2014-08-23 10:59:00
Ferrari F80 - nástupca
Ferrari F80 - nástupca LaFerrari

Ako bude vyzerať nástupca Ferrari LaFerrari? No, možno ako z inej galaxie

Opustí značka z Maranella preteky F1 a vrhne sa do celkom iného projektu? Zdá sa to byť veľmi blízko.

Táto hrozba je pre fanúšikov formulového športu nepredstaviteľná, no je celkom reálna, lebo... Ferrari sa v posledných rokoch v najväčšej formulovej lige nedarí a navyše už istý čas „spieva“ pieseň o tom, že sa chce zamerať na vytrvalostné preteky a postaviť LMP1 špeciál. A hádajte, čo sa stane s programom F1...  No kým sa tak stane (?), pozrime sa do kuchyne značky so vzpínajúcim sa koníkom.

Pri pohľade na špičkový model LaFerrari sa nevdojak vkráda myšlienka, akým smerom sa bude asi uberať vzhľad jeho nástupcu? Mal by byť netradičný, aby vedel fascinovať  okolie rovnako dobre, ako LaFerrari, ktoré patrí z hľadiska dizajnu celkom  neoddiskutovateľne k najpôsobivejším automobilom dneška. Vidíte? Ešte pred pár rokmi sme toto isté hovorili o Ferrari Enzo a napriek tomu v Maranelle dokázali opäť prekvapiť. A určite keď nastane ten správny čas pre ďalší super extra hyperšportové auto od Ferrari, bude to opäť bomba!

Zaujíma vás, ako by mohol o pár rokov vyzerať nástupca súčasnej špičky? Nuž, napríklad tak, ako si ho predstavuje nezávislý dizajnér Adriano Rael, ktorý ho chápe ako "street-legal F1 car". Na základe tejto myšlienky predstavil svoju kreáciu inšpirovanú projektom Ngada, ktorého cieľom je navrhnúť stíhačku budúcnosti. Nazval ju F80. Je to viac tryskové lietadlo, ako auto, avšak skrížené nie s monopostom Formula 1, ale prototypom Le Mans. A možno práve v tom je čaro nechceného, lebo, ako sme už spomínali, čoraz častejšie sa hovorí o prechode Ferrari od formule 1 k vytrvalostným pretekom.

Adriano Rael navrhol pre tento stroj motor V8 prepĺňaný dvoma turbami s výkonom 662 kW (900 k), doplnený ešte o 330 kW (300 k) KERS. Zrýchlenie z nuly na stovku by malo byť záležitosťou necelých 2 sekúnd a maximálna rýchlosť by mala predstavovať zhruba 500 km/h. To všetko aj vďaka hmotnosti iba 800 kg. Keďže je v aute všetko podriadené funkčnosti, nezostal dostatok miesto pre dve sedadlá s klasickým usporiadaním. Logicky je preferované sedadlo vodiča, spolujazdcovo je posunuté dozadu.

Pýtate sa, koľko to bude stáť, kedy to bude a pre koho to bude? Na prvú otázku odpoveď nepoznáme, na druhú môžeme odhadovať, že o pár rokov a na tretiu ale poznáme dokonca aj „prototyp“ potenciálneho kupca. Mal by ním byť podľa Raela bubeník Pink Floyd a zberateľ Ferrari Nick Mason. Je totiž vraj „neopakovateľná osobnosť, rovnako ako táto vízia superšportu značky Ferrari.“

Jozef Vydra

Komentáre k článku


Stream naživo