2014-10-25 05:25:00
Mercedes-Benz G 350 BlueTEC
Mercedes-Benz G 350 BlueTEC
Zdroj: Ján Hargaš

Mercedes triedy G nevymäkne ako konkurenti. Legenda offroadu sa meniť nebude!

Rozhodnutie padlo a fandíme mu. G-čko sa ani v ďalšej generácii nevyberie cestou kvázi offroadov a nemieri medzi SUV-čka.

Už niekoľko rokov počúvame rôzne názory na budúcnosť tvrdých offroadov. Snaha vyťažiť z áut maximum a udržať si ziskovosť, núti automobilky k opúšťaní svojich legendárnych vozidiel v prospech nových SUV, ktoré prakticky nie sú dobré ani v teréne ani na ceste, ale všetci ich skrátka žerieme, lebo sa v nich lepšie cítime... (česť výnimkám).

Umieračik zvoní aj podobne silnej legende ako je G-čko– úžasnému pracovnému nástroju menom Land Rover Defender, ktorý v podstate urobil zo značky Land Rover to, čím je dnes (resp. bola). Hranatá konštrukcia prešla za desiatky rokov malými úpravami a miera pohodlia je v nej v podstate rovnaká ako v Defenderovi spred tridsiatich rokov. Iba čo pribudla klimatizácia a nejaký ten bezpečnostný prvok...

Veľmi podobne je na tom aj legendárny Mercedes triedy G, s tým rozdielom, že G-čko sa postupom času stalo luxusným offroadom než pracovným nástrojom. U nás tomuto autu pokazili povesť grázli a zbohatlíci, no faktom je, že G-čko je fantastický kus auta, ktorý v sebe spája tvrdosť vojenského špeciálu a luxus Mercedesu. Vyskúšali sme ho aj na vlastnej koži a bol to zážitok.

Mercedes už dávnejšie tvrdil, že G-čko sa bude musieť posunúť ďalej, no ťažko by G-čko súčasní klienti kupovali, ak by stratilo čo i len kúsok zo svojich schopností v teréne a drsného imidžu.

„V budúcnosti musí vyzerať tak ako vyzerá dnes,“ povedal šéf Daimleru AG Dieter Zetsche (Daimler vlastní Mercedes). „To nie je vozidlo, ktoré niečo predstiera. Trieda G je originál,“ dodáva pre Bloomberg.

Zdroj: Ján Hargaš
Zdroj: Ján Hargaš

To samozrejme nevylučuje, že k určitým zmenám príde, no budú to skôr racionalizačné zmeny ako významné zmeny charakteru. Auto by malo byť od roku 2016, kedy sa chystá príjazd novej generácie o trošku iné. G-čko by malo byť širšie a strecha by mala byť o niečo nižšia. Väčšia šírka pomôže ovládateľnosti a stabilite najmä na cestách, nižšia strecha zasa dramaticky zníži odpor vzduchu a nároky na palivo. Šírka zároveň zlepší parametre vnútorného priestoru, keďže auto vo vnútri skutočne nie je príliš široké a dnešná bežná postava má s miestom problém, a to ako za volantom tak i vzadu. Nehovoriac o problémoch viacerých pasažierov na zadnej lavici.

Zdroj: Ján Hargaš

Ján Hargaš
ZDROJ: bloomberg via autoblog.com

Komentáre k článku


Stream naživo