2014-02-18 08:22:06
Peugeot 108 - ďalšia
Peugeot 108 - ďalšia z možností individualizácie vzhľadu auta.
Zdroj: Peugeot

Peugeot 108: malý lev z Kolína prichádza v novej generácii

Po deviatich rokoch nahrádza novinka predchádzajúci model 107 vyrábaný spoločne s Citroënem C1 a Toyotou Aygo.

V Kolíne, nie však nad Rýnom, ale v stredočeskom, majú trojičky výrobné linky. Peugeot, Citroën aj Toyota vyvinuli tieto tri modely spoločne. Postupne ich vymenia nástupcovia. Svoj model ako prvý aktualizuje francúzsky Peugeot.

Podobne ako predchodca bude aj 108-ka k dispozícii nielen ako trojdverový, ale aj ako päťdverový hatchback. Auto má dĺžku 3,47 metra a je široké 1,62 metra, pričom má krátke previsy. Prakticky má rovnaký pôdorys, ako model 107. Keďže je to malé mestské auto, aj batožinový priestor má objem iba 180 litrov (196 bez rezervy), no po sklopení zadných sedadiel slušných 750 litrov.

Auto dosť dbá na svoj vlastný štýl, ako je to v poslednom čase bežné hlavne pri malých autách. Ponúkne záujemcom na výber niekoľko možností lakovania, aj dvojfarebné varianty. Na oživenie vzhľadu výrobca ponúkne viac prvkov grafiky. To isté sa očakáva aj v interiéri, kde je okrem klimatizácie palubný systém, ktorý ovláda sedempalcová dotyková obrazovka. Na podrobnosti si však budeme musieť počkať asi až do ženevského autosalónu.

Zdroj: Peugeot
Zdroj: Peugeot

K dispozícii bude aj verzia s označením TOP! so sťahovacou plátennou strechou, podobnou, akú si môžete objednať v Citroëne DS3 alebo vo Fiate 500C. Ovládať sa bude elektricky so zhŕňaním dozadu, auto má aj automatický deflektor pre zníženie vírenia vzduchu, ak si doprajete jazdu s vetrom vo vlasoch.

Pod kapotou iba benzín

Najmenší Peugeot budú poháňať známe motory, na začiatok dva trojvalce známe aj z modelu 208. Jednolitrový ponúkne výkon 50 kW (68 k). Nahradí aliančný motor Toyota s rovnakým objemom, počtom valcov a takmer aj výkonom 51 kW (69 k). Motor 1.0 VTi sa bude dodávať buď s 5-stupňovou manuálnou prevodovkou, alebo za príplatok robotizovanou prevodovkou s rovnakým počtom prevodovou, ale tiež v úspornej verzii 1.0 e-VTi, opäť s manuálom. Priemerná spotreba jednotlivých verzií bude 4,1 l, 4,2 l, resp. 3,8 l/100 km.

Zdroj: Peugeot

Výkonnejší motor PureTech VTi s objemom 1,2 litra má maximálny výkon 61 kW (83 k) a priemernú spotrebu 4,3 l/100 km. Motory poháňajú predné kolesá, ktorých priemer bude podľa verzie 14, alebo 15 palcov. Na prednej náprave má najmenší Peugeot vnútorne chladené (!) kotúčové brzdy, vzadu sú iba bubnové. No mali by stačiť, lebo autíčko v základnej verzii váži len 840 kilogramov. No už aj tak disponuje asistentom rozjazdu do kopca, monitoringom tlaku v pneumatikách, šiestimi airbagmi a viacerými bezpečnostnými systémami.

Zdroj: Peugeot
Zdroj: Peugeot

Kde som to len videl...?

Nová 108-ka sa dizajnovo inšpirovala u svojich väčších a starších súrodencov, modeloch 208 a hlavne 308. Najmä predná časť sa veľmi podobá na zmenšený typ 308. Nový model má však v zadnej časti svoju vlastnú identitu. Okrem tvaru zadných svetiel vyzerá dobre a netradične okno, ktoré je natiahnuté cez celé veko kufra. Peugeot 108 sa objaví v predaji počas tohto leta.

Jozef Vydra
ZDROJ: Peugeot

Komentáre k článku


Stream naživo