22.03.2014

Lada s výkonom 380 koní? Áno! Nová Lada Granta WTCC je riadna mašina!

Lada sa od roku 2012 zapája do pretekov WTCC a má veľké ambície. Teraz predstavila nový ešte výkonnejší okruhový špeciál.

Lada Granta sa vyrába od roku 2011 a iba chvíľu potom, čo sa naplno rozbehla výroba, začal sa pripravovať pretekársky špeciál tohto automobilu.

Továrenský tím Lady sídli vo Francúzsku a sponzoruje ho Lukoil. Rozhodne nemieni byť len do počtu a parametre nového špeciálu to len potvrdzujú. Pretekárska Lada Granta sa od klasickej výrazne odlišuje.

Klasická Granta určená zákazníkom má Podkapotou iba radový benzínový štvorvalec s obsahom 1,6 litra a s výkonom 64 kW (87 k). Vznikla ako konkurencia pre lacné sedany západoeurópskych značiek, ktorých obľúbenosť v Rusku je veľmi vysoká. Granta sa však pokúsila preraziť aj na západe v EÚ. Jej predajné čísla však nikoho neohúria.

Nový športový model bol vyvíjaný v spolupráci s firmou Oreca a počas sezóny bude technickým partnerom Hexathron Racing Systems. Granta má za sebou prvé ostré testovacie kolá. Ak niekto očakával, že sa pokazí hneď v prvej zákrute, sklameme ho. Granta prvé testy zvládla bez porúch a veľmi, veľmi rýchlo. 

Podkapotou má „jednašestku“ no tá je na míle vzdialená tej v bežnej Grante. Motor je samozrejme preplňovanž a jej výkon by sa mal pohybovať niekde okolo 280 kW (380 k). Od minuloročného špeciálu sa výrazne odlišuje, a to nielen vzhľadom. Koní má o 60 viac, je chudšia o 50 kg – váži 1150 kg, má 18-palcové kolesá, je o 50 mm bližšie k zemi atď.

Minuloročný model mal výkon 235 kW (320 k) a krútiaci moment 440 Nm. Mal tiež šesťstupňovú sekvenčnú prevodovku, náhon na predné kolesá a vážil 1200 kg. Za volant Lady si sadnú traja pretekári. Dvaja sú skúsení Briti Robert Huff, James Thompson a rus Michail Kozlovskij.

Fotografie novej a minuloročnej Granty, spolu so zaujímavým porovnaním klasickej a pretekárskej verzie nájdete v galérii.

Ján Hargaš
ZDROJ: Lada

Komentáre k článku