2014-01-10 07:59:59
Mercedes-Benz GLA 45 AMG
Mercedes-Benz GLA 45 AMG
Zdroj: AMG

Mercedes-Benz potvrdil sériové GLA 45 AMG – tak „troška“ silnejšiu verziu

Mercedes iba nedávno ukázal svetu koncept špičkovej verzie modelu GLA. Teraz prichádza sériová podoba kompaktného SUV.

Automobilka ju ukázala týždeň pred autosalónom v Detroite. Tam absolvuje výstavnú premiéru. Hoci už koncept naznačoval, že nie je ďaleko od finálneho výsledku, teraz sa to potvrdilo.

Už keď sa predstavil typ GLA, povrávalo sa o poriadne ostrej verzii. Mercedes to potvrdil konceptom vystavenom na nedávnom autosalóne v Los Angeles. V dizajne nič nové, GLA má masku chladiča a nárazník, ktoré výrazne kopírujú tvary modelov s prívlastkom AMG: teda A45 AMG a CLA 45 AMG. Takmer na chlp presná je aj zdvojená koncovka výfuku. Predsa len zmena – aby sa zvýraznil výzor SUV, je spodná časť karosérie a podbehov oplastovaná a s dielcami, čo pripomínajú ochranné plechy.

Celkový výzor dotvorilo celkové zníženie vďaka športovejšie naladenému podvozku s tuhšími pružinami a hrubšími stabilizátormi. Cez veľké 19 palcové disky kolies obutých do pneumatík s rozmerom 235/45 R19 vidno brzdy s vŕtanými kotúčmi na oboch nápravách. Na želanie môžu byť 20 palcové s pneumatikami 235/40 R20.

V interiéri sú športové sedadlá s červenými bezpečnostnými pásmi, obklady z karbónu a iný volant. Aerodynamickým balíkom sa AMG odlišuje od bežných GLA. Obsahuje predný splitter, prahy, či zadný spoiler, ktoré si môže zákazník objednať aj v štýlovom, karbónovom vzhľade.

Zdroj: AMG
Zdroj: AMG

Pod kapotou funguje srdce kompaktného SUV. Je to dobre známy štvorvalcový benzínový motor s objemom dva litre prepĺňaný turbom s technológiou twin scroll, ktorý sa hrdí titulom najsilnejší na svete. Má maximálny výkon 265 kW (360 k) pri 6 000 ot/min, maximálny krútiaci moment 450 Nm od 2 250 do 5 000 ot/min. a prostredníctvom  sedemstupňovej dvojspojkovej automatickej prevodovky AMG Speedshift poháňa pomocou variabilného systému AMG 4MATIC všetky kolesá cez tri režimy radenia.

Zdroj: AMG
Zdroj: AMG

Manuálny M a športový S majú najkratšie časy radenia. V režime Ce, teda Controlled Efficiency, prevodovka radí s ohľadom na komfort a spotrebu pri nižších otáčkach. Zároveň je v tomto režime aktívny aj systém štart/stop. Prevodovka tiež ponúka funkciu nazvanú Momentary M mode, ktorá umožní vodičovi radiť manuálne, či už v režime S alebo C. Stačí iba zatiahnuť jednu z páčiek pod volantom. Auto je vybavené aj funkciou RACE START, tá má zabezpečiť optimálnu akceleráciu pri rozbiehaní z miesta. Vodičovým anjelom strážnym je systém ESP.

Kto bude konkurentom? Jediným skutočným, vzhľadom na segment značky, bude Audi Q3 RS. Mercedes vďaka neskoršiemu uvedeniu na trh prekonáva Audi výkonom (+ 37 kW/50 k), krútiacim momentom (+ 30 Nm), zrýchlením (-0,2s) aj spotrebou. Audi uvádza u Q3 RS až takmer 9 litrov. Mercedes okolo 7,5. Navyše, ako pri všetkých AMG modeloch ponúka exkluzívne ručne skladané motory so štítkom s podpisom mechanika, ktorý ho zložil.

Mercedes GLA45 AMG bude mať oficiálnu premiéru na detroitskom autosalóne, ktorý sa začína o necelý týždeň. Očakáva sa, že sa predaj v Európe začne v júli a o pár mesiacov na to aj na americkom kontinente. Výrobca zatiaľ neprezradil, za koľko taký špás bude.

Jozef Vydra
ZDROJ: mercedes-benz

Komentáre k článku


Stream naživo