19.11.2014

Takto budú vyzerať modely Audi v budúcnosti. Privítajte Audi Prologue Coupe!

Nový šéfdizajnér nový mrav, aj takto by sme mohli upraviť staré známe porekadlo. Prologue Coupe je budúcnosť.

Audi už dlho napínalo motoristickú verejnosť a postupne odhaľovalo svoj nový model. Už pár týždňov vieme, že na tomto aute chcela značka so štyrmi kruhmi demonštrovať budúcnosť svojho dizajnového jazyka. Aj keď sa to nezasvätenému nemusí zdať, Prologue je v ponímaní automobilky skutočne zástupcom revolučnej zmeny dizajnu.

Marc Lichte, nová hlava dizajnu v Audi pripravil vzhľad Prologue presne podľa svojho štýlu, pričom nezabudol na to o akú značku vlastne ide. Ulrich Hackenberg, jeho šéf a šéf celej automobilky sa o koncepte a o novom dizajnérovi vyjadril takto: „Keď prišiel do Audi (začiatok roka 2014), Marc Lichte spustil dizajnovú ofenzívu. Jeho jasná filozofia a precízne pochoptenie DNA značky Audi mu umožnilo vytvoriť dizajnovú stratégiu, ktorá pre nás otvára kompletne nové obzory. Je progresívna a vysoko emotívna. Vyjadruje technologickú kompetenciu a podčiarkuje hodnoty značky...“

Na prvý pohľad badať ostrejšie a pritom plynulé a jednoduché krivky, väčší gril s prižmúrenými očami v podobe svetiel, výraznú siluetu s typickou maskulínnosťou značky. Nové sú spojené zadné svetlomety, ktoré nám pripomínajú staršie časy a tiež jeden z posledných modelov umierajúcej severskej značky SAAB.

Prologue Coupe je ozaj veľké kupé, ktoré by v reálnom svete mohlo konkurovať napr. BMW 6. Má vyše 5 metrov na dĺžku (5100 mm), šírku 1950 mm a výšku 1390 mm. Rázvor je ozaj veľký – 2940 mm.

Samozrejmosťou je spojenie kupé s pohonom Quattro, pričom Prologue Coupe poháňa veľká prepĺňaná V8-čka s výkonom 605 k a krútiacim momentom 750 Nm.

Z nuly na 100 km/h zrýchli Prologue za 3,7 sekundy. Hmotnosť vozidla je 1980 kg, no priemerná spotreba by mala byť len 8,6 litra. Emisie C02 predstavujú 199 g/km.

Či sa dostane do výroby zatiaľ nevieme a ešte dlho vedieť nebudeme. Skôr ide o show case auto, teda o prezentáciu budúceho dizajnu, no pri Audi človek nikdy nevie.

Ján Hargaš
ZDROJ: Audi

Komentáre k článku