2014-03-05 08:22:14
Nový Nissan Juke sa
Nový Nissan Juke sa predstavil v Ženeve
Zdroj: Nissan

ŽENEVA: Nissan Juke dostal facelift, nový motor a omnoho väčší kufor!

Nissan Juke sa pri uvedení zdal skôr ako Nissan Joke (vtip), stačilo pár mesiacov a každý pochopil, že to bol skvelý krok.

Predať za 40 mesiacov 420 000 kusov je doslova bomba. Aj preto prichádza do Ženevy omladený a vylepšený.

Tí, pre ktorých je vzhľad Jukea neznámy, si zmeny nevšimnú, no pre tých, ktorí po ňom už hodili aspoň jedným očkom je jasné, že síce zvonka neprišlo k veľkému množstvu úprav, nejaké tu predsa sú. Nissan si povedal, že nemá zmysel meniť výraznú tvár tohto úspešného modelu, skôr ju treba ešte viac zvýrazniť. Keď sa pri autách hovorí o facelifte, evokuje to plastickú operáciu. A presne k tomu pri Jukeovi prišlo. Avšak nie na štýl slovenských „príležitostných fotomodeliek,“ ale na štýl amerických hviezd, ktorých cieľom nie je očariť úplne novým vzhľadom ale iba veľmi decentne oddialiť znaky stárnutia. Juke sa vybral touto cestou a hlavne na jeho prednej maske vidíte, akoby mu niekto doslova natiahol kožičku až k čelíčku. Pôsobí naozaj natiahnuto, pružnejšie, športovejšie. Zmeny sa dotkli aj zadného nárazníka.

Dôležitejšie obmeny však možno nájsť Pod kapotou. Starší benzínový motor s objemom 1,6 litra nahradzuje menší, turbom natlakovaný štvorvalec, ktorý sa v Nissane volá 1,2 DIG-T. Ide o motor s  priamym vstrekovaním od Renaultu známy pod skratkou Tce. S kompaktným crossoverom si dozaista poradí veľmi dobre, jeho výkon 85 kW (115 k) a krútiaci moment 190 Nm dostupný od nízkych otáčok rozpohybuje Juke energickejšie než pôvodný motor.

Zmenou prešiel aj motor 1,6 DIG-T. Ponechal si pôvodný výkon 140 kW (190 k), no zlepšil dostupnosť maximálneho krútiaceho momentu, ktorý je k dispozícii už pod hranicou 2000 otáčok. Bez zmien prechádza do druhej polovice života modelu jediný naftový agregát 1,5 dCi s výkonom 81 kW (110 k).

K dispozícii bude pri motore 1,6 DIG-T aj automatická prevodovka a zákazníci si budú môcť zvoliť tiež pohon 4x4.

V základe ponúkajú všetky verzie Jukea denné LED svietenie. Verzie s naftovým a silnejším benzínovým motorom majú v základe tiež manuálnu klimatizáciu, zliatinové disky, palubný počítač a výškovo nastaviteľné sedadlo vodiča.

Výbavový stupeň Acenta má navyše predné hmlovky, automatickú klímu, 17-tky, diaľkové ovládanie audio systému, tempomat s obmedzovačom rýchlosti a Bluetooth.

Najvyššia výbava Tekna pridáva štart-stop systém, elektricky nastaviteľné spätné zrkadlá, Nissan Connect, parkovaciu kameru, senzory a panoramatický parkovací systém, vďaka ktorému možno auto sledovať akoby z vrchu. Pripája sa tiež elektronický bezpečnostný štít.

Najvýraznejšou zmenou z hľadiska variability vozidla je výrazné zväčšenie batožinového priestoru, ktorý pri modeloch s pohonom iba prednej nápravy dosahuje objem 364 litrov, čo je o 40% viac než pred faceliftom.  

Ján Hargaš
ZDROJ: Nissan

Komentáre k článku


Stream naživo