BMW i8 2014 je prezradené: unikla sériová podoba vonkajšku, aj interiéru
Nočnou morou automobiliek, hlavne pár dní pred premiérou nového modelu, je únik informácií a fotiek.
Aj teraz sa stalo presne to isté. Po technickom predstavení sa dostali do sveta prvé dve základné fotografie plug-in hybridu BMW i8. Do jeho oficiálnej prezentácie zostávajú už len dni, možno dokonca hodiny. Napriek tomu BMW neudržalo pod pokrievkou podobu sériového modelu.
BMW i8 zatiaľ síce v oficiálnom zozname premiér pre autosalón vo Frankfurte nad Mohanom chýba, no jeho odhalenie na domácej pôde je takmer isté. V BMW už totiž potvrdili dátum 10.9. To je deň začiatku autosalónu. BMW robilo a robí okolo druhého modelu s „i“ v názve dosť veľké tajnosti, hlavne s definitívnou podobou. No prvé obrázky nie sú rozhodne úplným prekvapením.
Dlhá cesta k výsledku
Cestu k sériové i8 postupne prešliapali koncepty Vision EfficientDynamics (2009), i8 Concept (2011) a i8 Concept Spyder (2012). Tie všeličo naznačili. Sériový model sa od nich odlišuje iba v detailoch. Základný tvar aj futuristické ozdobné prvky zostávajú bezo zmeny. Zväčšili sa oba previsy karosérie a disky kolies dostali trocha menej futuristický vzhľad a majú obvyklý dizajn. Zmenšili sa výklopné dvere, ktoré už nezasahujú do predných blatníkov, navyše nemajú presklenie v spodnej polovici, ktorá bude z karbónu alebo z hliníka rovnako ako ďalšie karosárske dielce. Nebudú tak už odhaľovať celú postavu vodiča, či spolujazdca. Tvar bočného presklenia odkazuje na klasické kupé radov 4 a 6, príslušnosť k BMW zdôrazňuje aj typická strešná anténa v tvare žraločej plutvy. Nárazníky sú viac vypuklé, pripravené do bežnej premávky.
Po prvý raz máme možnosť pozrieť sa aj do interiéru, kde BMW vsadilo na organický dizajn s výraznou dvojicou digitálnych panelov. Množstvo detailov (volič prevodovky, panel rádia, iDrive…) poznáme už aj z iných modelov BMW. Interiér tak do značnej miery pripomína bežné sériové modely BMW. Ale núdza nie je ani o unikátne prvky. Napríklad časť čalúnenia sedadiel imituje karbónové vlákno. Teda prvok, ktorým BMW v tomto prípade nešetri. Plne digitálny prístrojový štít podsvietený modrou farbou, ktorá u BMW symbolizuje efektivitu a alternatívny pohon, ale inde nenájdete.
i8 je hybridná štvorkolka
Zadné kolesá bude poháňať 1,5litrový benzínový trojvalec TwinPower Turbo s výkonom 170 kW a krútiacim momentom 320 Nm. O pohon predných kolies sa postará elektromotor s 96 kW a 250 Nm. Celkový výkon hybridnej sústavy je 266 kW a krútiaci moment vrcholí hodnotou 570 Nm. Kombinovaná spotreba má byť podľa normovaného cyklu iba 2,5 l/100 km, pričom dva roky starý koncept udával 2,9 l/100 km a pôvodný Vision EfficientDynamics s trojvalcovým turbodieselem 3,8 l/100 km.
Maximálna rýchlosť bude obmedzená na 250 km/h, z nuly na stovku to zvládne za 4,5 sekundy, čo je podobné, ako dosahuje M3. Iba na elektrinu zvládne i8 prejsť 35 kilometrov pri maximálnej rýchlosti 120 km/h. Elektrický režim je určený v prvom rade pre jazdu v meste. Celkový akčný rádius je podľa výrobcu 500 km.
ZDROJ: BMW
Komentáre k článku