2014-11-12 20:25:00
Fiat 600?
Fiat 600?
Zdroj: David Obendorfer

Fiat Bravo bude mať nástupcu! Hatchback, sedan ale i KOMBI

Fiat plánuje v Turecku vyrábať nástupcu Fiatu Bravo a Liney a pribudnúť má po dlhom čase aj kombi.

Plány Fiatu na rozšírenie modelového radu sa zdajú byť akési pomýlené a zmätené, no fakt je ten, že Fiat po rokoch intenzívne pracuje na obnove celého modelového radu a postupom času chystá aj návrat do segmentu C. Svoje plány si však dobre stráži, a tak sa o postupe automobilky dozvedáme iba útržkovito z rôznych vzdialených zdrojov.

Fiat Bravo sa prestal vyrábať v šiestom mesiaci tohto roka (vyrábal sa v Taliansku) a nástupca nebol pripravený, pričom predstavy o ňom zostávali iba hmlisté.

Dnes je však jasné, že od roku 2016 sa chystá jeho nástupca a rozšírenie aj do veľmi žiadanej oblasti v Európe – do kombi verzie. Ako hatchback, tak i sedan a kombi sa budú vyrábať v závode Tofas, ktorý Fiat vlastní spoločne s Tureckom.

Tofas tento týždeň oznámil miliardovú investíciu do rozšírenia a úpravy výroby v závode súvisiacu s plánovaným sedanom, hatchbackom a kombi.

Tofas tvrdí, že preinvestuje 520 miliónov amerických dolárov do výroby nového sedanu a ďalšia takmer pol miliarda dolárov poputuje na výrobu hatcbacku a kombi. Závod očakáva, že ročne vyrobí 580 000 nových sedanov značky Fiat a viac než 700 000 Fiatov bude v ďalších dvoch karosárskych verziách.

Výroba potrvá od roku 2016 do roku 2023 a bude tvoriť väčšinu z automobilov schádzajúcich z liniek v Tofase.

Fiat doteraz v Tofase vyrábal sedan Linea, ktorý sa naďalej predáva v časti strednej a v celej východnej Európe, taktiež priamo v Turecku. V Tofase sa tiež vyrábali úžitkové vozidlá Doblo a Fiorino. Okrem toho sa v Tofase vyrába aj Citroen Nemo, Peugeot Bipper a Opel/Vauxhall Combo (ekvivalenty Dobla).

O nástupcovi Brava sa toho veľa nevie, hlavne nie o dizajne. Vie sa však, že bude stáť na tej istej platforme ako 500X, 500L a Jeep Renegade. Dizajn by podľa všetkého nemal byť príliš vzdialený od modelov ako 500X, aj keď to (dúfame!)nebude rovnaké auto.

Zdroj: David Obendorfer

Zaujímavosťou je, že samotná platforma umožňuje aj nasadenie pohonu 4x4, či by však bola takáto možnosť aj pri nástupcovi Brava, to tvrdiť nemôžeme, skôr ide o ťažko predstaviteľné dohady. Kombi v segmente C s pohonom 4x4 by sa v Európe určite uplatnilo...

Takto si prípadného nástupcu predstavuje dizajnér David Obendorfer. Nazval ho Fiat 600 a zakladá sa ako inak na Fiate 500. Je to zaujímavý koncept, ale musím sa priznať, že dúfam v lepšie schopnosti dizajnérov Fiatu. A hlavne, nech to nevyzerá ako 500-vka, nech to nevyzerá ako 500-vka, nech je to aspoň trošku iné... Držíme Fiatu palce...

Zdroj: David Obendorfer
Zdroj: David Obendorfer

 

Ján Hargaš
ZDROJ: Automotive news

Komentáre k článku


Stream naživo