Hyundai i20 získal 4 hviezdičky z crash testov. Panda Cross iba tri
Hyundai i20 napokon nezískal plný počet hviezd od EuroNCAP. Najnovšie testy preverili niekoľko áut.
Najväčší konkurent obľúbeného automobilu Škoda Fabia získal solídne štyri hviezdy z crash testov vykonaných organizáciou EuroNCAP. Body mu boli pritom odrátané najmä za nedostatok bezpečnostných asistentov. V ochrane pasažierov pritom obstál veľmi dobre.
Kórejský malý hatchback získal za ochranu dospelých pasažierov 86 %, za ochranu detí v autosedačkách 73 %, za ochranu chodcov pekných 79 %, no za bezpečnostných asistentov iba 64 %.
Auto obstálo ako pri nárazoch zpredu, tak i z boku, sedadlá dobre chránia posádku pri nárazoch zozadu na predných sedadlách – proti úrazom krku. Na zadných sedadlách boli výsledky o niečo horšie a EuroNCAP označilo výsledky ako medzné. Hyundai preukázal, že rovnakú úroveň ochrany poskytne posádke v rôznych polohách, rôznych veľkostí. Pri bočnom náraze zaznamenali senzory problém s vystreľovaním bočných „záclonkových“ airbagov, ktoré zavadili o časti interiéru a nedokázali sa rozvinúť úplne. Za to bol automobil penalizovaný a stratil body. Hyundai skúma dôvody problémov s rozvinutím bočných airbagov a pravdepodobne pristúpi k úpravám.
Vzhľadom na absenciu autonómneho systému mestského brzdenia model stratil body, navyše hodnotení asistenti na sledovanie povolenej rýchlosti a udržiavania v jazdných pruhoch nepatria do základnej výbavy a sú len doplnkové.
Malý crossover s pohonom 4x4 Panda Cross dostala horšie hodnotenie za nárazové testy vzhľadom na ochranu dospelých pasažierov. V tejto kategórii získala 70 %. Pri ochrane detí v autosedačkách to bolo slušných 79 %, no pri ochrane chodcov iba 50 % a pri asistenčných systémoch 46 %. Najhoršie výsledky zaznamenalo auto pri čelnom náraze do pevnej nedeformovateľnej bariéry (ako stena). Dôvodom neboli problémy s pevnosťou konštrukcie, ale s horšími airbagmi, ktoré nedokázali zakaždým zabrániť vodičovi a pasažierovi v kontakte s pevnými časťami auta – napr. hlavy s volantom. Dobrá nebola ani ochrana proti zraneniam krku, zato náraz zboku absolvovala starnúca Panda s veľmi dobrými výsledkami.
V tej istej várke absolvoval test aj nový Superb, ktorému pomohla najmä prítomnosť asistenčných systémov, ktoré sú však v aute za príplatok, a teda automobil neposkytuje rovnaký stupeň ochrany pri všetkých stupňoch výbavy podobne ako malý Hyundai, i keď má Superb k dispozícii všetky hodnotené systémy a i20 nie.
V predchádzajúcej várke sa crash testov zúčastnil napríklad nový model od Suzuki – Vitara, pričom test absolvovala s piatimi hviezdami. Rovnaké hodnotenie získal aj Renault Espace, o hviezdičku menej si pripísal Fiat 500X i Mazda 2. Vo videu nižšie nájdete crash test modelu i20.
ZDROJ: EuroNCAP
Komentáre k článku