FOTO: Porsche Cayenne získalo modernizáciou vyšší výkon a nový interiér
Porsche inovovalo jeden zo svojich najzaujímavejších a najzásadnejších modelov v ponuke.
Porsche Cayenne je už od začiatku veľmi kontroverzné a automobilka si ním získala nielen veľa priaznivcov, ale aj veľa nahnevaných fanúšikov. Veď kto to kedy videl, SUV od Porsche? A pritom Cayenne je stále najpredávanejšie vozidlo, ktoré vytvára potrebný cashflow a zisky pre automobilku. Aktuálna tretia generácia je na trhu dostatočne dlho na to, aby získala modernizáciu. Prichádza vo forme decentného faceliftu zvonka, výrazného faceliftu zvnútra a výraznej technickej zmeny Podkapotou.
Začneme teda tým, čo sa udialo pri pohľade zvonka. Porsche Cayenne získalo iný nárazník, ale aj nové svetlá s maticovými LED lúčmi, ktoré sú ešte lepšie ako boli doposiaľ. Zadná časť zase dostala pás svetiel s rovnakou výškou po celej šírke modelu a pre tradičnejšiu karosériu sa presunula pozícia evidenčného čísla. Viac zmien asi nebolo treba, jemné retuše ešte možno vidieť na zadnom nárazníku, ale to je aj následok presunu značky. O zmenách kolies asi ani netreba hovoriť, to je taký faceliftový evergreen a rovnako sa pri modernizácii zmení aj ponuka farieb. Pribudnú do nej dve modré metalízy, Algrave a Montego, pričom ďalšou farbou bude Arctic šedá, ktorá je aktuálne veľmi moderná.
Ak sa vám zdá zvonku inovácia veľmi decentná, zvnútra je to o niečo extrémnejšie. Porsche Cayenne získa úplne novú prístrojovú dosku, ktorá predvedie takmer voľne stojaci displej pred vodičom s uhlopriečkou 12,6 palca, ktorý je možné nastavovať tlačidlami na volante. Rovnaký displej, teda displej so skoro rovnakou uhlopriečkou (12,3 palca) je aj v strede a sprostredkúva náhľad na informačno-zábavný systém. Výrazná zmena prichádza v prípade prepínania prevodovky. To je, po novom, priamo medzi týmito dvoma displejmi a na úpätí stredového tunela je už iba pár ovládačov.
Veľká novinka prichádza vo forme 10,9-palcového dotykového displeja pred spolujazdcom. Áno, pozdravujeme Mercedes s Hyperscreenom. Toto je niečo podobné. V Cayenne však môže spolujazdec nastavovať navigáciu, ale aj pozerať film cez stream z prednastavených aplikácií. Ak si spolujazdec pustí niečo s pohyblivými obrázkami, tak to vodič nebude vidieť, lebo displej ma úpravu, ktorá zabraňuje vyrušovaniu od jazdy.
Veľké zmeny sa udiali aj na poli motorov. Základný Cayenne bude mať výkon 260 kW (354 k), čo je o 10 kW (14 k) viac ako doteraz a takisto sa zmení aj krútiaci moment, ktorý narastie o 50 Nm na hodnotu 500 Nm. Štandardne, už od základného modelu Cayenne, bude aj podvozok s tlmičmi s dvomi ventilmi, ktorý ponúkne lepšie možnosti spracovania nerovností a zároveň lepšie jazdné vlastnosti v zákrutách a aj na rovinkách.
Celkom zaujímavou zmenou prechádza aj systém pohonu Cayenne e-Hybrid. Ten bude mať výkonnejší elektrický motor, ktorý bude mať až 128 kW (175 k) a celkovo sa dostane na 346 kW (470 k). Kombinácia šesťvalca a elektromotora bude teda o niečo výkonnejšia ako doposiaľ. Výrazne zmenená bude kapacita batérie. Zo 17,9 kWh sa dostane na 25,9 kWh. Aj keď automobilka zatiaľ nehovorí o presných číslach, je jasné, že dojazd na nabitie sa zväčší takmer o polovicu. Novinkou bude možnosť nabíjať striedavým prúdom až do výkonu 11 kW. Toto znamená, že nabitie batérie bude trvať 2,5 hodiny.
Najväčšia zmena, v celom modelovom rade, bude pri Cayenne S. Kým doteraz mal motor z Audi RS5, po facelifte bude mať osemvalec objemom 4,0 litra s dvomi turbami. Bude mať 349 kW (474 k) a 600 Nm, čo znamená nárast o 25 kW (34 k) a 50 Nm oproti šesťvalcovej verzii pred modernizáciou. Ak si tento motor objednáte v Cayenne Coupe, tak budete mať zrýchlenie na stovku za 4,6 sekundy, v prípade použitia balíka Sport Chrono Package.
Nárast výkonu sa udeje aj v prípade najvýkonnejšej alternatívy Turbo GT, ktorá je dostupná iba ako Coupe. Bude mať výkon 484 kW (650 k), ktoré bude dodávať v podstate rovnaký motor ako má Cayenne S. Je to nárast takmer O 15 kW (20 k) a na stovku sa tento model dostane za 3,3 sekundy. Maximálna rýchlosť je ďaleko nad 300 km/h. V základnej výbave Turbo GT bude natáčanie zadnej nápravy, vzduchový podvozok, ale aj keramické brzdy a titánový výfuk. Automobilka hovorí, že vzduchový podvozok Turbo GT si vyžiadal niekoľko úprav. Realita by mala byť taká že, že bude omnoho väčší rozdiel medzi jednotlivými nastaveniami. Tento podvozok však nebude vyhradený iba pre Turbo GT. Za príplatok bude v ponuke pre všetky modely. No a ešte jedna dôležitá informácia, Cayenne Turbo GT u nás už dostupné nebude. Aspoň predbežne.
AUTOR: © Zoznam/jh
ZDROJ: Porsche
Komentáre k článku