02.04.2015

SEAT Leon Cupra ST dorazila na Slovensko. Za kufor si priplatíte iba 700 eur!

SEAT Leon Cupra ST zažila svetovú premiéru iba pred niekoľkými týždňami v neďalekej Viedni. Už sa predáva u nás.

Symbolicky na 1. apríla prišla Cupra ST na Slovensko. Nebol to však žiaden žart. Vlastne bol. Pod plachtou sa totiž pôvodne skrývala predchádzajúca generácia Cupry a navyše ani nebola ST.

Ani nemohla byť. Cupra ST je prvá Cupra a jeden z mála hot-hatch kombi, ktoré možno aktuálne zakúpiť. Väčšina konkurentov je alebo výrazne drahšia, alebo Podkapotou nemá takú vyspelú techniku ako Cupra.

Rozdiel medzi Cuprou a Cuprou ST tkvie takmer výhradne v úžitkovom priestore. Je rovnako ostrá, s rovnakými motormi a prevodovkami, s rovnakým elektronicky ovládaným samosvorným diferenciálom VAQ. K tomu pridáva doplnkové 19 palcové lakované disky kolies, Performance Packet a nový infotainment s 3D mapou a iné.

Cena novej Cupry ST začína na cenníkovej úrovni 26 940 eur za Cupru 265 s motorom 2,0 TSI s maximálnym výkonom 195 kW (265 k). K tomu pridáva tak ako štandardná Cupra bonus 1100 eur, vďaka čomu cena klesne na 25 840 eur a to od „bonusovej“ ceny štandardnej Cupry delí ST iba na vzdialenosť 700 eur.

Ak by ste k 265-ťke ráčili šesťstupňovú dvojspojkovú prevodovku DSG cena sa (aj s bonusom) zvýši na 28 560 eur. V prípade hatchbacku je to 27 840 eur.

Výkonnejšia Cupra 280 ST stojí od 27 710 eur, pričom hatchback stojí od 26 990,-. S DSG-čkom je to pri ST za 29 760 eur, pri hatchbacku 29 040 eur.

Pritom Cupra ST a Cupra ako taká nie sú ani v základnej výbave holé autá. Majú 7 airbagov, možnosť deaktivácie ESC v dvoch stupňoch (úplne a čiastočne), asistenta rozjazdu do kopca, kontrolu zmeny tlaku v pneumatikách, elektricky ovládané predné aj zadné okná, palubný počítač, 3,5 palcový displej v kaplnke prístrojov, rádio s 5,8 palcovým dotykovým displejom v strede palubnej dosky, SEAT Drive Profile Cupra – možnosť rôzne upravovať vozidlo, ďalej volant a radiacu páku v štýle Cupra v koži, dvojzónovú klimatizáciu, 18 palcové zliatinové disky Cupra, nárazníky s dizajnom Cupra, SEAT Full LED svetlá, športové Alcantara sedadlá, tónované sklá vzadu a kombi má navyše jednoduch sklápanie zadných sedadiel i dvojitú podlahu a 587 litrov v kufri. Pritom ST-čko má stále rezervu, takže všetky litríky sa dajú nájsť nad prvým dnom a netreba ich hľadať v priestore pre rezervu.

Cupra 280 má k tomu okrem vyššieho výkonu aj Aerodynamic pack, ktorý zahŕňa čierne spätné zrkadlá, zadný spojler a čierne interiérové dekorácie (ktoré mimoriadnym spôsobom prispievajú k zlepšeniu aerodynamiky...). Má tiež brzdy so strmeňmi v červenej farbe s nápisom Cupra a 19 palcové Cupra disky.

SEAT Leon Cupra ST 265 zrýchli z 0 na 100 km/h za 6,0 sekundy a to bez ohľadu na to, či je to hatch alebo ST. Najrýchlejšia Cupra je potom Cupra 280 (aj ST) s akceleráciou za 5,8 sekundy na 100 km/h.  Maximálna rýchlosť je limitovaná na 250 km/h a priemerná spotreba sa pohybuje od mestských 8,7 litra po medzimestských 5,5 v závislosti od prevodovky.

Ján Hargaš
ZDROJ: Seat

Komentáre k článku