2014-11-04 13:40:00
Mazda 2 2015
Mazda 2 2015
Zdroj: Mazda

Pozrite si nové detailné info o motoroch pre Mazdu 2 a nové fotografie!

Mazda predstavila kompletné informácie o motor pre Európu a svoj najnovší prírastok ukázala v bohatej galérii.

Nová Mazda 2 sa predstavuje verejnosti. Zatiaľ čo informácie o aute, interiéri a technológiách už dlhšie poznáme, stále sme nevedeli, čo vlastne Mazdu 2 poženie vpred (prípadne dozadu...).

Pre Európu budú od začiatku k dispozícii štyri motory, z toho tri benzínové, jeden naftový. Benzínové jednotky budú mať všetky obsah 1,5 litra. Motor z ktorého vychádzajú, poznáme už z väčších súrodencov, pre Dvojku budú naladené na (75 k), (90 k) a (115 k). Verzie budú k dispozícii aj so systémom i-ELOOP, ktorý zahŕňa regeneratívne brzdenie, teda rekuperáciu brzdnej energie. I-ELOOP v prípade Mazdy 2 pomôže zlepšiť ekonomiku jazdy o zhruba 5 percent. Najvýkonnejšia verzia s výkonom 115 k) dokáže akcelerovať z nuly na 100 km/h za 8,7 sekundy, maximálku má na úrovni 200 km/h a priemernú spotrebu bude mať 4,9 litra na 100 km. To všetko s manuálnou šesťstupňovou prevodovkou, pričom si zákazník môže vybrať aj automatickú šesťstupňovú prevodovku.

Zdroj: Mazda
Zdroj: Mazda

Pri Mazde je pútavou veličinou aj kompresný pomer, ktorý je takmer rovnaký pri benzínových i naftových motoroch. V prípade slabších benzínových agregátov ide o pomer 12:1, výkonnejší má dokonca pomer 14:1.

Tou zaujímavejšou informáciou je detailný popis nového naftového agregátu s obsahom 1,5 litra. Menší súrodenec známej jednotky Skyactiv-D 2,2 s menom Skyactiv-D 1,5 bude mať výkon 105 koní a krútiaci moment 220 Nm. Podobne ako väčší brat bude mať nízky kompresný pomer, vyborné spaľovanie, zlepšené schopnosti pri studených štartoch, a to s jedným turbom s nastaviteľnou geometriou lopatiek. Pochopiteľne bude motor vybavený systémom štart-stop, ktorý Mazda nazýva i-stop, a to už v základe. Nová jednapäťka vypustí do vzduchu iba 89 gramov CO2 na kilometer, vďaka čomu motor spĺňa emisnú normu Euro6 bez najmenších problémov. Priemernú spotrebu hlási na úrovni 3,9 l/100 km.

Zdroj: Mazda

Mazda 2, ktorá sa začne predávať už budúci rok nás čo do dizajnovej stránky sklamala. Koncept, z ktorého mala vychádzať vyzeral skutočne dobre a iba dizajn štúdie Hazumi by pôsobil ako kladivo na konkurentov v segmente. Aj keď sa šéfovia Mazdy zastrájali, že Hazumi je veľmi blízko k tomu, čo sa následne dostane na cesty, nemôžeme súhlasiť. Od Hazumi to má ďaleko a auto na prvý pohľad vyzerá akoby prešlo len faceliftom v porovnaní s predchádzajúcou generáciou. Každopádne nevyzerá zle a ako ste si už mohli prečítať, nielen dizajn má spoločný s väčšími súrodencami. Poobzerať si ju môžete v novej várke fotografií, ktoré nájdete ako inak v galérii.

Zdroj: Mazda

Ján Hargaš
ZDROJ: Mazda

Komentáre k článku


Stream naživo