2012-10-25 11:59:36
Vyskúšali sme sexy krivky
Novinka sa predstavila v kaštieli v Oponiciach
Zdroj: Jozef Vydra

Vyskúšali sme sexy krivky novej Hondy

Hneď po uvedení štvrtej generácie modelu Honda CR-V na slovenský trh sme mali možnosť spoznať ju nielen zvonka a zvnútra, ale aj za volantom. Aj keď iba pár kilometrov.

PRVÁ JAZDA – na to sa každý teší najviac. Očakávania sa neraz líšia od skutočnosti a marketingoví mágovia neraz nájdu aj to, čo auto nemá. Alebo nedokáže. Ako to však bolo so štvrtou generáciou Hondy CR-V?

Zdroj: Honda

O tri centimetre menej

Na tento údaj by nejeden muž nebol hrdý - ale čítať treba do konca. Je to údaj o menšej výške novej generácie tohto úspešného SUV oproti predchodcovi. Ostatné vonkajšie rozmery zostali zachované. Spolu s novým, komfortnejším naladením podvozka (smerom viac k limuzíne ako k off roadu) sa auto správalo na cestách istejšie. Hlavne v zákrutách sme mali pocit, že presne sleduje natočenie volantu aj vďaka elektrickému posilňovaču s variabilným účinkom. Vozidlo sa síce nakláňa, ale menej ako predchádzajúca verzia, či iné modely SUV a kolesá spoľahlivo držia zvolenú stopu. Dobrý pocit umocňovali aj sedadlá, ktoré podstatne viac držia telo v priečnom smere. Treba len podotknúť, že sme prvé kilometre absolvovali v slnečnom jesennom počasí na suchej ceste, ale aj tak sa nová generácia Hondy CR-V predstavila v dobrom svetle.

Na výber dva motory

Pod kapotou má nová CR-V dvojicu štvorvalcov. Benzínový motor 2.0 i-VTEC je prepracovaný a trocha výkonnejší - má 114 kW (155 k), krútiaci moment dosahuje 192 Nm. Okrem toho je aj úspornejší, približne o 0,8 litra na sto kilometrov. Naftová pohonná jednotka 2.2 i-DTEC má rovnaký výkon ako predchodca, teda 110 kW (150 k) a rovnaký je aj krútiaci moment 350 Nm. Rovnako ako pri benzíne je devízou úspora paliva, tiež približne 0,8 až 0,9 l/100 km.

Zdroj: Jozef Vydra
Zdroj: Jozef Vydra

Viac miesta vo vnútri

V interiéri nová generácia posktuje troška viac priestoru. Zaradila sa tak medzi najpriestrannejšie autá v kategórii. Interiér pôsobí dojmom návratu do budúcnosti – má futuristické prvky inšpirované modelom Civic. Predné sedadlá oddeľuje pevný tunel, lakťová opierka pre vodiča je spoločná so spolujazdcom. Vrch prístrojovej dosky obsadil informačný displej. Ale Honda má ešte jeden menší uprostred analógového prístrojového panelu. Z hľadiska ergonómie je väčšina ovládacích prvkov príjemne zorganizovaná v okolí volantu a priamo na ňom. Je to fajn, ako sme sa presvedčili počas jazdy. Prvky netreba hľadať, máte ich doslova „pod rukami“.

Zdroj: Jozef Vydra
Zdroj: Jozef Vydra

Jazda

Mohli sme si vybrať – k naftovému motoru automatickú prevodovku, alebo manuálnu. Siahli sme po tej druhej. Táto kombinácia skrýva v sebe slušnú dynamiku jazdy. A navyše nielen vďaka lepšiemu odhlučneniu agregátu a podvozka, ale aj optimalizovanému tvaru karosérie so zníženým odporom vzduchu bola jazda príjemná a tichšia ako v staršom modeli. Nový systém pohonu 4x4 pri rozjazde používa naozaj všetky kolesá, prechod do režimu predného pohonu je úplne nepostrehnuteľný. A tlačidlo ECO pri pokojnej jazde takmer nebadateľne, pri dynamickom spôsobe o čosi viac uberie z výkonu a dynamiky tak, aby sa znížila spotreba. O koľko, to sa počas prvých, zoznamovacích kilometrov nedá posúdiť. Viac budeme vedieť po redakčnom teste.

Zdroj: Jozef Vydra
Zdroj: Jozef Vydra

Jozef Vydra
ZDROJ: Honda

Komentáre k článku


Stream naživo