08.10.2013

Maťo Homola sa stal ako prvý Slovák vicemajstrom Európy v ETCC

A až do posledných pretekov v Brne živil nádej na majstrovský titul. Víťazstvo mu ušlo tesne.

Druhé miesto v európskom šampionáte cestných automobilov však vôbec nemusí bolieť (aj keď má Maťo iba najvyššie ciele). Hlavne ak si uvedomíme, že je tento iba devätnásťročný pretekár úplne prvým Slovákom, ktorému sa takýto úspech podaril. Navyše má za sebou iba prvú sezónu v ETCC a len málokto siaha pri premiére na titul.

Pred víkendom v Brne ešte pri troche šťastia mohol v šampionáte predbehnúť najväčšieho konkurenta Petra Fulína. Prvý pretek dokončil druhý, práve za Fulínom, a tak bolo pred koncom víkendu jasné, že sa majstrom Európy nestane. Preto si druhý pretek chcel užiť a užil si ho ďalším druhým miestom.

„Do Brna sme šli s tým, že by sme mohli potrápiť Peťa Fulína. Nemali sme čo stratiť. Osem bodové manko bolo dosť, no chcel som vyhrať a nemal som veľký stres. V kvalifikácii nám to moc nešlo, nevedeli sme zohriať pneumatiky na prevádzkovú teplotu. Ale aj tak to bolo dobré. Celkovo som druhý s veľkým odstupom pred tretím. Pred sezónou sme nečakali, že by sme mohli bojovať o titul. Tím odviedol veľmi dobrú prácu, za čo sa im chcem poďakovať," povedal Maťo Homola.

Maťo sa na desiatich pretekoch, ktoré sa odohrávali na piatich okruhoch osem krát postavil na stupne víťazov. Z toho bol raz na treťom a štyrikrát na druhom mieste. Vyhral tri krát a to v vždy v druhom preteku na danom okruhu. Konkrétne na Slovakia Ringu, Salzburgringu a na okruhu Enna – Pegusa v Taliansku.

Ktoré víťazstvo však Maťa najviac potešilo?

„Najviac ma potešilo víťazstvo na Slovakia Ringu, nebolo to celkové víťazstvo, ale v druhej jazde sa mi podarilo zo siedmeho miesta dostať na prvé. Jasot 40 000 ľudí v cieli bol skrátka neuveriteľný. Ešte teraz mám zimomriavky. Uvidíme v budúcom roku, bol by som rád, keby sa mi podarilo takéto pocity zažívať častejšie.“

 A čo na tento úspech vraví manažér tímu Jaro Homola?

„Chcel by som upozorniť na tento výnimočný úspech slovenského motošportu a slovenského pretekára. Tento rok sa udial malý zázrak, možno ho nevieme ešte v tíme doceniť, ale bojovali sme o majstra Európy. Toho roku sme boli veľmi blízko. Už minulý rok sme sa pokusne zapojili do dvoch pretekov. Našim cieľom pred touto sezónou bolo učiť sa a zrazu sme bojovali o celkové víťazstvo. Treba si uvedomiť, že sme bojovali proti obrovskej nadvláde profesionálnych tímov. Aj Peťo Fulin má profesionálny tím. My, malý slovenský tím sme ich dokázali v amatérskych podmienkach všetkých pobiť. Vďaka tomu im dosť skysli úsmevy, z čoho sa samozrejme tešíme.“

Homola Motor racing však nezaháľa a na tomto úspechu chce stavať. V budúcej sezóne by sa chceli dostať na majstrovstvá sveta v tejto kategórii. Ich účasť zatiaľ nie je istá. Dôvodom sú ako inak peniaze. Je trochu paradox, že mladý pretekár robí Slovensku a slovenskému motošportu obrovské meno v zahraničí, no na to, aby mohol ďalej rásť zatiaľ nie je dosť prostriedkov. Problémom by mohli byť aj úplne nové podmienky, ktoré sa na šampionáty chystajú. V tíme sú však optimisti a chcú urobiť všetko preto, aby sa dostali na svetový šampionát. Ak by sa im to predsa len nepodarilo, a zostali by v európskom šampionáte, ich cieľ je jasný: vyhrať a vyhrávať.

Maťo Homola odjazdil sezónu na BMW 320 SI E90 WTTCC. Auto disponuje štvorvalcovým benzínovým agregátom o objeme 2,0 litra. Maximálny výkon je 217 kW (295 k) pri 8000 otáčkach a maximálny krútiaci moment je 245 Nm. Vybavené je sekvenčnou šesťstupňovou prevodovkou.

jh
ZDROJ: homolamotorsport.sk

Komentáre k článku