2014-05-27 14:15:00
BMW Concept Roadster 2014
BMW Concept Roadster 2014
Zdroj: BMW

FOTO: BMW predstavilo Concept Roadster! Ukazuje budúcnosť motocyklov značky

Na prehliadke Concorso d’Eleganza Villa d’Este 2014 sa predstavila štúdia BMW Concept Roadster.

Budú takto vyzerať roadstery od BMW v budúcnosti? BMW Motorrad ňou odhaľuje vzrušujúcu budúcnosť svojich roadsterov poháňaných motorom typu boxer. BMW Motorrad v minulom roku na tomto podujatí predstavil motocykel BMW Concept Ninety, moderný pohľad na klasické motocykle BMW s motorom typu boxer. Išlo o emotívny pohľad na 90-ročnú históriu spoločnosti vyrábajúcu jedny z najslávnejších motocyklov. BMW Concept Roadster nastavuje optiku smerom do budúcnosti a upriamuje pozornosť na roadstery BMW poháňané motorom typu boxer.

"BMW Concept Roadster ukazuje, že motocykle BMW ponúkajú ďaleko viac ako len perfektnú funkčnosť. Táto štúdia je predobrazom, ako by mohli vyzerať moderné roadstery BMW s motormi boxer," vysvetľuje Edgar Heinrich, šéf BMW Motorrad Design.

Klasické hodnoty v novom duchu.

BMW Concept Roadster je typický roadster značky BMW s výkonným dvojvalcovým motorom boxer, jednoramennou zadnou vidlicou s integrovaným kardanovým hriadeľom a ľahkým priehradovým rúrkovým rámom. Využíva klasické prvky a interpretuje ich v modernej a dynamickej podobe.  Boxer motor pre BMW znamená neustálu dodávku sily v celom rozsahu otáčok. Jeho najnovšia verzia dodáva z objemu 1 170 cm3 výkon 92 kW (125 k) pri 7 750 ot./min. a krútiaci moment 125 Nm pri 6 500 ot./min. Motor je zároveň aj optickým stredobodom štúdie BMW Concept Roadster. Od neho sa odvíjajú kompaktné proporcie s nízkym predkom a vysokou zadnou časťou vrátane minimalistickej siluety, ktorá aj v pokoji vyzerá, akoby stále zrýchľovala.

Zdroj: BMW

Prikrčený postoj s dominantným predným kolesom a veľmi krátkou zadnou časťou sľubujú ľahké a agilné ovládanie. Farebné stvárnenie prisúdilo častiam okolo motora tmavé sfarbenie, vrchnej časti so sedadlom a nádržou dominuje svetlá farba. Tmavá spodná časť opticky tlačí štúdiu BMW Concept Roadster ešte bližšie k vozovke a zvýrazňuje cestné zameranie motocykla. Svetlá vrchná časť zdôrazňuje ľahkosť a opticky nízko položené ťažisko.

Keď sa štúdia robí ručne

Nádrž, sedadlo a chladič tvoria výbornú ručne modelovanú súhru, ktorá vyzerá, akoby bola stále v pohybe.  Skúsené ruky sochárov BMW dodali plochám emotívny náboj, ktorého nie je schopný žiaden počítač. Najlepšie to dokumentuje nádrž, ktorá pôsobí dynamicky a zároveň umožňuje veľmi dobrú ergonómiu.

Od nádrže sa odvíja hlavný ťahák motocykla: ostrá zadná časť vyfrézovaná z hliníka. Samonosná zadná konštrukcia je vytvorená z jedného kusa a umožnila tak vytvorenie unikátnej zadnej časti. Zámerne viditeľné stopy po frézovaní vytvárajú surový industriálny dojem, ktorý kontrastuje s lakovanými a eloxovanými plochami. Výrazne tvarované kontúry zadnej časti zvyšujú emocionálnu príťažlivosť detailov štúdie.

Integrované sedadlo sa inšpirovalo pretekárskymi okruhmi a štýlovo zvýrazňuje dynamický potenciál štúdie. Hlavným dizajnovým a opticky najvýraznejším prvkom však zostáva priehradový rám nalakovaný modrou farbou Sparkling Racing Blue. Nádrž a rám sú nalakované výsostnými farbami BMW Motorrad - bielou a žiarivou modrou. Na tejto štúdii vidno, že sú stále nadčasové.

Z hliníka nie je vyfrézovaná iba zadná časť. Pri bočnom pohľade padne do oka viacero prvkov vyfrézovaných z hliníka. Zaujmú najmä postranné otvory na vstup vzduchu. Aj na nich sa nachádzajú prvky vyfrézované z hliníka, ktoré kontrastujú s matnou čierou plochou chladiča.

 Spojler motora inovatívne spája tvar aj funkciu. Na štúdii Concept Roadster má aerodynamickú funkciu, no okrem toho plní aj funkciu predného tlmiča výfuku. Spolu s krátkou a ostro tvarovanou koncovou časťou výfuku plní funkciu dizajnového príslušenstva motora.

Všetko vyššie spomenuté si môžete prezrieť na výborných fotografiách v galérii. Čo poviete na tento stroj? Mali by roadstery od BMW ísť v jeho šľapajách?

jh
ZDROJ: BMW Motorrad

Komentáre k článku


Stream naživo