2015-02-05 12:30:00
Citroën C4 Cactus Airflow
Citroën C4 Cactus Airflow 2L má mať spotrebu dva litre na 100 km.
Zdroj: Citroen

PSA Peugeot Citroen musí odložiť uvedenie auta na vzduch. Vývoj je pridrahý

Hybridné automobily poháňané aj stlačeným vzduchom sa v roku 2016 určite na trhu neobjavia.

Systém Hybrid Air, ktorý vyvíjala francúzska spoločnosť PSA je pozastavený. Aj keď mohol pomerne jednoduchým spôsobom získať mimoriadne veľkú úsporu paliva najmä v mestskej prevádzke, konkrétne sľuboval až 40 %, PSA ho musí odstaviť.

Dôvodom je skutočnosť, že projekt si pýta stále viac peňazí bez viditeľných výsledkov. Systém Hybrid Air chcel koncern PSA používať najmä v malých benzínových automobiloch segmentu B. Konkrétne v modeloch 208, či Cactus. Iba pred pár mesiacmi Citroen predstavil koncept C4 Cactus AirFlow 2L s priemernou spotrebou dva litre na 100 km.

Pritom PSA oficiálne tvrdí, že od projektu definitívne neodstupuje, no 180 členný výskumný tím dostal červenú, detto šéf projektu Karim Mokkadem. Vo francúzskej tlači sa PSA bráni tým, že Mokkadem mal odísť po ukončení prvej fázy projektu bez ohľadu na výsledok, no je jasné, že automobilka s priškrtením financií potopila nádeje tých, ktorí verili, že sa systém objaví v autách už budúci rok.

PSA si v súčasnej situácii nemôže dovoliť taký finančne náročný projekt bez pomoci partnera – inej automobilky. So zdieľaním nákladov na vývoj oslovila automobilka niekoľko konkurentov, zdá sa že bez úspechu. Pritom v projekte participuje technologická spoločnosť Bosch, či Faurecia.

Zdroj: Citroen

Šéf vývoja PSA Gilles Le Borgne sa už dávnejšie vyjadril, že na to, aby mal systém ekonomický zmysel by musel predaj automobilov s týmto systémom ročne presiahnuť 500 000 kusov, pretože systém obsahuje mnoho súčastí, ktoré sa v bežných autách nevyskytujú, okrem iného nádrž na stlačený vzduch.

Ako to funguje?

V stručnosti ide o hybridný systém, ktorý v sebe spája jednoduchý benzínový agregát 1,2 Pure Tech s výkonom 60 kW (82 k) a samotný vzduchový systém. Motor je cez planétovú prevodovku spojený s hydraulickou pumpou slúžiacou ako kompresor a motorom priamo v prevodovke. Teória znie tak, že pri vyšších rýchlostiach napr. na diaľnici funguje samostatne benzínový motor, pri pomalšom mestskom tempe to s obmedzeným dojazdom zvláda aj vzduchový „motor“, prípadne pôsobia oba kombinovane. Ak vodič brzdí, alebo uberie plyn, pumpa tlačí vzduch do nádrže, následne pri akcelerácii stlačený vzduch rozpohybuje predné kolesá.  Viac sa dozviete v tomto článku, prípadne v súvisiacich pod textom nižšie.

Ján Hargaš
ZDROJ: autonews europe

Komentáre k článku


Stream naživo