2013-11-28 17:00:00
KIA K 900
KIA K 900 je najnovším luxusným sedanom určeným (najmä) pre trh v USA.
Zdroj: Kia Motors

Kia predstavila prvý sedan so zadným pohonom v Los Angeles

Medzinárodný autosalón bol miestom prvého predstavenia nového modelu Kia K900

Netrpezlivo očakávaný model s poháňanou zadnou nápravou sa dostal do centra pozornosti aktuálne prebiehajúcej Motor Show 2013 v Los Angeles. Práve túto významnú automobilovú show severoamerického trhu si totiž automobilka Kia zvolila za miesto svetovej premiéry svojej novej vlajkovej lode.

Kia Motors bude v budúcom roku oslavovať dvadsať rokov na americkom trhu. Aj preto sa s úplne novým modelom chystá úspešne zaútočiť na konkurenciu v segmente luxusných sedanov so zadným pohonom. Chce to urobiť s rozsiahlym zoznamom štandardnej výbavy, prvotriednym komfortom a zaujímavým dizajnom.

Značka získala popularitu hlavne v posledných rokoch vďaka modelom Optima, Sorento a Cadenza, ktoré prilákali do predajných showroomov nových zákazníkov a zvýšili imidž a popularitu značky. Model K900 je logickým pokračovateľom týchto modelov.

Elegantný exteriér

Osemvalcový sedan K900 s rázvorom 3045 mm a rozchodom kolies 1621 mm vpredu a 1628 mm vzadu má majestátny vzhľad, podčiarknutý štandardnými 19-palcovými viaclúčovými chromovanými diskami z ľahkých zliatin. Pneumatiky majú rozmer 245/45 R19 vpredu a 275/40 R19 vzadu. Verzia V6 je obutá do 18-palcových kolies z ľahkých zliatin s pneumatikami rozmeru 245/50 R18.

Zdroj: Kia Motors

Verzia V8 je štandardne vybavená adaptívnymi svetlometmi so 16 diódami, auto má LED  obrysové svetlá a svetlomety do hmly, takito aj zadné svetlá. Veko batožinového priestoru je ovládané elektricky, rovnako sú štandardne elektricky ovládané a vyhrievané vonkajšie spätné zrkadlá s integrovanými ukazovateľmi smeru a samostmievajúcou funkciou proti oslneniu. Majú systémo sledovania slepého uhla BSD (Blind Spot Detection). V zadnom nárazníku ústia dvojité chromované koncovky výfuku.

Luxusný interiér

Na kožou obšitom trojramennom volante sú ovládacie prvky audiosystému, tempomatu a prevádzkové informácie. Pre verzie V6 Luxury, V6 Technology a oba modely V8 je k dispozícii vyhrievaný volant. Na želanie sa môže na volant dostať čierna alebo biela mäkká koža Nappa s kontrastným lemovaním. Vnútorné LED osvetlenie je súčasťou štandardnej výbavy všetkých verzií K900. Obloženie prístrojového panelu a výplní dverí je z pravého dreva - bieleho platanu alebo tmavého topoľa. Sedadlo vodiča sa dá nastaviť v 12 smeroch, vrátane elektricky nastaviteľnej bedrovej opierky pre modely Premium. Súčasťou balíka V6 Technology Package a V8 VIP Package je sedadlo vodiča so 16 polohami nastavovania vrátane opierok hlavy a dĺžky sedáka. Štandardne sú predné sedadlá vyhrievané a vetrané.

Zdroj: Kia Motors

Intuitívna technika a bezpečnosť

Konštruktéri dbali dôrazne na rozmiestenie ovládacích prvkov tak, aby boli tam, kde ich intuitívne hľadáte – v pohodlnom dosahu. Verzia V8 VIP má najväčší prístrojový panel TFT displej, aký bol kedy použitý v modeloch Kia. Plne farebný displej LCD má uhlopriečku 12,3 palca. V modeloch V6 Technology a V8 VIP je prvý krát aj priehľadový HUD (Head-Up Display) s funkciu zobrazovania informácií na čelné sklo.

V aute je osadený prvotriedny HiFi audiosystém Lexicon s výkonom 900 W, 12-kanálovým digitálnym zosilňovačom uloženým v batožinovom priestore. Má 17 reproduktorov. Spolu s  navigačným systémom a exkluzívnym telematickým softvérom Kia UVO eServices využíva displej s vysokým rozlíšením a uhlopriečkou 9,2 palca. Súčasťou štandardnej výbavy sú predné aj zadné parkovacie snímače a kamery.  V prípade paketu VIP Package uľahčuje manévrovanie v stiesnených priestoroch štvorica širokouhlých kamier systému Around View Monitor. Verzie s motorom V8 sú vybavené systémom upozorňujúcim na zozadu prichádzajúce vozidlá RCTA (Rear Cross Traffic Alert). Asistent pre kontrolu opustenia jazdného pruhu LDWS (Lane Departure Warning System) je štandardnou súčasťou výbavy verzií V6 Technology Package alebo s motorom V8. Kia K900 má v ponuke aj radarový adaptívny tempomat ASCC (Advanced Smart Cruise Control), ktorý sa po prvýkrát predstavil v modeli Cadenza. Dodržiava odstup od vozidla vpredu, v prípade nebezpečenstva dokáže zabrzdiť až do úplného zastavenia. Pre maximálne pohodlie vodiča začne automobil opäť automaticky akcelerovať, keď sa kolóna pohne vpred.

Zdroj: Kia Motors

K900 má prvý raz vyspelý systém riadenia bezpečnosti AVSM (Advanced Vehicle Safety Management), ktorý spája rôzne systémy, vrátane elektronicky riadeného stabilizačného systému ESC (Electronic Stability Control), mechanizmu bezpečnostných pásov a rôznych výstražných systémov.

Pod kapotou na výber šesť aj osemvalec

Pohon zadných kolies modelu Kia K900 umožňuje svižnú jazdu. Je to prvý sedan spoločnosti Kia Motors s motorom V8. Celohliníkový DOHC motor Tau s objemom 5,0 litra, priamym vstrekovaním GDI a s 32 ventilmi má výkon 313 kW (426 k). Hospodárnu prevádzku podporuje premenlivé časovanie sacích a výfukových ventilov Dual CVVT. Nový katalyzátor s rýchlym zahriatím na prevádzkovú teplotu je ľahký a pomáha znižovať emisie. Motor V8 spolupracuje s novou osemstupňovou automatickou prevodovkou.

GDI motor Lambda V6 CVVT s objemom 3,8 litra a výkonom 232 kW (315 k) je najvýkonnejším motorom V6 v ponuke značky Kia. Disponuje trojstupňovým systémom nasávania VIS (Variable Intake System) optimalizuje priebeh krútiaceho momentu v nízkych a stredných otáčkach.

Päťprvkové zavesenie predných a zadných kolies zabezpečuje dobré jazdné vlastnosti a pohlcuje nárazy a nerovnosti vozovky.  Predná náprava je uložená v pomocnom ráme, má nové ložisko v stĺpiku riadenia, ktoré zlepšuje stabilitu jazdy v priamom smere. Pomocný rám zadnej nápravy nesie rozvodovku. Vinuté pružiny sú uložené oddelene od tlmičov, čo umožňuje použiť negatívny uhol odklonu kolesa pre lepšiu stabilitu automobilu v zákrutách.

Jozef Vydra
ZDROJ: Kia Motors Sales Slovensko

Komentáre k článku


Stream naživo