až nad 300 kW, teda nad 408 koní. Konkrétne odhadujú maximálny výkon sériového motora B57 na úrovni 410 koní a 800 Nm. Dosiahnuť by to mali buď štyrmi turbami s rozdielnymi veľkosťami, alebo dvojicou malých a dvojicou veľkých turbodúchadiel.

Špekuluje sa aj o využití elektrických turbodúchadiel, ktorých využitie plánuje v blízkej budúcnosti najmä konkurent z Ingolstadtu Audi. Isté je, že verzia nového Bavoráku, v ktorej má motor debutovať s označením 750d má prísť budúci rok, a tiež to, že daný motor bude k dispozícii výhradne s pohonom všetkých štyroch kolies xDrive a s automatickou prevodovkou.

Ján Hargaš
ZDROJ: Bimmer Today

Komentáre k článku


Stream naživo