2013-05-14 11:50:00
Mercedes-Benz GLA
Mercedes-Benz GLA je ďalším modelom na platforme MFA pre vozidlá s predným pohonom.
Zdroj: Daimler

Mercedes pripravil malé GLA do džungle „mestského terénu“

Mercedes plánuje do roka uviesť konkurenciu pre BMW X1 alebo Audi Q3. Nový model zatiaľ predstavil ako koncept.

Do portfólia automobilky Mercedes-Benz pribudne čoskoro ďalšie SUV. Dostane označenie GLA a technicky vychádza z kompaktu triedy A. Je to zaujímavé, lebo „Áčko“ je v poslednom čase výrazne preferované. Na jeho báze už vzniklo štvordverové kupé CLA inšpirované väčším súrodencom CLS. Pozoruhodné je, že Mercedes predstavil toto malé SUV na stále sa rozvíjajúcom trhu v Číne. Premiéru malo totiž na autosalóne v Šanghaji.

O novom najmenšom SUV značky sa šírili reči a informácie už dlhšie. Po premiére konceptu sa má sériová podoba auta predstaviť už na jeseň vo Frankfurte. Alebo na niektorom z prvých autosalónov roka 2014, možno v Detroite. Do predaja má prísť na úvod budúceho roka.

Platforma MFA je v kurze

Nový Mercedes GLA je ďalším modelom značky na nové platforme MFA, ktorá má na rozdiel od tradičných vozidiel značky poháňanú prednú nápravu. Je na nej založená nová trieda A aj väčší Mercedes-Benz triedy B a z Áčka odvodený spomínaný kupé-sedan CLA. Postup je to celkom očakávaný a nanajvýš logický. Zákazníkov v segmente malých prémiových áut neustále pribúda, je teda potrebné pripraviť pre nich čo najširšiu ponuku. Preto neprekvapí rázvor novinky s už známou hodnotou 269 cm.

Zdroj: Daimler
Zdroj: Daimler

Ďalšie rozmery konceptu 438×197×157 centimetrov sa ešte môžu pri premene na sériovú podobu trocha pozmeniť. Základná línia a hlavné rysy majú zostať zachované. Udávaná šírka je o 20 centimetrov väčšia ako pri súrodencoch a skoro dva metre je pre malé SUV naozaj dosť.

Sériová podoba by sa nemala odlišovať

Auto nezaprie príbuznosť s triedou A. Zadný previs je minimálny, predný zasa naopak výrazný. Dominuje mu predsunutá maska chladiča. Výrazné blatníky schovajú veľké, dvadsaťpalcové kolesá. Bočné prelisy sa smerom dozadu približujú, čo je tiež poznávacie znamenie novej „áčkovej“ triedy Mercedesu. Zadná časť vozidla je výraznejšie zaoblená. S áčkom má koncept GLA zhodné rysy palubnej dosky, ktoré, na rozdiel od vyšperkovaného konceptu s použitou hnedou kožou pravdepodobne prevezme pre sériovú podobu.

Zdroj: Daimler
Zdroj: Daimler

Koncept má ďalšie zaujímavé prvky – presklenú strechu s integrovanými kamerami, predné LED svetlá, ktoré dokážu premietať na cestu pred sebou rôzne zaujímavé údaje. To sa asi do série nedostane. V sérii má ponuka motorov kopírovať ponuku triedy A.

Všetky varianty majú byť v predaji so sedemstupňovou automatickou prevodovkou 7G-DCT a pohonom všetkých kolies 4Matic. Možné však je aj to, že s ohľadom na konkurenciu uvedie Mercedes aj verzie len s pohonom prednej nápravy, čo pre mestské bulváre bude aj tak stačiť.

Jozef Vydra

Komentáre k článku


Stream naživo