2013-04-29 10:30:00
WTCC 2013
Štart prvých pretekov WTCC priniesol úspech značke Honda na plnej čiare.
Zdroj: Tibor Szabosi/autosportfoto.sk

Na Slovakia Ringu vo WTCC Hondy valcovali súperov, Homola a Rosina vyhrali

Teploty okolo 24 stupňov C, slnečné počasie a 38 000 divákov vytvorili na okruhu Slovakia Ring cez víkend jedinečnú atmosféru.

Pri Orechovej Potôni celý víkend burácali motory. Svetový šampionát cestovných vozidiel WTCC priniesol aj ďalšie preteky. World Touring Car Championship sa po úspechu podujatia v minulom roku vrátil takmer na rok presne na slovenský okruh.

Po dvoch úvodných podujatiach v talianskej Monze a marockom Marakéši rozložili súťažiace tímy svoje stany aj u nás. Po sobotňajšej kvalifikácii, ktorú úplne prevzali do svojich rúk jazdci Hondy Gabriel Tarquini, Tiago Monteiro a Norbert Michelisz, prišli jazdci aj do cieľa prvých pretekov v tomto poradí. Súboje boli veľmi tesné. Prvých troch delilo v cieli len 1,6 s.

„Bol to pre mňa veľmi emotívny deň,“ povedal po prvých pretekoch víťaz Tarquini. „Honda je pre mňa ako moje bábätko, som nadšený týmto víťazstvom,“ zakončil populárny taliansky pretekár.

Druhé preteky WTCC tiež na desať kôl štartoval Tom Coronel (BMW 320 TC) z prvého miesta. Poradie na štarte určuje v tomto prípade obrátené poradie prvých desiatich podľa výsledkov superpole kvalifikácie. Holanďan si miesto udržal do konca. „Mali sme ťažký štart do sezóny, ale našou zbraňou je konzistentnosť, nie rýchlosť. Toto víťazstvo sme naozaj veľmi potrebovali. Ak Tarquini hovorí o Honde ako o jeho bábätku, tak naše BMW je už iba stará mama,“ zažartoval sympatický a skúsený pretekár. Poradie na ostatných pozíciách sa menilo vďaka tesným súbojom. Po druhé miesto si tak do cieľa prišiel trojnásobný majster sveta Yvan Muller (Chevrolet Cruze 1.6T). Tretie miesto patrilo víťazovi prvých pretekov Gabrielemu Tarquinimu.

Homola víťazom ETCC

Slovenský pretekár Matej Homola zaznamenal historický úspech, keď zvíťazil v druhých pretekoch Európskeho pohára cestovných automobilov (FIA ETCC). V silnej konkurencii hneď v úvodných pretekoch zužitkoval druhé miesto na štarte. Po prvej zákrute ho síce postrčili odzadu a prepadol sa na štvrté miesto, no odtiaľ sa rýchlo prepracoval na konečnú druhú priečku. V druhých pretekoch štartoval zo šiesteho miesta, no už po prvej zákrute bol druhý a napokon sa prebojoval do vedenia. Napriek stíhacej jazde druhého Petra Fulína (BMW 320 si) si Maťo víťazstvo už nenechal ujsť. „Prvé preteky som štartoval z druhej pozície a napriek dobrému štartu ma trafil Jordi Oriola. Prepadol som sa tak na štvrté miesto. Sťahoval som jazdcov predo mnou a nakoniec sa mi super jazdou podarilo prepracovať naspäť na druhé miesto. Pneumatiky však ku koncu nefungovali, tak to bolo náročné, ale úspešne sme došli do cieľa na druhom mieste,“ zhodnotil prvé preteky ETCC Homola.

Zdroj: Tibor Szabosi/autosportfoto.sk

„Druhé preteky mali pevný štart, kde som štartoval zo siedmeho miesta a podarilo sa mi odštartovať až tak dobre, že za prvou zákrutou som bol na druhom mieste, ale opäť som dostal ťukanec na pravé zadné koleso, ktoré naštastie vydržalo. Snažil som sa čo najskôr dostať na prvé miesto, čo sa mi podarilo a potom som sa usiloval zväčšovať náskok pred ostatnými jazdcami. Preteky boli dramatické, pretože ku koncu mi odchádzali gumy a v poslednom kole sa na mňa dotiahol Petr Fulín, ktorého sa mi úspešne podarilo udržať za sebou. A tak som ako prvý Slovák vyhral preteky Európskeho pohára cestovných automobilov. Máme neskutočnú radosť,“ povedal na záver 18-ročný pretekár z Bratislavy.

Ďalší Slovák na okruhu

V relatívne novej sérii pretekov VW Castrol Cup, ktorá sa jazdí na vozidlách Golf a vznikla ako okruhové preteky v Poľsku, reprezentuje slovenské farby Patrik Nemec. V sobotňajšej kvalifikácii sa dostal spomedzi 25 štartujúcich na 10. pozíciu na štarte. Kvalifikáciu aj preteky vyhral Poliak Mateusz Lisowski. Patrik Nemec to v pretekoch nakoniec dotiahol na 7. miesto, keď mu v závere zlyhal takzvaný Push-to-pass systém, ktorý umožňuje krátkodobo (maximálne 15 krát počas pretekov) zvýšiť výkon motora zo 191 kW (260 k) na 228 kW (310 k). To mu znemožnilo zlepšiť svoju pozíciu. Ako sám povedal po pretekoch, s výkonom bol spokojný a auto bolo výborné.

Rosina s prehľadom vyhral

Poslednými pretekmi, ktoré štartovali na Slovakiaringu v nedeľu o 16:30 bol seriál GT Cup Austria. Slovenský jazdec Štefan Rosina na automobile Camaro GT3 v nich triumfoval. Zvíťazil s náskokom 34,703 sekundy pred druhým v cieli, ktorým bol Rakúšan Mario Plachutta na Mercedes SLS GT3. Tretí prišiel ďalší rakúsky pretekár Josef Stadtegger na Porsche GT3 so stratou takmer dvoch minút a 10 sekúnd.

Jozef Vydra

Komentáre k článku


Stream naživo