2014-11-14 15:10:00
Mazda CX-9 2013
Mazda CX-9 2013
Zdroj: caranddriver.com

Mazda CX-9 sa bude predávať aj na Slovensku. Ak ju chcete, nemáte veľa času

Obor od Mazdy prichádza vo veľmi limitovanej edícii aj na Slovensko. Predaj sa rozbehne ku koncu roka.

Mazda CX-9 je najväčší model automobilky, ktorý je prioritne určený pre americký trh a v Európe sa prakticky nepredáva. Aj napriek tomu sa na našich cestách veľké Mazdy CX-9 objavujú, ide zväčša o súkromný dovoz spoza oceánu, či inými kanálmi.

Koncom tohto roka sa to zmení a Mazda bude ponúkať CX-9 aj na Slovensku. Už niekoľko dní je na oficiálnej stránke automobilky k dispozícii cenník, no ako sme sa dopočuli u dílerov, automobily ešte nedorazili a ich príchod sa čaká v priebehu decembra.

Aj keď je isté, že SUV veľkosti Mazdy CX-9 (Audi Q7, Santa Fe a pod) by si u nás našlo svojich zákazníkov, Mazda ho v Európe neponúka. V tomto prípade nejde o zmenu modelovej politiky ale o dopredaj vozidiel pred príchodom novej normy Euro 6.

CX-9 má Podkapotou iba jeden motor – veľkú benzínovú V6-tku s obsahom 3,7 litra s výkonom 204 kW (277 k) a s maximálnym krútiacim momentom 367 Nm. Motor pôvodom od Fordu je pre takéto veľké auto ideálom, avšak nie v Európe. Auto vďaka veľkému motoru zrýchli z nuly na 100 km/h za 8,5 sekundy a maximálnu rýchlosť má určenú na 195 km/h. Práve na motore je najviac viditeľné, že ide o auto z USA.  S naftovým agregátom sa neponúka, a tak pôjde dozaista iba o kusovú záležitosť.

Mazda to vie, veľký odbyt neočakáva, no na druhú stranu auto ponúka iba v plnej výbave a za veľmi zaujímavú cenu.

Výbava CX-9 zahŕňa pohon 4x4, automatickú šesťstupňovú prevodovku, kožené elektricky nastaviteľné sedadlá s funkciou pamäte pre vodiča, 3-zónovú klimatizáciu, 5,8 palcový dotykový displej s navigáciou, kožený volant, bi-xenónové svetlomety, hmlovky, denné svietenie pomocou LED diód, elektricky ovládaný kufor, 20 palcové zliatinové disky, zatmavené okná od B-stĺpika, strešné okno, štart-stop systém, audiosystém BOSE s 10-timi reproduktormi, vyhrievané sedadlá, hŕbu asistentov vrátane monitorovania mŕtveho uhla, jazdných pruhov, parkovacích senzorov a kamery a slušnú dávku airbagov... Skrátka auto vybavené na úrovni za 36 490,- eur vôbec nevyzerá zle. Problémom môže byť kombinovaná spotreba 11,2 litra. To už je však na zvážení záujemcov.

Mazda CX-9 sa vyrába od roku 2006, v roku 2012 prešiel modernizáciou, pri ktorej sa uplatnil dizajnový jazyk KODO. Ten mal auto dizajnom priblížiť k ostatným automobilom značky.  

K dispozícii nebude veľa kusov a predaj nebude trvať dlhšie než do konca jari budúceho roku, kedy sa všetci díleri musia zbaviť automobilov spĺňajúcich iba končiacu normu Euro 5.

Ján Hargaš
ZDROJ: Mazda

Komentáre k článku


Stream naživo