03.03.2014

Je to jasné: Toyota Zorro sa podobá na model Aygo. Alebo je to naopak?

Toyota sa môže tváriť naštvane, no viac ako jej malá novinka to celkom určite nebude.

Prvé uniknuté fotky Toyoty Aygo totiž posielajú športové GT86 hanbiť sa do kúta. Je celkom mierumilovné oproti dizajnu najmenšieho „drobca“ s tromi elipsami na kapote.

Hoci Toyota už dlhší čas naznačovala, že dizajn jej áut bude emotívnejší a dynamickejší, Aygo to teda „rozbalilo“ pekne od podlahy. Ak už nechcete, aby dizajn vášho auta pripomínal vyprchanú voňavku, dobre sa pozrite na prvé fotky tohto auta. Na web totiž unikli oficiálne fotografie druhej generácie modelu Aygo. Je to sakramentsky namosúrene vyzerajúci drsniak.

Je jasné prečo. V poslednom čase sa množili informácie, že Aygo chce od ostatných dvoch spriaznených áut koncernu PSA (Citroën C1 a Peugeot 108), s ktorými zdieľa základ aj výrobnú linku v stredočeskom Kolíne, vizuálne „poodskočiť“. Chce týmto riešením získať vyšší  kredit v v rámci triedy miniáut. Treba povedať, že sa to aj podarilo. Dramaticky zmenený dizajn v rámci možností hlavne vďaka úplne inak tvarovanému nárazníku a tvaru predných svetlometov ukazuje, čo dokáže urobiť malá zmena detailu na celku.

Od svojich súrodencov sa Aygo odlišuje tiež oveľa originálnejším zakončením spodnej línie bočnej presklenej časti. No asi najviac bude šokovať „inkognito maska cez oči“ presne v štýle legendárneho hrdinu - Zorra. Od loga na prednej maske až po spätné zrkadielka sa tiahne výrazný čierny doplnok, ktorý dodáva autu celkom iný vzhľad, ako majú európski „bratia v zbrani.“

Dizajnéri si tentoraz vzali dobre nabrúsené nástroje, vďaka čomu pokračujú ostré tvary aj na zadnej časti auta a zadnom nárazníku. To je zatiaľ všetko. Vari už zajtra budeme vedieť, ako intenzívne sa „odviazali“ návrhári aj v interiéri, pretože Aygo bude mať svoju premiéru na ženevskom autosalóne v prvý oficiálny novinársky deň po ôsmej hodine rannej...

Na rozdiel od exteriéru však zmeny nemožno čakať Podkapotou, kde dostanú miesto motory a prevodovky ako v prípade Citroënu a Peugeotu.

Jozef Vydra

Komentáre k článku