2013-05-02 12:10:00
Fiat 500 L
Fiat 500L na bratislavskom autosalóne.
Zdroj: Fiat

Fiat 500 L sa konečne okrem predajní ukázal aj na autosalóne na Slovensku

Päť rokov po uvedení retromodelu Fiatu so známym označením 500 prišiel ďalší člen rodiny.

Aby bolo jasné: päť rokov mu to trvalo po svetovú premiéru. Bolo to v Ženeve ešte minulý rok. Na Slovensko putovalo malé MPV ešte o čosi dlhšie. K predajcom sa väčšia päťstovka dostala až pred koncom minulého roka. Na slovenské autosalónové pódium zavítala až teraz na jar.

Fiat 500L je väčšia sestra malej päťstovky. Dizajnéri využili genetický základ, na ktorú použili anabolickú kúru, vďaka ktorej narástli pôvodné krivky. Keď sa tak stalo, pridali zadný pár dverí a batožinový priestor.

Výsledkom sú nezameniteľné a príjemné tvary sympatického  MPV. Možno sa pri pohľade do histórie malo volať Fiat Multipla, Fiat sa však rozhodol, že svoju budúcnosť spojí s menom modelov odvodených od klasického označenia 500, s ktorým slávi úspechy po celom svete.

Napríklad onedlho príde predĺžená verzia (možné označenie 500XL) pre sedem cestujúcich. Chystá sa aj SUV zatiaľ označené 500X, ako nástupca modelu Sedici.

 

Zdroj: Fiat

Základom je Bodka

Vozidlo totiž používa ako základ platformu Punta, samozrejme zväčšenú a upravenú. Písmeno L v označení 500L znamená Largo, teda veľký. V porovnaní s malou 500-kou je L-ková päťdverová verzia výrazne väčšia. Je dlhá 414 cm (+59 ), na šírku má 178 cm (+15) a vysoká je 166 centimetrov (+17). Nová päťstovka má prakticky kompletne novú karosériu. Fiat 500L sa však názvom i vzhľadovo k maličkej  päťstovke vehementne hlási, lebo napriek veľkosti sa dizajnéri snažili zachovať maximum jej štýlovosti. Hoci dizajnovo novinka patrí k menšiemu bratovi, niektoré prvky odkazujú na model Panda, napríklad bohaté presklenie karosérie. Spomenúť treba aj rýchly systém jednoručného sklápania zadných sedadiel. Vodiča privíta pekná, prehľadná a z kvalitných materiálov zostavená palubná doska, ktorá sa podobá na tú, ktorú má nová Panda.

Zdroj: Fiat
Zdroj: Fiat

Benzín? Nafta? Dvoj, alebo štvorvalec?

V ponuke pohonu sa to začína pri dvojvalcovom benzínovom 77 kW motore TwinAir s objemom 0,9 litra. K dispozícii je aj štvorvalec 1,4 (70 kW) a naftové štvorvalce 1,3 Multijet  s výkonnom 62 kW a 1,6 Multijet so 77 kW. Neskôr sa má objaviť aj slabší TwinAir s výkonom 62 kW, jeho verzia na zemný plyn. Ponuka je široká a záleží na potrebách a preferenciách pri používaní.

Jozef Vydra
ZDROJ: Fiat

Komentáre k článku


Stream naživo