Dongfeng uviedol na Slovensku dva nové modely s dobrou cenou: U-Tour V9 a Mage
Dongfeng pokračuje v modelovej ofenzíve čínskych výrobcov a priváža na náš trh dva významné modely.
Kým prvý menovaný je veľkým MPV, ktoré má cenami potenciál rozbiť trh veľkopriestorových MPV, druhý menovaný model chce za prekvapivú cenu priniesť Slovákom veľa muziky presne v štýle typických čínskych áut.
U-Tour V9 - Dongfeng U-Tour nie je pre slovenského zákazníka žiadna neznáma. Model sa už na našich cestách nejaký ten rok vyskytuje, toto je však jeho väčší súrodenec. S celkovou dĺžkou viac ako 5,2 metra a rázvorom 3 metre je to konkurent pre modely ako Hyundai Staria, Lexus LM, Mercedes V, či lepšie vybavené verzie modelov Citroen Spacetourer a od neho odvodených derivátov.
Silnou stránkou veľkého MPV má byť cena a protihodnota, no tiež nízka spotreba vďaka hybridnému systému, ktorý kombinuje 1,5 litrový prepĺňaný benzínový motor s výkonom 125 kW so 130 kW elektromotorom. Motory spoločne poháňajú prednú nápravu. Kombinovaná spotreba by mala byť 4,7 litra na 100 km. U-Tour V9 má ponúknuť plné priehrštie miesta pre 7 cestujúcich s "prezidentskými kreslami v druhom rade a trojlavicou vzadu a to aj s 593 litrovým kufrom. Dongfeng sa vôbec netají tým, že elektromotor do hybridného systému má od špecialistu na elektromobilitu BYD.
Model má v cenníku jedinú výbavu, ktorá sa zdá byť mimoriadne bohatá. Za 51 990 eur s DPH importér automobil vybavil výbavou Exclusive s Full LED svetlami, kompletnou sadou ADAS asistentov, s koženými sedadlami, ktoré sú v prvých dvoch radoch elektricky nastaviteľné, v prvých dvoch radoch vyhrievané, odvetrávané i s masážnou funkciou. Model má 3 displeje infotainmentu, dva s uhlopriečkou 12,3 palca a jeden 16,2 palcový centrálny s plnou konektivitou CarPlay a Android Auto a množstvom ďalších doplnkov.
Azda ešte zaujímavejší pre našinca je model Mage. Ten je v uvádzacej akcii pre prvých 100 zákazníkov v cene 23 990 eur. Štandardná cena je o 1000 eur vyššia (aj s DPH). Mage je klasické stredne veľké SUV s celkovou dĺžkou 4,65 metra a rázvorom 2,78 m, ktoré do konkurenčného boja vyzve kvantum zabehnutých modelov vrátane Citroenu C5 Aircross, Hondy ZR-V, VW Tiguan a ďalších.
Podkapotou má klasický 1,5 litrový prepĺňaný štvorvalec s výkonom 150 kW, ktorý prostredníctvom 7-stupňovej dvojspojky poháňa prednú nápravu. Dongfeng si opäť veci nekomplikuje stupňami výbavy a ponúka jedinu. Zahŕňa Full LEd svetlomety, balík asistentov, digitálny prístrojový štít pred vodičom a 13,2 palcový vertikálny displej infotainmentu, senzory, kamerový systém okolo auta, 19-palcové disky kolies. V kufri má 480 litrov voľného objemu.
Zaujímavosťou je, že oba modely majú predné zavesenie MacPherson a zadný multilink. Pri Mage zatiaľ cenník pôsobí neúplne, neuvádza ani niektoré povinné asistenčné prvky, no o nich sa pravdepodobne zákazníci dozvedia už čoskoro viac.
AUTOR: © Zoznam/jh
ZDROJ: Dongfeng
Komentáre k článku