2014-07-08 19:05:17
Nové Volvo XC90 bude
Nové Volvo XC90 bude nové od kolies až po strechu - aj s novým pohonom.
Zdroj: Volvo

Nové Volvo XC90 dostane aj hybridný pohon. Znamená to 400 koní!

Ako je už známe, Volvo po dlhých rokoch opúšťa svoje legendárne päťvalce a naplno sa púšťa do štvorvalcov.

To však neznamená úbytok výkonu. Ubudne z emisií, spotreby a trošku i zo zvukového prejavu. Ale vývoj a obzvlášť downsizing nezastavíš...

Pod kapotou nového Volva XC90 tak budú naftové i benzínové štvorvalce. Viac valcov sa môže objaviť jedine pri benzínových agregátoch, no o nich oficiálne vyjadrenia nie sú. Vzhľadom na to, čo už vieme sú aj benzínové päť a šesť valce skôr želaním...

Volvo nás pred uvedením druhej generácie slávneho SUV tak trošku naťahuje. Najprv sme videli koncept, potom zahalené fotky počas testovania, potom oficiálne fotky, potom fotografie interiéru, potom sme zaznamenali útržky informácií o infotainmente. Pravdou však je, že to najzaujímavejšie – to, čo bude mať Volvo Podkapotou prišlo až teraz. A aj to nie úplne.

Vieme však, že základnou motorizáciou spaľujúcou naftu bude dvojlitrový štvorvalcový agregát s označením D4. Ten by sa mal objaviť s výkonom 140 kW (190 k) a s krútiacim momentom 400 Nm. Silnejšia motorizácia síce ponesie označenie D5, no ako už Volvo ukázalo v minulosti číslo za D-čkom už neznamená množstvo valcov ale skôr stupeň výbavy (aj motorickej).

D5 tak bude mať ten istý štvorvalec s vyšším výkonom až 165 kW (225 k) a krútiacim momentom vrcholiacim na úrovni 470 Nm.

Zdroj: Volvo

Najvyššia verzia s označením T8 má mať Podkapotou benzínový štvorvalec Drive-E a elektromotor, ktorý bude poháňať zadnú nápravu. Uplatní sa teda hybridný pohon 4x4, pri ktorom bude nafta poháňať prednú nápravu a elektrina zadnú. Benzínový štvorvalec s obsahom dvoch litrov bude prepĺňaný ako turbom, tak i kompresorom. Zatiaľ čo kompresor sa podpíše pod väčší ťah v nižších otáčkach, turbo preberie iniciatívu vo vyšších. Samotný elektromotor bude mať výkon 60 kW (82 k) a XC90-tka s ním dokáže prejsť takmer 40 kilometrov výhradne v elektrickom režime. Za normálnych okolností pôjde XC90 na hybridný pohon, stlačením tlačidla môže jazdiť iba na elektrinu, aby sa opäť mohlo dostať k maximálnemu výkonu oboch motorov. T8 bude plug-in hybrid, teda okrem rekuperácie energie bude primárnym zdrojom energie pre motor elektrická sieť a "zástrčka." T8 tak v sebe kombinuje ekológa so športovcom.

Nová XC90-tka bude mať okrem nových pohonných jednotiek aj nový infotainment, ktorý navonok prezentuje ohromný dotykový displej v strede palubnej dosky, no taktiež head-up displej. Samozrejmosťou bude vysoká konektivita.

Zdroj: Volvo

Významným krokom vpred je tiež nová platforma a s ňou súvisiaca väčšia priestrannosť v interiéri a nižšia celková váha pri zvýšení pasívnej bezpečnosti - v tomto ohlade aj dvanásťročné súčasné Volvo XC90 patrí k absolútnej špičke, dokonca si poradilo aj s novými americkými testami IIHS zvanými small overlap - teda testy s malým prekrytím.

Ale dosť bolo rečí, nič nepovie viac ako fotografie! Nájdete ich nižšie.

Ján Hargaš
ZDROJ: Volvo

Komentáre k článku


Stream naživo