14.01.2015

Takto bude vyzerať Honda NSX. Zatiaľ iba ako Acura. Má vyše 550 koní a 4 motory!

Honda NSX je dnes už priam bájny superšport zo začiatku 90-tych rokov. Následník bude mať turbá a elektromotory.

Na autosalóne v Detroite sa predstavila aktualizovaná verzia konceptu Acura NSX. Od tej predchádzajúcej sa líši nielen dizajnom, ale aj technikou. Hlavný rozdiel tkvie v tom, že Acura NSX na ktorú sa pozeráte je finálna predprodukčná verzia modelu NSX, ktorý sa v Amerike predstaví ako Acura, zatiaľ čo v Európe ako Honda.

Acura je luxusná značka Hondy v USA a model NSX je tam očakávaný prinajmenšom s rovnakým napätím ako v Európe. Je to už desať rokov od ukončenia výroby prvej generácie modelu a Honda si s uvedením nástupcu skutočne dala na čas.

NSX – New Sporting Experience by mal znamenať pre značku ozajstný posun vpred a podľa všetkého aj posun k F1. Technika Podkapotou NSX sa totiž „úplnou“ náhodou vo viacerých ohľadoch ponáša na tú použitú v F1-tke (hlavne v blízkej budúcnosti).

A čo to teda má nový superšport od Hondy Podkapotou? V prvom rade benzínovú V6-tku bi-turbo umiestnenú v strede vozidla s pohonom zadnej nápravy. K tomu treba prirátať dva elektromotory pod prednou kapotou, ktoré poskytujú dodatočný výkon pre predné kolesá. Pričom každé koleso má svoj vlastný motor. Aby toho nebolo málo, Honda má ešte jeden elektromotor. Ten sa však nestará o pohon priamo ale pomáha V6-tke vysporiadať sa s turbo dierou.

Honda NSX bude mať niekoľko systémov pomáhajúcich udržať auto v správnom smere. Jeden z nich sa volá Super-Handling All-Wheel Drive. Systém v podstate urobí aj z horšieho jazdca prvotriedneho. Ďalší systém zas dokáže pribrzdiť vnútorné koleso na prednej náprave v zákrutách pre lepšiu ovládateľnosť, ďalší zasa umožní vodičovi vybrať si zo štyroch režimov podľa potreby.

Celkový výkon nie je známy, no podľa vyjadrení automobilky má byť na úrovni viac než 550 koní. Auto má konkurovať takým vozidlám ako Ferrari 458, či Porsche 911 Turbo.

Cena by sa mala pohybovať na úrovni 150 000 amerických dolárov, čo v súčasnosti nemá príliš veľký zmysel prerátavať do eura, keďže v čase príchodu do Európy môže byť kurz úplne iný. Rozhodne to ale bude menej než za koľko môžete získať vyššie uvedené vozidlá. Produkcia NSX by mala odštartovať toho roku a do ulíc by sa mala dostať v lete.  

 

Ján Hargaš
ZDROJ: Honda, autoblog.com, topgear

Komentáre k článku