2014-10-07 09:45:00
Autosalon Pariz II
Autosalon Pariz II
Zdroj: Jozef Vydra

Hyundai predstavil nové malé prepĺňané motory 1,0 a 1,4 T-GDI. Tiež nový automat

Hyundai v Paríži slušne bodoval. Nielenže ukázal novú i20-tku a i30 na CNG, ale tiež nové motory a prevodovku.

Hyundai si na jeseň tohto roka pripravil poriadnu hrsť noviniek. Zatiaľ čo konkurenti kde-tu ukázali niečo zaujímavé (výnimkou je pochopiteľne priamy konkurent pre i20 menom Fabia) kórejská automobilka sa riadne pochlapila a vytiahla viaceré tromfy.

Najzaujímavejší z nich je nová i20-tka, o ktorej sme písali tu. Prekvapila nielen vyrovnaným a konzervatívnym vzhľadom, no tiež konkurencieschopnými parametrami a slušným priestorom.

Ďaľšou veľkou novinkou bol model i30 s pohonom na CNG. A práve tento pohon zabezpečoval jeden z úplne nových motorov z radu Kappa s obsahom 1,4 litra a s prepĺňaním pomocou single-scroll turba.

Motor 1,4 T-GDI však funguje aj pre spaľovanie bežnejšieho paliva, tak ako menší kolega.

1,0 T-GDI je trojvalec tiež prepĺňaný jednoduchým single-scroll turbom, pričom maximálny výkon a krútiaci moment pri vstupe na trh bude pekných 120 koní a 172 Nm.

Ako 1,0 T-GDI, tak i 1,4 T-GDI majú elektronicky ovládaný ventil obtokového vedenia, čím výrazne zvyšujú potenciál motora pri nižších otáčkach (čím viac výfukových plynov ide na turbínu, tým viac „vzduchu“ turbo natlačí do valcov – potláča potrebu vysokých otáčok pre lepšiu funkciu turba) a zlepšuje odozvu na stlačenie akcelerátora práve pri nižších otáčkach. K vyššiemu výkonu pomáha aj vstrekovač so 6-timi „injektormi“ a nadpriemerne vysoký tlak vstrekovania 200 barov. Podľa automobilky práve vyšší tlak zabezpečuje čistejšie spaľovanie, zlepšenie spotreby a zníženie emisií tak, aby motory spĺňali novú normu Euro6.

Zdroj: Jozef Vydra

Štvorvalcový motor 1,4 T-GDI má v aute spaľujúcom aj CNG výkon 117 koní a 206 Nm krútiaceho momentu. Motor má však vyšší potenciál, Hyundai ešte nespresnil výkonnostné parametre v autách spaľujúcich iba benzín.

Tento motor v porovnaní s predchodcom v sérii Gamma znížil hmotnosť o štrnásť kíl a výrazne tiež znížil emisie. V koncepte i30 CNG dokáže pracovať so spalinami na úrovni 87 gramov CO2 na kilometer.

Hyundai tiež predstavil novú automatickú sedemstupňovú dvojspojkovú prevodovku 7DCT. Tá nahradí klasický šesťstupňový automat a pomôže znížiť spotrebu i emisie. Zároveň je to vôbec prvá automatická sedemstupňová dvojspojková prevodovka automobilky Hyundai.

Ján Hargaš
ZDROJ: Hyundai, carscoops

Komentáre k článku


Stream naživo