Zdroj: Jaguar
Veľká „mačka“ má neskutočne dobrý zvuk, láka na retro v modernom štýle
Jediný exemplár unikátneho vozidla Project 7 je výrazne inšpirovaný historickým modelom Jaguar D -Type.
Jednomiestny automobil je jasným odkazom na legendárny pretekársky špeciál a zároveň jedno z najkrajších áut histórie. Jaguar ho predstavil v týchto dňoch na 20. ročníku festivalu rýchlosti „Goodwood Festival of Speed“, kam automobilky prichádzajú s tým najlepším, čím disponujú. Neraz v (pred)premiére prezentujú autá, ktoré sa ešte oficiálne nepredviedli.
Jaguar tento rok posilnil svoju prestíž skutočne unikátnym konceptom Project 7. "Veľká mačka" vzala to najšportovejšie, čo momentálne má v ponuke, teda celkom nový roadster F-Type S a upravila ho tak, aby pripomínal D-Type z rokov 1954-57, ktorý sa môže pochváliť trojvíťazstvom vo vytrvalostných 24 hodinových pretekoch Le Mans v rokoch 1955, 1956 a 1957.
Koncept speedstra, teda vozidla bez plátenej strechy výrazne pripomína legendárny model D-Type. Zaslúžil sa o to v prvom rade asymetricky umiestnený aerodynamický tunel za hlavou vodiča a splývajúci ochranný oblúk od hlavy jazdca. Vozidlo má vzhľadovo agresívnejšie nárazníky. Vzhľad konceptu Project 7 dopĺňajú nízke prahy karosérie, jedinečné spätné zrkadielka, nízke čelné sklo, karbónový difúzor a najmä prítlačné krídlo v zadnej časti.
Vozidlo je na rozdiel od modelu F-Type jednomiestne. Namiesto sedadla spolujazdca je iba miesto na odkladací priestor pre jazdcou prilbu so špeciálnym držiakom, ktorá je vďaka zníženému čelnému sklu povinnosťou. Interiér je inak takmer identický. D-Type pretekal v zelenej farbe, takže netradičná modrá farba pripomína skôr skoré špeciály Le Mans. Auto „sedí“ nižšie o 10mm. Celok podtrhujú 20-palcové čierno lakované zliatinové disky kolies. Jediné kožené sedadlo interiéru je posadené o tri centimetre bližšie k vozovke.
Silnejšie pľúca pomohli k vyššiemu výkonu
Kompresorom prepĺňaný vidlicový osemvalec s objemom päť litrov prevzatý z modelu XKR-S získal stádočko koní pod kapotou navyše, dostal oproti modelu F-Type 55 koní (40 kW) navyše, čím sa celkový výkon vyšplhal na 405 kW (550 k). Motor má špeciálne vyladený výfukový systém a skutočne unikátny a excelentný zvuk, ktorý si môžete vychutnať k nedeľnej pohodičke na priloženom videu.
Aj krútiaci moment vzrástol, na skvelých 680 Nm. To pomohlo vozidlu dosiahnuť rýchlosť 100 km/h za 4,1 sekundy. Radenie rýchlostí zabezpečuje osemstupňový automat. Maximálna rýchlosť o jediný kilometer „nedočiahne“ na okrúhlu tristovku.
Vraj sa nikdy nebude vyrábať
Jaguar tvrdí, že tento jediný exemplár je vytvorený iba na ukážku a nikdy sa nedožije ani len malosériovej výroby. Uvidíme, či pod ťarchou šuchotavých argumentov majetnejších záujemcov sa to nezmení. Ak by sa im Jaguar nepodarilo presvedčiť, je zrejmé, že sa prvky konceptu Project 7 objavia na niektorej verzii modelu F-type. Záujemci o exkluzivity sa môžu začať tešiť už teraz.
ZDROJ: Jaguar Cars Limited
Komentáre k článku