2014-03-03 18:59:03
Arash AF 8 je
Arash AF 8 je britská odpoveď na Ferrari, ktorá si trúfne aj na McLaren
Zdroj: Arash Cars Ltd.

Britské Ferrari má sedemlitrové americké srdce a trúfa si aj na McLaren

Britsko – americká spolupráca pokračuje v superšportovom kupé s exoticky znejúcim menom Arash AF8.

Zvláštna kombinácia? V záujme a prospech výsledku je možné čokoľvek. Osemvalcová pohonná jednotka novinky pochádza z Corvetty minulej generácie.

Kooperácia techniky z Veľkej Británie a Spojených štátov už priniesla motoristickému svetu pár unikátnych áut. Najznámejší z nich je asi legendárny roadster Shelby Cobra. Ten mal tiež americký motor v anglickej karosérii. Takto postupovala pred pár rokmi aj spoločnosť Arash Motor Company, keď pripravila superšportovú raketu označený AF10. Vyrobila však len jeden kus. Firma Arash Motor Company vznikla v roku 1999, vtedy pod názvom Farboud Limited. Spoločnosť založil v anglickom meste Newmarket Arash Farboud, britský podnikateľ iránskeho pôvodu, člen rodiny, ktorá obchodovala so zdravotníckym materiálom a nehnuteľnosťami. K zmene mena spoločnosti prišlo v roku 2006.

Teraz má byť situácia iná. Po rokoch priviezla do Ženevy nový model AF8 s podobnou koncepciou. Aj tentoraz ide o dvojmiestne kupé s motorom umiestneným uprostred. Na pohon slúži sedemlitrový osemvalec. Oproti pôvodnému výkonu v Chevrolete Corvette Z06 minulej generácie má navyše 10 %, čiže 404 kW (505 k) pri 6500 otáčkach za minútu. Maximálny krútiaci moment 640 Nm, ktorý vrcholí pri 5000 ot/min. sa prenáša na zadné kolesá cez šesťstupňovú manuálnu prevodovku. Takáto kombinácia už dnes  u iných superšportových áut vlastne vymrela. Aj to naznačuje, že auto je určené pre ozajstných šoférov, nie iba takých, ktorí sa ním chcú pochváliť. Auto má dvojité lichobežníkové zavesenie náprav a brzdy s vnútorným chladením, vpredu šesťpiestikové s priemerom kotúčov 380 mm, vzadu so štyrmi piestikmi a priemerom 362 mm. Kolesá s pneumatikami Michelin Pilot Cup 2 majú vpredu priemer 19 palcov a pneumatiky 235/35 ZR19, vzadu sú 20 palcové s rozmerom 345/30 ZR20.

Zdroj: Arash Cars Ltd.
Zdroj: Arash Cars Ltd.

Auto má dvojité lichobežníkové zavesenie náprav a brzdy s vnútorným chladením, vpredu šesťpiestikové s priemerom kotúčov 380 mm, vzadu so štyrmi piestikmi a priemerom 362 mm. Kolesá s pneumatikami Michelin Pilot Cup 2 majú vpredu priemer 19 palcov a pneumatiky 235/35 ZR19, vzadu sú 20 palcové s rozmerom 345/30 ZR20.

Návrh tvarov auta je celkom zaujímavé dizajnérske cvičenie, ktoré sa v prednej časti vydarilo celkom slušne. Čo však nemožno úplne zodpovedne povedať o zadných partiách. Zrejme však funkčnosť zvíťazila nad oku lahodiacimi krivkami. Ale nie je to dizajn, respektíve krása, ktorá by mala byť hlavným kritériom. Dôležité sú jazdné vlastnosti a výkony. Auto nie je žiadna korytnačka, naopak. Jeho dynamické parametre sú veľmi slušné. Pri zhruba 1200 kilogramov hmotnosti zrýchli z nuly na 100 km/h za 3,5 sekundy a uháňa maximálne 320 km/h. Svojim výkonom a schopnosťami sa teda radí tesne pod trio známejších áut: Ferrari 458 Italia, Lamborghini Huracán LP 610-4 a McLaren MP4-12C.

Zdroj: Arash Cars Ltd.
Zdroj: Arash Cars Ltd.

Základom novej konštrukcie auta je priestorový rúrkový rám z ocele a karbónu. Celokompozitová karoséria z uhlíkových vlákien a hliníkových voštinových panelov dokázala udržať hmotnosť auta, no podpísali sa pod ňu aj pomerne kompaktné rozmery svalovca. Dvojmiestne kupé Arash AF 8 je dlhé 4150 mm, široké 1900 a vysoké 1100 milimetrov. Napriek tomu je jeho batožinový priestor určený len na príručnú batožinu. Má totiž objem len 42 litrov.

Britský superšport s americkým srdcom bude mať oficiálnu premiéru na autosalóne v Ženeve. Kedy a ako bude dostupný, nie je v tejto chvíli jasné. No niečo napovie aj cena predchádzajúceho modelu AF 10. Za ten si britská automobilka vypýtala skoro milión. Ešte že dolárov... (teda asi 726 000 eur).

Zdroj: Arash Cars Ltd.
Zdroj: Arash Cars Ltd.

Jozef Vydra
ZDROJ: Arash motor company

Komentáre k článku


Stream naživo