2014-02-28 19:10:01
Koenigsegg One:1
Koenigsegg One:1
Zdroj: Koenigsegg

Najväčšia pecka ŽENEVY: Koenigsegg One:1 – z fotiek a údajov padnete na zadok!

Koenigsegg One:1 bude najúžasnejšie auto všetkých čias! Prečo? No lebo je One:1, nechápete?

Rýchlo pochopíte! Koenigseg totiž tvrdí, že jeho najnovší hyperšportový potomok bude mať toľko koní, koľko bude vážiť. Presnejšie: Koenigsegg One:1 má 1360 koní a 1360 kg!!!

Asi vám nemusím vysvetľovať, čo to znamená, no predsa: znamená to taký pomer výkon/váha aký nemá žiadne iné sériovo vyrábané auto na svete! Pre informáciu neuveriteľný McLaren P1 má pomer 0,655 k/kg, čo znamená, že One:1 by mal byť o viac než tridsať percent rýchlejší.

Už dávnejšie sme informovali, že sa One:1 chystá do Ženevy, ale vidieť prvé oficiálne fotografie a detailné info takto pokope, z toho padne sánka.

Ak stojíte, držte sa!

Nie, v Koenigseggu sa nebude dať postaviť, no pomocou tejto barličky prebranej z MHD som sa dostal k tomu najpodstatnejšiemu – k údajom vysvetľujúcim čo dokáže papierový výkon na ceste.   

Koenigsegg One:1 by mal podľa šéfa a zakladateľa automobilky (akéhosi Koenigsegga...) zrýchliť z nuly na 400 km/h za 20 sekúnd! Okrem obrovského preťaženia a neuveriteľného zrýchlenia to znamená ešte jedno: Veyron i Venom práve nasucho preglgli.

Je jasné, že ak Koenigsegg nájde dostatočne dlhú dráhu (čo pri danom zrýchlení nemusí byť až tak ťažké) porazí oba tieto hyperšporty v šprinte. Okrem schopností na rovinke, však One:1 nechce zostať svojim súperom nič dlžný ani v zákrutách. Práve preto na ňom nájdete všetky tie krídielká a krídla schopné udržať auto v zákrute aj pri rýchlosti 260 km/h, pričom všetky tieto serepetičky vytvárajú prítlak viac než 610 kg. Čo znamená, že profesionálny pretekár seba aj prípadného odvážlivca na sedadle spolujazdca pritlačí do škrupiny „bočným“ tlakom viac než 2G.

Zdroj: Koenigsegg

Nakoniec však pre Veyrona a Venoma predsa prichádza úľava. Koenigsegg totiž neplánuje vyrobiť viac než 6 kusov, ktoré už vyrobil. Ak sa teda meno vašej firmy začína na J alebo T, prípadne na P... musím vás sklamať. Koenigsegga si veru nekúpite. Všetky sú už predané.

No a prečo tá úľava? Pretože na to, aby sa auto mohlo zapísať do Guinessovej knihy rekordov, muselo by sa vyrobiť aspoň 30 kusov. V takom prípade sa o titul najrýchlejšieho sériovo vyrábaného auta pobijú Veyron a Venom.

Osobne mi je to jedno. One:1 založený na Agere totiž môže byť pokojne rýchlejší a ani Guiness to nezmení...

Ján Hargaš
ZDROJ: carscoops.com

Komentáre k článku


Stream naživo