2014-12-09 13:40:00
Volkswagen Polo 1,2 TSI
Volkswagen Polo 1,2 TSI vo výbave Fresh
Zdroj: Ján Hargaš

Volkswagen chce presunúť viac právomocí na značky a regióny

Dôvodom má byť snaha zlepšiť výsledky koncernu v jednotlivých regiónoch. Najmä tam, kde sa nedarí.

Pre automobilky vrámci koncernu je to dobrá správa, lepšia je však pre zákazníkov na celom svete. Znamená to, že automobily budú väčšmi šité na mieru regiónu, či krajine a priamo požiadavkám zákazníkov.

Zmenu prístupu vedenia spoločnosti ohlásil člen predstavenstva spoločnosti Bernd Osterloh. „Myslím si, že spoločnosť tejto veľkosti nemôže všetko riadiť z Wolfsburgu,“ povedal Osterloh v centrále koncernu. „Náš prístup je: centralizujme toľko, koľko je nutné a decentralizujme toľko, koľko je možné.“

Znamená to, že automobilka chce zveriť viac právomocí tam, kde má istotu, že to môže byť lepšie. Konkrétne ide o Brazíliu a USA, kde koncern zaznamenal veľký pokles odbytu.

Na druhom najväčšom svetom trhu v USA chce svoj súčasný neúspech vymazať koncern prostredníctvom vybudovania nového inžinierskeho centra, do ktorého chce prijať zhruba 200 nových inžinierov a odborníkov, aby sa trhu venovali detailnejšie a automobily prinášali rýchlejšie a presnejšie.

Osterloh sa zároveň vyjadril k pozícii šéfa Volkswagenu Martina Winterkorna. Ten má platnú zmluvu do roku 2016. Zatiaľ čo mnohí analytici diskutujú o jeho odchode do dôchodku – v čase vypršania kontraktu bude mať 69 rokov, Volkswagen sa pokúsi so svojim šéfom predĺžiť zmluvu.

„Nechceme nechať najlepšieho manažéra v automobilovom priemysle odísť. Ak budeme môcť povedať nech pokračuje ďalej, určite nebudeme váhať.“ Zároveň sa vyjadril, že predstavenstvo má v úmysle šéfovi ponúknuť dvojročné predĺženie zmluvy.

Winterkorn prišiel na stoličku generálneho riaditeľa koncernu v roku 2007. Odvtedy nielenže zvýšil množstvo značiek pod krídlami Volkswagenu, ale zdvojnásobil zisky a pripravil pôdu na rapídny nárast predajov po celom svete. Cieľom Volkswagenu je stať sa do roku 2018 najväčšou automobilkou na svete.

K tomu má automobilke pomôcť Winterkornov nový investičný plán a tiež úspornú plán, ktorý predstavil dávnejšie. V rokoch 2014 až 2019 chce Volkswagen vložiť do svojej výrobnej, výskumnej a vývojovej zložky 85,6 miliardy eur.

 

jh
ZDROJ: TASR, Automotive news

Komentáre k článku


Stream naživo