24.03.2015

BMW poslalo druhú generáciu modelu X1 na Nurburgring. Dôvod? Prednokolka...

BMW sa pri testovaní druhej generácie modelu X1 posúva ďalej. Nasledujú testy na okruhu.

A aký iný okruh si vybrať než ten, ktorý najlepšie preverí jazdné vlastnosti auta? Okruh pod hradom Nurburg, prezývaný tiež Zelené peklo je dokonalým miestom na vyčerpávajúce testy jazdných vlastností prototypov nových automobilov.

Nurburgring využívajú prakticky všetky významné automobilky sveta. Bavori nie sú výnimkou. Tieto testy sú však niečím výnimočné. Testom totiž podlieha auto, ktoré mení pohľad na značku BMW.

X1 druhej generácie bude totiž druhým autom BMW a prvým SAV (SUV), ktoré bude mať prioritne poháňanú prednú nápravu. Z hľadiska konkurenčných automobiliek to nie je nič výnimočné, veď prakticky všetci väčší či menší konkurenti majú poháňanú prednú nápravu a v prípade potreby je možné dokúpiť systém, ktorý pripája tú zadnú pri zhoršených podmienkach.

Lenže BMW nikdy nič také vo svojom repertoári nemalo. Prvým automobilom, ktorý sa podpísal pod túto význačnú zmenu je BMW 2 Active Tourer a jeho väčší brat Gran Tourer – ten sa však pripojí neskôr.

Už teraz je jasné, že X1 bude k dispozícii aj s výhradne predným náhonom a už teraz je jasné, že takýto náhon využijú iba tí, ktorí nechápu, že BMW je predovšetkým o jazdných vlastnostiach a až druhoplánovo o luxuse. V podstate si tak auto môže kúpiť ktokoľvek, pretože je len málo tých, ktorí ešte veria v Bavoráky a zároveň si kupujú SUV...

Pre tých, ktorí by aj chceli X1, no prednokolka im pri SUV nedáva veľký zmysel je tu stále dokúpiteľný pohon xDrive. Ibaže xDrive kompletne mení koncepciu. Namiesto toho, aby v prípade potreby pripájal prednú nápravu, bude pripájať zadnú a fyzické „otočenie“ xDrive to nevyrieši. Nová X1 tak bude mať novú techniku, skloňuje sa slovko a názov Haldex vyladený na požiadavky BMW. I napriek vyššie uvedenému chce BMW aj pri tomto modeli poskytnúť jazdný zážitok typický pre značku, no s touto technikou to bude mať veľmi ťažké a X1 bude jazdiť rozhodne inak – najmä v extrémnych situáciách.

Inak bude aj vyzerať. Fotografie z okruhu Nurburgring i tie vytvorené počas testovania v drsných podmienkach neďaleko Severného pólu odhaľujú dosť nato, aby sme mali aspoň približnú predstavu o budúcom vzhľade auta. Z toho čo vidieť, je jasné, že X1 dostane ostrejšiu vizáž a ešte výraznejšie sa priblíži k vzhľadu súčasnej X3. I keď stojí na novej platforme a X3 si tiež chystá novú generáciu, rozdiel medzi autami bude ešte menší než je teraz. Zdá sa však, že auto taktiež narastie, najmä v oblasti batožinového priestoru a možno do šírky.

Podkapotou X1 by sa mali objaviť motory určené pre použitú platformu UKL. Teda nové 1,5 litrové benzínové i naftové trojvalce spolu s dvojlitrovými benzínovými a naftovými štvorvalcami.

Všetko naznačuje tomu, že vzhľad BMW X1 druhej generácie a všetky detaily získame už na jeseň tohto roku.

Ján Hargaš
ZDROJ: autoevolution

Komentáre k článku