2014-10-03 09:45:00
Toto je Lamborghini Asterion
Lamborghini Asterion

Toto je Lamborghini Asterion – prvé hybridné Lamborghini má 910 koní!

Lamborghini v predvečer autosalónu v Paríži predstavilo svoje prvé hybridné vozidlo s neuveriteľným výkonom.

Presnejšie ide o Lamborghini Asterion LP 901-4. Už z názvu vyplýva, že ide o auto s motorom uprostred, s výkonom 901 koní a s pohonom 4x4.

Lamborghini nepatrí medzi automobilky, ktoré by si na každý autosalón pripravilo nejaký koncept, s ktorým by ohurovalo okoloidúcich. Keď už nejaký koncept predvedie, je viac ako pravdepodobné, že neskončí len pri obrázkoch, či makete. Ideálnym príkladom je futuristické Veneno, či SUV Urus. Aj keď Veneno pôsobilo ako neuskutočniteľný koncept, zopár exemplárov už jazdí po svete a taký Urus by sa mal v priebehu niekoľkých rokov vyrábať v Bratislave. Ak to teda prejde...

Každopádne koncepty Lamborghini naozaj nie sú príliš časté a vždy majú veľmi blízko k reálnej výrobe. Asterion o to viac, že skrýva Podkapotou hybridný pohon, ktorý tvorí budúcnosť superšportových automobilov. Čo je však dôležitejšie než budúcnosť superšportov je fakt, že Lambo svojimi autami nemôže papierovo konkurovať najvýkonnejšiemu Ferrari LaFerrari, Porsche 918 a McLarenu P1. Všetky tri tieto vozidlá majú hybridný pohon a všetky tri viac než 800 koní.

Asterion je meno pochádzajúce z gréckej mytológie, je to napoly býk, napoly človek. Iste aj vy vidíte tú metaforu. Vzhľadom pripomína Miuru a nemožno o ňom hovoriť ako o extra agresívnom vozidle. Prvý pohľad vzbudzuje podozrenie, že ostré hrany známe z predchádzajúcich modelov niekto uhladil. Aj keď je to krásne auto, nie a nie na ňom nájsť to šialenstvo typické pre Lambo. Zdá sa, že ostré hrany sú vyhradené pre iné vozidlá a Lambo si chce tak trošku zaspomínať.  

Zdroj: Lamborghini

Na jeho pohone však nie je nič spomienkové. Vpred Asterion ženie 5,0 litrová V10-tka s výkonom 610 koní a tri elektromotory s výkonom ďalších 300 koní. Netreba teda veľkého matematika aby sme prišli k celkovému výkonu 670 kW (910 k). Túto silu prenáša na všetky kolesá sedemstupňová dvojspojková prevodovka.

Lambo je okrem nového pohonu vybavené aj novými exkluzívnymi materiálmi vo vnútri, opäť významne odlišnými od iných modelov. Spopod kože kde tu „vytŕča“ karbónové vlákno a nie je to náhoda. Zaujímavé je aj otváranie dverí, pripomína to napríklad Aston Martin Lagondu.

Vďaka nízkej váhe a ohromujúcej sile auto zrýchli z nuly na sto za 3 sekundy, dosiahne maximálnu rýchlosť 320 km/h a 126 km/h iba na elektrický pohon. Na elektrinu dokáže zájsť 50 kilometrov.

Ján Hargaš
ZDROJ: Lamborghini, autoblog.com

Komentáre k článku


Stream naživo