2013-05-16 13:30:00
Mercedes-Benz S 2013
Mercedes-Benz S 2013 je konečne oficiálne odprezentovaný.
Zdroj: Dailmler AG

Je definitívne odhalený: Nový Mercedes S 2013 oficiálne a trocha detailne

Včera sa v Hamburgu odohrala oficiálna premiéra vlajkovej lode Mercedesu, ktorá posúva význam slov komfort a luxus.

Nová trieda S ponúkne množstvo nových technológií a až päť usporiadaní zadných sedadiel. Okrem klasických motorov sa pod kapotou objaví benzínový aj naftový hybrid. Debut novinky poznamenali rôzne špionážne fotografie, potom únik oficiálnych  a skladačku doplnili fotografie modelu v mierke 1:18.

Dizajn bol teda menej prekvapením, ako to, čo má schované nová S „klasa“ pod kabátom. Veď nakoniec nejde o žiadnu revolúciu v rámci proporcií novinky, hoci predné aj zadné partie sa výrazne zmenili podľa vzoru najnovších modelov značky. Korporátna identita (aj tvarov) predsa musí ostať zachovaná. No v tomto prípade si inžinieri s dizajnérmi dali záležať a výsledkom je koeficient aerodynamického odporu 0,24. Je to iba o stotinu viac, ako (rekordne) dosiahol menší a podstatne (aero)dynamickejšie tvarovaný typ CLA.

Najnovšia S Klasse má v štandarde dĺžku 5 116 milimetrov (+20 mm), široká je 1 899 milimetrov (+28 mm) a vysoká 1 496 milimetrov (+17 mm). Rázvor je 3 035 mm, čo je hodnota rovnaká, ako u dosluhujúcej generácie. Tiež rázvor predĺženého modelu zostáva nezmenený na úrovni predchodcu a má 3 165 milmetrov. V tomto prípade je dĺžka auta 5 246 mm. Keďže sa prestal vyrábať model Maybach, zákulisné informácie hovoria aj o tretej možnej verzii, ktorá má mať navyše ešte ďalšie centimetre a mala by zastúpiť už dnes nevyrábaného luxusného reprezentanta.

Zdroj: Dailmler AG
Zdroj: Dailmler AG

Podvozok s kamerou a špičkový interiér

Nielen nové, ale hlavne zaujímavé technológie sa ukrývajú aj na podvozku. Štandardom pre všetky verzie je vzduchový podvozok Airmatic s adaptívnymi tlmičmi ADS Plus. No pre osemvalcové modely je za príplatok k dispozícii verzia Magic Body Control so stereo kamerou na čelnom skle, ktorá rozpoznáva nerovnosti na ceste a pripraví pruženie auta na ich prejazd. Vďaka tomu má byť zaručená vyššia bezpečnosť, ovládateľnosť i pohodlie. O komfort posádky sa stará aj špičkový interiér s materiálmi najvyššej kvality. Nájdete v ňom pravé drevo, jemnú kožu a studený kov. Na rozdiel od „digitálneho“ prístrojového panelu, kde je displej s uhlopriečkou 12,3 palca a ďalšia rovnaká obrazovka, ktorá slúži ako zobrazovacia jednotka pre multimediálny a navigačný systém, je pár vecí, ktoré sú vlastne retro pripomienka. Najmä dvojramenný volant a pochrómované výduchy klimatizácie. Do budúcnosti vás dostane ovládanie, kde okrem tlačidiel poslúžia aj dotykové plochy a tradičný otočný ovládač. Vďaka systému Linguatronic možno príkazy zadávať aj hlasovo.

O zvukovú pohodu sa stará jeden z troch audiosystémov, okrem štandardu sú to dva špičkové produkty od firmy Burmester. Klimatizácia má dve alebo štyri zóny a dokáže interiér vozidla osviežiť parfumovaným vzduchom. Vyhrievanie sedadiel či volantu nie je nič nové, no Mercedes pridal ešte aj lakťové opierky a výplne dverí.

Zdroj: Dailmler AG

Okrem týchto zlepšení je limuzína opäť o niečo priestrannejšia. Dôraz bol kladený na pasažierov vpredu i vzadu. Tí zadní budú mať pri predĺženej verzii na výber až päť konfigurácii sedadiel vrátane oddelených kresiel v štýle prvej triedy. Masážne funkcie využívajú štrnásť vzduchových vankúšov a princíp masáže s lávovými kameňmi.

Úplnou samozrejmosťou je maximálna pasívna i aktívna bezpečnost. Trieda S disponuje zástupom bezpečnostných asistentov, napríklad technológiu Pre-Safe, adaptívny tempomat s funkciou úplného zastavenia, pomocníka na udržiavanie vozidla v jazdnom pruhu, automatické diaľkové svetlá, ale aj systém nočného videnia, ktorý používa termálnu kameru a dokáže orámovať možné hrozby (osoby systém vidí na 160 metrov, zvieratá potom na 100 m). Únavu vodiča monitoruje asistent Attention, ktorý po dlhšej jazde ponúkne úpravu citlivosti riadenia a v spolupráce s navigáciou naznačí, resp. vyberie, kde by ste si mali dať kávu (a prestávku v šoférovaní).

Jednoduché menu: po dvakrát benzín, nafta aj hybrid

Vozidlo štartuje s dvoma benzínovými a dvoma naftovými motormi. Neskôr pribudnú aj hybridné verzie. Základným modelom je Mercedes S 350 BlueTec s prepĺňaným V6 naftovým trojlitrom s výkonom 190 kW (258 k) a krútiacim momentom 620 Nm. Na vrchole ponuky je benzínová S 500-ka, ktorá disponuje prepĺňaným osemvalcovým motorom s objemom 4,7 litra. Má výkon 335 kW (455 k) a krútiaci moment 700 Nm. Z nuly na stovku vás odvezie za 4,8 sekundy a jeho maximum rýchlosti je obmedzené na 250 km/h. Hospodárny variant S 300 Hybrid kombinuje 2,1-litrový vznetový motor s elektrickým. Štvorvalec ponúka 105 kW (204 k) a 500 Nm, dopĺňa ho elektromotor s výkonom 20 kW a krútiacim momentom 250 Nm. Má priemernú spotrebu iba 4,4 litra na sto kilometrov, na stovku vozidlo zrýchli za 7,6 sekundy a dosiahne rýchlosť 240 km/h. Rovnaký pohon navyše je aj v prípade 3,5-litrového benzínového šesťvalca v hybridnom variante S 400, kde má spaľovací motor výkon 225 kW (306 k) a krútiaci moment 370 Nm. Ponuka motorov sa má neskôr rozšíriť, nemá chýbať dvanásťvalec pod kapotou modelu S 600, pribudnúť má aj variant AMG.

Zdroj: Dailmler AG
Zdroj: Dailmler AG

Buď svetlo, ale bez klasickej žiarovky

Nová trieda S je vraj prvým autom na svete, ktoré „zabudlo“ na žiarovky (nenájdete ani jednu klasickú) a vsadilo na LED. Vpredu je ich 56 na každom svetle, vzadu ich je 35. Plus ďalšie 4 na zadnú hmlovku a nakoniec 300 je vyhradených pre interiér. O novinke by sa dalo ešte písať veľa, obsahuje toho podstatne viac. Ale ešte bude príležitosť.

Mercedes pri premiére uviedol aj ceny, ktoré platia na domácom, nemeckom trhu. Najdostupnejšia bude verzia S350 BlueTec s krátkym rázvorom za 79 789,50 eur vrátane dane. Momentálne špičková predĺžená S 500 však už bude o niečom inom a jej cena štartuje na v základe na 107 635,50 eur. Z cenového rozpätia to však nie je strop, navyše tradične najdrahšími budú športovo ladené verzie z dielní divízie AMG.

Ak sa radšej pozeráte, ako čítate - v nasledujúcom videu máte prehľad noviniek Mercedesu triedy S ako na dlani - stačí sa už len pozerať:

Jozef Vydra

Komentáre k článku


Stream naživo