2015-03-24 14:55:00
Ford Ranger dostal facelift
Ford Ranger dostal facelift 2015
Zdroj: Ford motors

Ford Ranger dostal facelift. Vynovený dizajn, nové technológie, väčšie pohodlie

Ford Ranger prešiel modernizačnou kúrou. Zmeny sa dotkli ako zovňajšku, tak i interiéru a techniky.

Ford Ranger pod označením T6 prišiel na svet v roku 2012. Ford stvoril Ranger ako celosvetový model, ktorý vyrába na troch miestach. Dostať ho možno naozaj všade s výnimkou USA, kde by príliš konkuroval tamojším mimoriadne obľúbeným modelom. Po troch rokoch ho automobilka modernizovala. Zmenená je predná maska, interiér, pribudol systém Sync2 a aktualizáciou prešli i motory a prevodovky. My sme pred niekoľkými mesiacmi okoštovali ešte stále aktuálnu verziu. Tu je jej test.

Veľké novinky sa však nekonajú, i keď aktualizácia stojí za zmienku. Podkapotou Rangera budú naďalej tie isté naftové motory s označením 2,2 TDCi a 3,2 TDCi. 2,2 Duratorq prešiel aktualizáciou, ktorá mu v porovnaní s predchádzajúcimi verziami prinesie až 22 % zlepšenie efektivity. Motorizácie prešli miernym nárastom maximálnych výkonov. Po novom má najslabšia pohonná jednotka o päť koní viac – 130 k a silnejšia verzia sa zo 150 k posúva na 160 k.

Pri motore 3,2 Duratorq Ford prepracoval výfukové potrubia pre lepšiu efektivitu a pri zachovaní rovnakých výkonnostných parametrov 147 kW (200 k) a 470 Nm krútiaceho momentu. Všetky motory sú naďalej k dispozícii so 6-stupňovým manuálom, silnejšie verzie je možné spriahnuť aj so šesťstupňovým automatom.

Motorizácie boli zároveň vybavené štandardne systémom štart-stop. Pre lepšiu efektivitu boli tiež upravené prevody.

Azda najdôležitejšou novinkou je použitie elektrického posilňovača riadenia, ktorý by mal zlepšiť ovládateľnosť pri nízkych rýchlostiach a zároveň zlepšiť súhru medzi vodičom a automobilom vo vysokých rýchlostiach. Ak totiž mal súčasný Ford Ranger nejakú slabinu bolo to práve riadenie. S posilňovačom bolo treba pri parkovaní ozaj bojovať, navyše elektrická pumpa mierne zvyšovala spotrebu. Jej odstránením ušetril Ranger cca 3 % paliva. Ford tiež mal popracovať na podvozku pre lepšiu ovládateľnosť a pohodlie.

Faceliftom okrem prednej masky, ktorá má bližšie k súčasným SUV od Forda prešiel aj interiér. Interiér bol pre Ranger silnou stránkou aj doteraz. Tento pracovný stroj jednoducho ponúkal väčší komfort než väčšina konkurencie. Palubná doska prešla úpravou, hlavnou zmenou je prítomnosť systému Sync2. Ten okrem veľkého dotykového displeja v strede vozidla ponúka aj nastaviteľnú „kaplnku prístrojov“ pred volantom, kde si vodič môže zobraziť tie údaje, ktoré vyžaduje. Zároveň bude prvý krát v takomto autisku zadávať príkazy infotainmentu hlasom. Hlasové ovládanie sa vzťahuje na audiosystém, klimatizáciu i navigáciu.

Ďalej na palubu pracovného obra od Fordu prichádzajú asistenčné systémy známe skôr z moderných osobných automobilov. Viacero z nich sa do auta tohto typu dostanú vôbec prvýkrát. Je to napríklad aktívny asistent jazdných pruhov. Ten dokáže za pomoci prednej kamery umiestnenej za čelným sklom identifikovať potenciálne nechcené opustenie jazdného pruhu pri vyšších rýchlostiach, varovným signálom informovať vodiča a v prípade potreby zasiahnuť a cez posilňovač otočiť volantom a vrátiť auto späť do pruhu. Ranger ďalej získava adaptívny tempomat, ktorý navyše funguje spolu so systémom núdzového brzdenia. Ranger tak dokáže v prípade potreby jednak varovať vodiča pred prílišným znížením rozostupu od vpredu idúceho vozidla a taktiež uplatniť brzdenie ak vodič nereaguje. Ďalej má automobil k dispozícii predné i zadné parkovacie senzory s parkovacou kamerou, asistenta tlaku v pneumatikách, ESP s funkciou proti prevráteniu vozidla a tam, kde to Ford poskytuje bude k dispozícii aj Emergency Assistance, teda systém schopný privolať pomoc v prípade potreby. Ďalší asistenti sa postarajú o lepšie zvládanie jazdy v kopcoch. Je to asistent rozjazdu do kopca i zjazdu z kopca. 

Faceliftovaný Ranger bude k dispozícii zákazníkom v priebehu tohto roka. Jeho uvedenie na slovenský trh zatiaľ nie je známe. Už súčasná generácia však poskytuje viac než by ste od pick-upu čakali.

 

Ján Hargaš
ZDROJ: Ford Europe

Komentáre k článku


Stream naživo